AcasăEconomieCea mai mare economie a Europei, blocată în stagnare

Cea mai mare economie a Europei, blocată în stagnare

Economia Germaniei este blocată în al patrulea an de stagnare

Economia Germaniei este blocată în al patrulea an de stagnare. Producția industrială se situează la nivelul din 2005, chiar și după o revenire parțială în septembrie.

La șase luni de la preluarea funcției de către cancelarul conservator Friedrich Merz, „criza din sectorul ingineriei germane se accentuează”, a declarat Dirk Pfitzer, partener la Porsche Consulting, pentru Financial Times. De fapt,  însuși modelul industrial german se destramă.

„Multe dintre punctele forte ale Germaniei s-au transformat în vulnerabilități”, afirmă Marcus Berret, director general global la Roland Berger, firmă de consultanță cu sediul în München. Printre acestea se numără o bază industrială extinsă, dificil de gestionat, o dependență ridicată de exporturi într-o perioadă în care globalizarea este amenințată și o industrie auto puternică, care trebuie să renunțe la 140 de ani de expertiză în domeniul motoarelor cu ardere internă.

Daniel Baluta

Toate sunt agravate de două decizii politice distincte luate în SUA și China, la un interval de 10 ani: războiul comercial al lui Donald Trump și decizia Beijingului de  a se transforma într-o putere mondială în domeniul ingineriei de înaltă tehnologie.

Tarifele impuse de Trump au lovit exportatorii germani: în primele nouă luni ale anului, exporturile lor către SUA au scăzut cu 7,4%. ”Șocul chinezesc” distruge rezultatele financiare ale companiilor germane.

În privința bunurilor de capital(active fixe),Germania înregistrează acum un deficit comercial cu China pe o perioadă de 12 luni consecutive. Exporturile chineze de automobile către Europa s-au dublat aproximativ, ajungând la circa 40 de miliarde de euro în peste șase ani, și ar putea ajunge la 50 de miliarde de euro în acest an, potrivit asociației industriale VDMA.

Spre deosebire de Germania, China a investit în tehnologiile digitale ale secolului XXI. Vehiculele electrice chinezești nu numai că sunt mai ieftine decât cele nemțești, dar sunt și mai avansate.

Mărcile germane premium, precum Audi, Porsche și Mercedes-Benz, au fost primele care au resimțit efectele negative.

”Chinezii au fost mult mai buni, mai proactivi, mai consecvenți în urmărirea tehnologiilor importante și în cucerirea acestora”, subliniază Klaus Rosenfeld, CEO al furnizorului german de componente auto Schaeffler.

Volkswagen, Porsche, Mercedes, Bosch, Continental și ZF au anunțat deja zeci de mii de concedieri suplimentare. Multe companii germane nu mai pot menține nivelurile actuale de ocupare a forței de muncă.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
49 afisari

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
*** National nu isi asuma continutul comentariilor si isi rezerva dreptul de a NU le publica sau de a le modera. Va rugam sa va exprimati opiniile folosind un limbaj respectuos si civilizat. ***
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele știri

spot_img