Clienții First Bank preluați de Intesa SanPaolo reclamă probleme după fuziunea din week-end: nu pot intra pe internet banking și nu le merg cardurile.
Fuziunea dintre Intesa Sanpaolo şi First Bank, la final
Sistarea temporară a serviciilor pentru clienții First Bank preluați de Intesa SanPaolo, în vederea fuziunii din acest week-end, pare să se fi prelungit și luni.
Într-un răspuns oferit clienților pe pagina de Facebook a băncii, reprezentanții Intesa arată că lipsa accesului la internet banking este cel mai probabil un efect al unor erori de după fuziune și recomandă clienților să revină mai târziu.
Alți clienți au reclamat că nu pot utiliza cardurile, în lipsa unui cod pin valid. Totodată, clienții mai reclamă și că nu le răspunde nimeni în call-center să le lămurească situația.
Banca își cere scuze
Reprezentanții băncii spun că au existat probleme cu internet bankingul, mai exact cu înrolarea clienților First Bank, dar că acestea s-au rezolvat.
„Vă mulțumim pentru solicitare și pentru interesul acordat procesului de integrare. În primul rând, dorim să menționăm că toate sucursalele noastre sunt pe deplin operaționale. Totuși, ne confruntăm cu un trafic excepțional, pe care încercăm să îl gestionăm prin toate canalele disponibile. În urma migrării sistemelor IT din weekend, am identificat dificultăți izolate legate de activarea cardurilor, în special în ceea ce privește recepționarea codului PIN prin SMS. SMS-urile au fost trimise anterior către clienți cu o perioadă de valabilitate de 7 zile, care a expirat astăzi.
Pentru clienții care nu au validat codurile în termenul de valabilitate, distribuim noi coduri PIN prin: comunicare individuală, contactarea call center-ului sau sucursale. Dorim, de asemenea, să vă informăm că înrolarea noilor clienți în serviciile de mobile și internet banking funcționează acum în parametri normali. Monitorizăm continuu performanța sistemelor în timp real și intervenim prompt acolo unde este necesar pentru ca experiența utilizatorilor să revină cât mai rapid la nivelul așteptărilor. Mesajul nostru către clienți este unul de încredere și apreciere: cardurile sunt funcționale, iar echipele noastre tehnice lucrează intens pentru a asigura o experiență bancară cât mai fluidă. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat și le mulțumim clienților pentru răbdare și înțelegere în această perioadă de tranziție!”
Intesa Sanpaolo Grup a cumpărat First Bank în 2023, iar tranzacția a fost finalizată în mai 2024. Vara trecută, clienții First Bank au fost notificați că vor fi transferați integral la Intesa. Din 15 septembrie ei au început să intre în posesia noilor carduri de debit și de credit emise de Intesa Sanpaolo Bank România.

