“A fost nevoie să moară oameni!”. Replica devenită celebră a unui fost președinte de tristă aminitire pentru nația română dar de mare bucurie pentru turismul făcut pe banii aceleiași nații, a avut în cazul Colectiv efectul unei demisii, a prim-ministrului de atunci, Victor Ponta. Doar că în cazul Rahova nu s-a întâmplat nimic, unii chiar spunând că au murit prea puțini la Rahova ca să se întâmple ceva notabil!
Lungul scurt drum de la șpagă la crimă!
În cele ce urmează vom analiza activitatea ANRE, poreclită și Mama India a șmecherilor din energie și vom analiza prin comparație cazul Rahova- o catastrofă petrecută și cazul Popa Tatu 66- o catastrofă evitată de câteva ori dar încă posibilă oricând a se produce dar cu efecte mai mari decât la Colectiv fiind vorba de un întreg cartier.
Așa după cum se poate cu ușurință observa în ambele cazuri, ANRE are OBLIGAȚIA DE A SUSPENDA din start licențele de operator ale
– Distrigaz
– PPC
– societăților care au executat lucrările ilegale de modificare a instalațiilor generale și interioare de gaze și curent electric.
Comparatiile dintre cazurile Rahova și Popa Tatu 66 sunt următoarele:
A) În Rahova a sărit în aer imobilul, iar în Popa Tatu 66 incendiul declanșat nu a apucat să detoneze regulatorul general de gaze aflat la 15 centimetri distanță
B) În ambele cazuri au fost executate apeluri la 112 care reclamau miros de gaze puternic
C) În ambele cazuri ISU a deplasat echipaj de pompieri la fața locului și au identificat și confirmat scurgerile de gaze
D) În ambele cazuri angajații Distrigaz au fost alertați și au
– verificat și confirmat scurgerile de gaze
– închis gazele pe instalația generală (și pe cele interioare doar în Popa Tatu 66) a sigilat atât regulatorul de gaze cât și robineții instalațiilor interioare dar doar în Popa Tatu 66
E) În Rahova nu se știe dacă a fost alertată și prezentă Poliția dar în Popa Tatu a fost prezentă odată cu ISU.
Nu se cunoaște dacă a fost încheiat un proces verbal în niciunul dintre aceste cazuri.
F) În Popa Tatu însă agenții secției 3 Poliție:
– în mod repetat au păzit și ocrotit infractorii angajați ai Distrigaz și al unor societăți pe care au refuzat să le identifice pe timpul săvârșirii în prezența lor a infracțiunilor de modificare de instalații de gaze fără autorizație de construire
– au amenințat cu incatusarea pe proprietarul care se opunea lucrărilor ilegale
– au amendat reclamantul la 112 pentru folosirea abuziva a serviciului de urgență în realitate pentru ca a sesizat infracțiunile ce se desfășurau în prezenta lor
– l-au săltat și dus la secție pentru presupusa săvârșire a unor infracțiuni nedeclarate și neindicate tocmai pe reclamantul infracțiunilor săvârșite de Distrigaz, PPC și ApaNova!
G) În Rahova ANRE a ajuns după explozie iar în Popa Tatu după incendiu
H) În Rahova ANRE urmează să analizeze situația, iar în Popa Tatu 66 s-au întâmplat următoarele:
– a constatat doar parțial prin PV din 10.01.2023 încălcarea normelor tehnice emise de instituție
– a refuzat să ia orice măsură legală împotriva Distrigaz, PPC și a societăților care au modificat ilegal instalațiile generale și interioare de utilități
– a emis timp de ani de zile comunicări mincinoase bazate pe declarații verbale și a refuzat solicitarea documentelor și documentațiilor tehnice în vederea ascunderii situației reale
– a încercat mușamalizarea situației infracțiunilor săvârșite și acoperirea Distrigaz, PPC și a societăților care au modificat ilegal rețelele generale și interioare de utilități
– a refuzat ca în cadrul controalelor tip verificare efectuate la fața locului să constate încălcarea normelor proprii NTPEE de către Distrigaz relativ la țeava de gaze ce îi aparține și care a fost montată la adresa din str Popa Tatu nr 48 pe calcanul imobilului de la nr 64 și la baza fundației acestuia
– a refuzat să răspundă adresei transmise de către DGPLC Disciplina în Construcții prin care aceasta semnala situația gravă a încălcărilor normelor proprii NTPEE
– a refuzat să sesizeze Inspectoratul de Stat în Constructii, ISU, PMB si organele de cercetare cu privire la infracțiunile constatate cu ocazia controalelor tip verificare efectuate la fața locului
I) În ambele cazuri au fost reclamate probleme cu instalațiile electrice generale ce aparțin PPC. În cazul Popa Tatu 66 s-a:
– constatat modificarea ilegală a cablului PPC prin lipire și adăugire de către persoane necunoscute a unei porțiuni de circa 2 metri liniari
– încheiat contract de furnizare cu toate elementele de nulitate absolută din avizul de amplasament acordat
– încheiat un proces verbal de recepție în care s-a declarat în fals conformitatea cu Autorizația de Construire și respectarea normelor ANRE, NTPEE
– constatat realizarea ilegală a unei cutii metalice închise cu lacăt peste contorul de curent electric care împiedică acțiunea de închidere și siguranță a acestuia în cazul unui incendiu sau al unei explozii
– constatat după opt ani amplasarea unor copaci peste rețeaua electrică a PPC și deși a fost cerută scoaterea acestora societatea a refuzat să și ia măsurile legale pentru punerea în aplicare
– constatat de către DGPLC Disciplina în Construcții executarea de lucrări fără autorizație de construire de către PPC. Practic cablul electric aprobat și montat ilegal de PPC este peste conducta de gaze a imobilului
Baza legala a Operațiunii “Ridicați licența Distrigaz “?
Se regăsește foarte clar în următoarele legi și ordine mai jos indicate pentru a se evita orice discuție! În plus, se cere astăzi și ridicarea licențelor PPC și a operatorilor care au executat lucrările ilegale de modificare a rețelelor generale și interioare de utilități.
REGULAMENT din 12 martie 2025
pentru acordarea licențelor și autorizațiilor în sectorul energiei electrice
EMITENT
AUTORITATEA NAȚIONALĂ DE REGLEMENTARE ÎN DOMENIUL ENERGIEI
Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 262 din 26 martie 2025
Articolul 45
Pe lângă situațiile prevăzute la art. 43, ANRE retrage titularului autorizația și/sau licența în următoarele situații:
g) în cazul prezentării unor dovezi (ordine de restricționare sau de interzicere a activității, hotărâri judecătorești etc.) emise de o autoritate publică, ce atestă că înființarea/funcționarea capacităților energetice sau a uneia ori mai multora dintre componentele acestora pune în pericol sau DAUNEAZA GRAV PERSOANELOR FIZICE, PROPRIETĂȚII SI/SAU MEDIULUI ÎNCONJURĂTOR
QED vorba latinului! Ca doar muriră niscaiva oameni și un cartier sta sa sara in aer permanent cu certificare de la experți juridici, Disciplina in Construcții etc!
Capitolul VIII Dispoziții finale și tranzitorii
Articolul 55
(1) Dacă în urma acțiunii de control întreprinse de ANRE se stabilește că titularul autorizației/licenței nu a respectat legea sau una ori mai multe dintre condițiile autorizației/licenței, ANRE aplică, în temeiul legii, sancțiuni.
(2) Aplicarea și/sau plata oricărei amenzi contravenționale nu limitează în niciun fel dreptul ANRE de a suspenda/de a retrage autorizația/licența în condițiile prezentului regulament.
QED din nou! Ca să știe tot românul de ce i se spune ANRE-ului Mama India a băieților deștepți din energie!
https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/295860
Și acum să trecem un pic și prin celebra Lege a Energiei masacrată permanent la cererea expresă a Franței, Germaniei și a mamei proștilor cea mereu gravidă!
Articolul 7^1
Conformare și soluționare
2) ANRE soluționează plângerile împotriva operatorului de transport și de sistem și împotriva operatorilor de distribuție referitoare la obligațiile ce le revin în temeiul prezentei legi, prin emiterea unei decizii în termen de 60 de zile de la data înregistrării plângerii, cu posibilitate de prelungire cu încă 60 de zile, dacă autoritatea are nevoie de date suplimentare. Acest termen extins poate fi prelungit în continuare cu maximum 60 de zile, cu acordul reclamantului. Demararea procesului de soluționare a plângerilor de către ANRE nu aduce atingere dreptului petenților de a se adresa instanțelor judecătorești pentru soluționarea acelorași plângeri. Litigiile dintre operatorul de transport și de sistem și proprietarul rețelei de transport se supun aceleiași proceduri.
În cazul Popa Tatu au trecut peste OPT ANI DE ZILE până să constate infracțiunile așteptând prescrierea lor pentru a salva Distrigaz, PPC și societățile vinovate de modificările ilegale.
(5) ANRE are obligația de punere în aplicare a normelor referitoare la rolurile și responsabilitățile operatorilor de transport și de sistem, ale operatorilor de distribuție, ale furnizorilor, ale clienților și ale altor participanți de pe piață, în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 2019/
Morții, răniții și păgubiții de la Rahova și păgubiții din Popa Tatu vor aștepta Calendele grecești care sigur sunt mai aproape decât termenul în care ANRE va pune în aplicare propriile norme NTPEE.
Articolul 7^2
Soluționarea plângerilor
(1) Plângerile adresate ANRE se soluționează în conformitate cu prevederile prezentului titlu și ale regulamentelor/procedurilor ANRE, prin derogare de la prevederile Ordonanței Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 233/2002, cu modificările ulterioare.
(2) Înainte de a adresa o plângere către ANRE, dacă aceasta privește activitatea unui prestator de servicii/de activități, reclamantul trebuie în prealabil să se adreseze spre soluționare prestatorului de serviciu/activitate de a cărei prestație este nemulțumit.
Ca o nota bene: atât Distrigaz cât și PPC au refuzat de DOUĂ ORI până acum cererea instanței de a da copiile dosarelor tehnice pentru Popa Tatu 66. Să credem că îi au la mână pe judecătorii și magistrații cei oneăti?
(3) Nu fac obiectul soluționării plângerile al căror obiect depășește 36 de luni de la data săvârșirii.
Ce vreți mai clar decât atât stimați locuitori ai cartierului din plin centrul Capitalei care trăiți fără să știți cu sabia lui Damocles deasupra capului – a se citi pericolul de explozie cert, certificat și permanent.
(4) Plângerile deduse spre soluționare instanțelor judecătorești sau unor entități juridice pe cale extrajudiciară nu mai pot fi adresate spre soluționare și ANRE.
Deci ANRE după ce te ține 3 ani se spală pe mâini ca Pilat din Pont!
(5) Pe perioada soluționării plângerilor de către ANRE, efectele acțiunilor titularilor de licențe/autorizații/atestate în domeniul energiei împotriva reclamanților pot fi suspendate de către ANRE, cu excepția celor care prin neaplicarea lor ar conduce la producerea unui prejudiciu iremediabil.
Deci cetățenii din Rahova și Centrul istoric al Capitalei stați liniștit eventual muriți sau ardeți la fel de liniștiți ca ANRE veghează ca Distrigaz, PPC și firmele fantomă se vor îngriji de asta.
Capitolul III Autorizații, licențe și concesiuni
Secţiunea 1 Autorizații și licențe
Articolul 8
Activitățile supuse regimului autorizării
Articolul 9
Regimul autorizării
(4) Procedura de acordare, modificare, suspendare și retragere a autorizațiilor și licențelor, termenele și condițiile de acordare, constând în: criterii, limite de putere, atestări, avize, garanții și altele asemenea, diferențiate pe categorii de capacități și activități supuse autorizării, se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al președintelui ANRE.
Articolul 11
Suspendarea și retragerea autorizațiilor și licențelor
(1) În caz de neîndeplinire de către titularul autorizației de înființare, respectiv al licenței a obligațiilor sale legale, precum și în caz de nerespectare a condiționărilor, limitărilor, restricțiilor, interdicțiilor sau a sarcinilor stabilite prin autorizație, respectiv prin licență, constatate de autoritatea competentă din oficiu ori la sesizarea unor terți sau la notificarea de către titular, autoritatea competentă va proceda după cum urmează:
imputabilă titularului, va dispune:
– suspendarea autorizației, respectiv a licenței, pe o perioadă fixată pentru remedierea situației create și pentru conformare cu autorizația, respectiv cu licența, dacă situația creată este remediabilă;
– retragerea autorizației, respectiv a licenței, dacă situația creată este iremediabilă.
Asta este gluma maximă pentru toți cei din Rahova și Popa Tatu!
Articolul 42
Interdicții
Pentru protecția instalațiilor de transport se interzice persoanelor fizice sau juridice:
a) să efectueze construcții de orice fel în zona de siguranță a rețelelor electrice de transport, fără avizul de amplasament al operatorului de transport și de sistem și/sau fără respectarea condiționărilor/limitărilor prevăzute în acesta;
b) să efectueze săpături de orice fel sau să înființeze plantații sau vegetație forestieră, în zona de siguranță a rețelelor electrice de transport, fără acordul operatorului de transport și de sistem;
De aceea în Popa Tatu PPC și Distrigaz au avut grijă să accepte plantarea ilegală a vreo ȘAPTE COPACI cu înălțimi între TREI și OPT METRI !
f) să limiteze sau să îngrădească, prin execuția de împrejmuire, prin construcții ori prin orice alt mod, accesul la instalații al operatorului de transport și de sistem.
Aici Distrigaz și POC au lucrat direct la montarea de lacăte metalice pe căminele ce adăpostesc regulatorul general de gaze și contorul electric pentru ca în caz de incendiu nimeni să nu se poată apropia și să poată arde și exploda mai bine !
Articolul 45
Operatorul de distribuție
(1) Operatorul de distribuție are următoarele atribuții principale:
a) exploatează, retehnologizează, reabilitează și dezvoltă rețelele electrice de distribuție, cu respectarea reglementărilor tehnice în vigoare, în condiții economice, precum și cu respectarea legislației privind protecția mediului și promovarea eficienței energetice, astfel încât să fie asigurată capacitatea pe termen lung de a satisface solicitări rezonabile de racordare la rețeaua de distribuție;
a^1) asigură achiziționarea, montarea, sigilarea, verificarea, citirea și, dacă este cazul, înlocuirea grupurilor de măsurare a energiei electrice produse, amplasate în instalațiile utilizatorilor, conform reglementărilor ANRE;
Articolul 47
Limitarea sau întreruperea alimentării
(1) Operatorul de distribuție este îndreptățit să întrerupă alimentarea cu energie electrică în următoarele situații:
a) CAND SE PERICLITEAZĂ VIAȚA, SANATATEA OAMENILOR ORI INTEGRITATEA BUNURILOR MATERIALE!
Romani, ce ați văzut la Rahova nu este decât un montaj făcut pentru ca să dormiți mai bine, nimic nefiind real! Nimeni nu a murit, blocul este la locul lui, mașinile avariate erau făcute din photoshop etc!!!
Articolul 49
Interdicții
(1) Pentru protejarea rețelelor electrice de distribuție, se interzice persoanelor fizice și juridice:
a) să efectueze construcții de orice fel în zona de siguranță a rețelelor electrice de distribuție, fără avizul de amplasament al operatorului de distribuție și/sau fără respectarea condiționărilor/limitărilor prevăzute în acesta;
b) să efectueze săpături de orice fel sau să înființeze plantații sau vegetație forestieră, în zona de siguranță a rețelelor electrice de distribuție, fără acordul operatorului de distribuție;
f) să limiteze sau să îngrădească, prin execuția de împrejmuire, prin construcții ori prin orice alt mod, accesul la instalații al operatorului de distribuție.
(2) În situația în care operatorul de distribuție constată existența unor acțiuni sau fapte de natura celor prevăzute la alin. (1), acesta este îndreptățit să întreprindă toate măsurile necesare pentru restabilirea situației de fapt inițiale sau pentru corectarea acesteia.
Articolul 13
Obligațiile decurgând din autorizațiile de înființare și din licențe
(1) Titularul autorizației de înființare are următoarele obligații:
a) să stabilească și să aplice, pe întreaga durată a executării lucrărilor, măsurile de protecție a persoanelor, bunurilor și mediului;
b) să obțină toate avizele, acordurile și atestatele prevăzute de lege pentru realizarea obiectivului autorizat.
În Popa Tatu Distrigaz și PPC și societățile infractoare nu au ajuns până la litera asta!
(2) Pe durata de valabilitate a licențelor, titularii de licențe sunt obligați:
a) să respecte condițiile care însoțesc licența;
Articolul 52
Furnizarea energiei electrice
(1) Pentru furnizarea energiei electrice la clienți se încheie un contract, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Articolul 58
(4) Furnizorul este îndreptățit să rezilieze contractul în următoarele cazuri:
c) alte situații prevăzute de legislația în vigoare.
Adică distrugere, lucrări fără autorizație de construire în zona protejată, fals în acte și declarații, uz de fals, etc etc
Articolul 61
Obligațiile clientului final de energie electrică
(3) În cazul intervențiilor asupra instalațiilor electrice de către persoane neautorizate, operatorul de rețea este îndreptățit să întrerupă alimentarea cu energie electrică, în conformitate cu reglementările specifice ale ANRE.
După cum se vede lipirea și prelungirea cablului general de curent electric pentru PPC nu înseamnă nimic!
Capitolul VII Procedura de desfășurare a investigațiilor
Articolul 84
Dispunerea efectuării investigațiilor
Președintele autorității competente dispune, prin decizie, efectuarea de investigații, potrivit prevederilor art. 86, de către personalul propriu împuternicit în acest sens, din oficiu sau ca răspuns la o plângere înregistrată la autoritatea competentă, formulată de către o persoană fizică ori juridică afectată în mod real și direct de o potențială încălcare a prevederilor prezentului titlu, numai în domeniile în care ANRE are competența de investigare potrivit legii.
Articolul 85
Solicitarea informațiilor și documentelor
În realizarea investigațiilor, precum și a competențelor conferite în baza prezentului titlu, autoritatea competentă poate solicita operatorilor economici informațiile și documentele care sunt necesare, menționând baza legală și scopul solicitării, și poate stabili termene până la care aceste informații și documente să îi fie furnizate.
Articolul 86
Drepturi de investigare
(1) Pentru investigarea încălcării prevederilor prezentului titlu în condițiile art. 84, personalul ANRE împuternicit în acest sens are următoarele drepturi:
a) să intre în spațiile, terenurile sau mijloacele de transport pe care operatorii economici le dețin legal;
b) să examineze orice documente, registre, acte financiar-contabile și comerciale sau alte evidențe legate de activitatea operatorilor economici, indiferent de locul în care sunt depozitate;
c) să ceară oricărui reprezentant sau angajat al operatorului economic explicații cu privire la faptele ori documentele legate de obiectul și scopul investigației și să consemneze sau să înregistreze răspunsurile acestora;
d) să ridice sau să obțină, în orice formă, copii ori extrase din orice documente, registre, acte financiar-contabile și comerciale sau din alte evidențe legate de activitatea operatorului economic;
e) să sigileze orice amplasament destinat activităților operatorului economic și orice documente, registre, acte financiar-contabile și comerciale sau alte evidențe legate de activitatea operatorului economic, pe durata și în măsura necesară investigării.
(2) Autoritatea competentă va proceda la acțiunile prevăzute la alin. (1) numai dacă există indicii că pot fi găsite documente sau pot fi obținute informații considerate necesare pentru îndeplinirea competențelor sale, iar rezultatul investigației va fi consemnat într-un proces-verbal de constatare și inventariere.
(3) Autoritatea competentă poate face inspecții inopinate și poate solicita orice fel de informații sau justificări legate de îndeplinirea competențelor de investigare, atât la fața locului, cât și prin convocare la sediul autorității competente.
Capitolul VIII Infracțiuni și contravenții
Articolul 91
Răspunderi
Încălcarea prevederilor prezentului titlu atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravențională sau penală, după caz, a persoanelor vinovate.
Nu o să vadă nimeni nimic din astea! Conform bunelor practici și obiceiuri toți cei implicați o să dea telefoane, o să șantajeze, o să mintă, o să dea șpăgi sub diverse forme și … și morții cu morții și unii cu șpaga ca așa-i în tenis vorba marelui Toma Caragiu!
Articolul 92
Infracțiuni
(1) Deteriorarea, modificarea fără drept sau blocarea funcționării echipamentului de măsurare a energiei electrice livrate ori modificarea fără drept a componentelor instalațiilor energetice constituie infracțiune și se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă.
(2) Executarea sau folosirea de instalații clandestine în scopul racordării directe la rețea sau pentru ocolirea echipamentelor de măsurare constituie infracțiune și se pedepsește cu închisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amendă.
(3) În cazul în care infracțiunile prevăzute la alin. (1) și (2) sunt săvârșite de un salariat al unui titular de licență, limitele speciale se majorează cu jumătate.
(4) Tentativa la infracțiunile prevăzute la alin. (1) și (2) se pedepsește.
Articolul 93
Contravenții
(1) Constituie contravenții următoarele fapte:
1. desfășurarea de către persoane fizice ori juridice de activități și/sau prestări de servicii în sectorul energiei electrice fără a deține licență ori autorizație de înființare conform prevederilor prezentei legi și ale regulamentului prevăzut la art. 9 alin. (4);
2. proiectarea, executarea și verificarea instalațiilor electrice fără atestat și/sau autorizație;
3. nerespectarea normelor tehnice emise de către ANRE;
4. nerespectarea condițiilor de valabilitate asociate atestatelor emise de ANRE;
4^1. nerespectarea condițiilor de valabilitate asociate licențelor/autorizațiilor emise de ANRE;
5. nerespectarea reglementărilor tehnice și/sau comerciale emise de ANRE, inclusiv pe cele privind furnizarea energiei electrice la clienții finali;
5^1. nerespectarea reglementărilor emise de ANRE privind acordarea licențelor și autorizațiilor în sectorul energiei electrice;
5^2. nerespectarea reglementărilor emise de ANRE privind racordarea utilizatorilor la rețelele electrice de interes public;
5^3. nerespectarea ordinelor și deciziilor ANRE, altele decât cele prevăzute la contravențiile din cuprinsul prezentului articol;
5^4. nerespectarea oricărei decizii cu forță juridică obligatorie a ACER;
6. refuzul de a permite efectuarea de acțiuni de control dispuse de ANRE, precum și obstrucționarea acesteia în îndeplinirea atribuțiilor sale;
7. nefurnizarea/neprezentarea datelor, documentelor și/sau informațiilor solicitate în termenele stabilite de ANRE sau furnizarea/prezentarea incompletă ori eronată a acestora, precum și/sau nerealizarea măsurilor la termenele dispuse de ANRE și/sau refuzul nejustificat de a da curs convocării adresate de ANRE;
8. refuzul nejustificat de a acorda acces oricărui solicitant la rețele de interes public;
9. furnizarea de către operatorul de distribuție sau operatorul de transport și de sistem a unor informații incomplete ori eronate necesare pentru accesul la rețea;
10. neasigurarea de către operatorul de distribuție sau operatorul de transport și de sistem a unui tratament nediscriminatoriu între utilizatorii rețelei electrice;
11. întârzierea nejustificată în racordarea/alimentarea cu energie electrică a clienților sau în realimentarea acestora după întrerupere, precum și propunerea unor soluții de racordare, altele decât cele optime din punct de vedere tehnic și cu costuri minime, conform actelor normative în vigoare și reglementărilor emise de ANRE;
12. punerea sub tensiune a instalațiilor electrice fără a exista încheiat contract de furnizare a energiei electrice, precum și/sau fără a exista montat un grup de măsurare a energiei electrice, după caz.
În acest loc se află:
– 1 rețea generală de gaze a Distrigaz
– 2 rețele de apă generale ale Primăriei Capitalei ilegal modificate și introduse prin căminul de canalizare (să aibe apă gust și miros deosebit!)
– 2 rețele de apă interioare ilegal modificate
– 1 rețea de gaze interioară ilegal realizată
– 1 rețea electrică a PPC ilegal modificată
Toate aceste rețele sunt pe o lățime de 40 de CENTIMETRI și o adâncime de 70 de CENTIMETRI.
Cu binecuvântarea directă a ANRE!