AcasăAfaceri20 de miliarde USD: piața second-hand dă ora exactă producătorilor ceasurilor de...

20 de miliarde USD: piața second-hand dă ora exactă producătorilor ceasurilor de lux

Cererea de ceasuri de ultimă generație a explodat în timpul pandemiei. Dar brandurile consacrate – așa numitul Big Four: Rolex, Patek Philippe, Audemars Piguet și Richard Mille – mențin în continuare producții limitate.

Rezultatul este o creștere online a activității de cumpărare și vânzare a ceasurilor second-hand și de epocă – o piață de 20 de miliarde de dolari –  și un număr tot mai mare de start-up-uri care concurează pentru a se impune pe  piața digitală dominantă.

Vânzările de ceasuri au atins 18 miliarde de dolari în 2019 și vor depăși 30 de miliarde în 2025, estimează consultanța McKinsey.

Noi concurenți la start, milioane în investiții

Site-ul Hodinkee tocmai și-a lansat magazinul de ceasuri second-hand, produse după 1990, notează CNBC. Compania a strâns 40 de milioane de dolari în ianuarie de la investitori privați, inclusiv  jucătorul de fotbal american Tom Brady, legendarul fundaș de la Tampa Bay Buccaneers.

Chrono24, cu sediul în Germania, a primit  100 milioane de euro de la Bernard Arnault(CEO-ul LVMH), General Atlanic și Aglae Ventures. Investiția a evaluat Chrono24 cu peste 1 miliard de dolari, devenind astfel primul „unicorn” din segment. Livrează aproximativ 500.000 de ceasuri de la peste 3.000 de comercianți cu amănuntul și peste 30.000 de vânzători privați.

Între timp, Chronext din Elveția plănuiește să strângă aproximativ 270 de milioane de dolari într-o ofertă publică inițială, care ar  evalua compania la peste 1 miliard de dolari.

De asemenea, alți jucători de pe piață, precum Watchfinder, WatchBox și Watchmaster se extind și fac presiuni pentru cota lor.

Prețurile cresc

Cele patru mărci de ceasuri elvețiene care conduc cea mai mare parte a colecțiilor de ultimă generație sunt toate private și și-au menținut numărul scăzut de producție în ciuda cererii uriașe, pentru a-și păstra calitatea și exclusivitatea. Potrivit unui raport al lui Morgan Stanley, Rolex a vândut anul trecut 810.000 de ceasuri, Patek 53.000, Audemars 40.000 și Richard Mille 4.300.

Se așteaptă ca cererea să depășească în continuare oferta, cel puțin pe termen scurt. Cu ceasurile sportive din oțel inoxidabil și alte modele populare, dar imposibil de cumpărat cu amănuntul, cu liste lungi de așteptare și alocări rare, prețurile de pe piața second hand cresc.

Un Patek Phillippe Ref. 5711 Green Dial, care se vinde cu 35.000 de dolari, a fost licitat în iulie pentru 490.000 de dolari. Valorile pentru Audemars Piguet Royal Oak 15500ST (cadran albastru) s-au triplat din 2017, la peste 55.000 de dolari, în timp, în aceeași perioadă, valoarea Rolex Day-Date 40 a crescut cu 76%, până la peste 50.000 de dolari, potrivit Chronext.

“Swiss Made”, statut pe rețelele sociale

Analiștii din industrie spun că bogăția globală în creștere, împreună cu o proliferare de  vânzări online de ceasuri și site-uri de informații au propulsat afacerile unei noi generații de tineri colecționari

De asemenea, rețelele sociale au un rol important, deoarece mai mulți colecționari doresc să-și arate simbolurile “Swiss Made” pe Instagram și TikTok.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
516 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger