AcasăEconomieAbsurditățile pieței unice europene. Eticheta, mai lungă decât jucăria

Absurditățile pieței unice europene. Eticheta, mai lungă decât jucăria

Absurditățile pieței unice europene. Eticheta, mai lungă decât jucăria - Ziarul NationalDacă există un produs care simbolizează absurditățile pieței bunurilor din UE, acesta ar putea fi un elefant de pluș. Jucăria Djungelskog de la Ikea are doar 12 cm înălțime, costă mai puțin de 2 euro, dar poartă o etichetă de 20 cm lungime

Dacă există un produs care simbolizează absurditățile pieței bunurilor din UE, acesta ar putea fi un elefant de pluș.

Absurditățile pieței unice europene. Eticheta, mai lungă decât jucăria - Ziarul NationalJucăria Djungelskog de la Ikea are doar 12 cm înălțime, costă mai puțin de 2 euro, dar poartă o etichetă de 20 cm lungime, relatează Financial Times.  Normele de mediu din Franța și legislația UE în domeniul textilelor reprezintă o mare parte din lungimea etichetei.

Piața unică a bunurilor ar trebui să fie cea mai mare realizare a UE. Cu toate acestea, există în continuare bariere comerciale mici, adesea invizibile, care, luate împreună, reprezintă, potrivit estimărilor FMI, o povară pentru economia europeană echivalentă cu o taxă vamală de 44 %.

Daniel Baluta

”O situație dezastruoasă pentru întreprinderile mici și mijlocii. Problema numărul unu este birocrația”, a declarat industriașul suedez Jacob Wallenberg. În piața unică ”se află obstacolele cele mai ilogice și nejustificate”, afirmă Anna Stellinger, director adjunct al Confederației Întreprinderilor Suedeze.

Etichetele elefanților Djungelskog conțin informații obligatorii în alte țări, dar cea mai mare parte a spațiului este ocupată de informații solicitate de țările UE. În mod ironic, primul lucru pe care îl fac mulți părinți, potrivit unui director Ikea, este să taie etichetele al căror conținut este conceput în parte pentru a reduce deșeurile, creând și mai multe deșeuri.

2,8 miliarde de articole Ikea sunt imprimate cu logo-ul ecologic francez Triman și explicații în limba franceză, în ciuda faptului că doar 16% din aceste produse sunt vândute efectiv în Franța.

Fiecare țară impune reguli naționale în domenii precum etichetarea ecologică. „Este necesară armonizarea modului în care regulile sunt aplicate și respectate”, subliniază Roberta Dessi, șefa departamentului de afaceri europene la Inter Ikea.

Comercianții cu amănuntul imprimă etichete care respectă normele din mai multe țări, deoarece doresc să mențină costurile la un nivel scăzut și să permită flexibilitate în lanțul lor de aprovizionare.

Jucăria de pluș de la H&M, în formă de bezea, are nu mai puțin de opt etichete. Logo-ul Triman și explicația acestuia au o etichetă, iar materialele sunt explicate în până la 35 de limbi.

Producătorul olandez de vopsele AkzoNobel trebuie să includă sigla Triman din Franța, sigla Punto Verde din Spania și codul alfanumeric din Italia – dar spațiul este atât de limitat pe dozele sale de un litru încât acum deține stocuri separate pentru aceste țări.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
68 afisari

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
*** National nu isi asuma continutul comentariilor si isi rezerva dreptul de a NU le publica sau de a le modera. Va rugam sa va exprimati opiniile folosind un limbaj respectuos si civilizat. ***
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele știri

spot_img