AcasăNewsBani aruncați pe fereastră! MAI bagă aproape 2 milioane de euro în...

Bani aruncați pe fereastră! MAI bagă aproape 2 milioane de euro în campania de promovare a noului buletin electronic

sursa foto: carteadeidentitate.gov.ro

De ceva vreme deja, noua carte electronică de identitate (CEI) este disponibilă la nivel național. A început să fie emisă în județul Cluj, în martie acest an, iar ulterior a fost disponibilă și în Capitală, dar și în restul țării, începând din vară. Mai nou, se are în vedere o campanie de promovare a CEI – noul buletin electronic. O campanie de promovare estimată la aproape 2 milioane de euro.

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a atribuit, pe 1 octombrie, un contract pentru promovarea cărții electronice de identitate pe TV, radio, online și rețelele de cinematografe și centre comerciale, în valoare totală fără TVA de 9,85 milioane lei (aproape 2 milioane de euro), fonduri alocate prin PNRR. Conform Hotnews, MAI a primit o singură ofertă la această licitație, din partea unei asocieri de patru firme în frunte cu Complete Media Grup, potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

E de amintit faptul că noua carte electronică de identitate (CEI) a început să fie emisă în județul Cluj în martie 2025, iar la nivel național a fost disponibilă ulterior – în București din aprilie și la nivelul întregii țări începând cu luna august a acestui an.

Potrivit negocierilor purtate cu Comisia European, desfășurarea unei campanii care să încurajeze utilizarea pe scară largă a noii cărți electronice de identitate, și implicit, a serviciilor publice electronice aferente, beneficiază de finanțare prin PNRR.

Cum se va desfășura campania de promovare

Ar fi de menționat faptul că, potrivit sursei citate, contractul atribuit de MAI presupune atât realizarea și difuzarea unor posturi video și audio de promovare a CEI și a serviciilor electronice în mediul online, mass-media și în aer liber, cât și organizare și realizare de evenimente/acțiuni de informare.

Au fost stabilite trei categorii în privința publicului țintă, și anume:

Cetățeni români cu vârsta între 18 ani și 45 de ani din România;
Cetățeni români cu vârsta de peste 45 de ani din România;
Cetățeni români cu vârsta de peste 18 ani din diaspora.

Serviciile de promovare se vor derula timp de trei luni și vor consta în spoturi video și audio adaptate pentru fiecare din categoriile de public țintă. Se au în vedere atât mediul online, cel TV și radio, cât și elemente de camăanie media realizate prin intermediul rețelelor de cinematografe și al plasmelor din centrele comerciale.

Concret, e vorba despre:

  • Campanie în mediul online: promovarea CEI și încurajarea utilizării pe scară largă prin publicarea de materiale de promovare, în special în format video, pe rețele sociale și prin Google Ads pe site-uri si platforme cu vizibilitate mare
  • Campanie media TV: realizarea a minimum 3 spoturi de informare
  • Campanie media radio: realizarea a minimum 3 spoturi de informare
  • Campanie media prin intermediul rețelelor de cinematografe și al plasmelor din centrele comerciale si cinematografe: dezvoltarea a minimum 2 spoturi video. Spoturile audio-video care se vor difuza în cinematografe vor fi de maximum 30 secunde, iar pe plasmele din centrele comerciale și cinematografe spoturile vor fi de tip reels și vor fi subtitrate, după caz. Se va asigura o expunere de minim 2.000.000 de cetățeni, în cele 3 luni de desfășurare a campaniei prin intermediul rețelelor de cinematografe și al plasmelor din centrele comerciale și din cinematografe.

Organizarea a minim două evenimente/conferințe și realizarea obiectelor promoționale, inclusiv 10.000 de flyere.

Accent pe campania din mediul online

„Campania derulată în mediul online va reprezenta cea mai puternică componentă a campaniei de sensibilizare care să încurajeze utilizarea pe scară largă a cărții electronice de identitate și, implicit, a serviciilor publice electronice”, se menționează în caietul de sarcini.
MAI cere să se elaboreze cel puțin 6 postări, astfel: minim 2 postări pe lună, timp de trei luni, pe social media și prin Google Ads, fiecare postare cu câte minim două milioane de vizualizări, până la finalul celor trei luni.

Ar trebui ca să fie o comunicare integrată, astfel încât să existe consistență și coerență între toate mediile din mixul de comunicare (TV, radio, prin intermediul rețelelor de cinematografe și al plasmelor din centrele comerciale și cinematografe și online).

„Astfel, campania online va prelua mesajele din celelalte medii și le va propaga, dar va dezvolta și o serie de alte mesaje adaptate propriilor tipuri de medii de difuzare (ex. specific pentru TikTok, specific pentru YouTube). O parte din materiale vor fi realizate inclusiv cu utilizarea unei soluții de inteligență artificială, ulterior desfășurării campaniei”, se precizează în document.

Ce firme au câștigat contractul de promovare

Contractul de promovare a cărții electronice de identitate a fost atribuit de MAI către o asociere din patru firme conduse Complete Media Grup. Contractul inițial a fost scos la licitație la finele lunii iunie din acest an pentru o valoare estimată de 9,93 milioane de lei (fără TVA).

Conform sursei citate, singura ofertă a fost depusă de asocierea dintre firmele: Complete Media Grup (lider), având ca subcontractanți pe: The Plan B Concept SRL, Best Advertising Worldwide și Mercury360 Communications SRL.

Guvernul a aprobat în data de 14 august diminuarea țintei din PNRR privind numărul de beneficiari care vor primi gratuit cartea electronică de identitate, de la 5 milioane de cetățeni la 3,5 milioane de cetățeni.

author avatar
Andrei Coman
161 afisari

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
*** National nu isi asuma continutul comentariilor si isi rezerva dreptul de a NU le publica sau de a le modera. Va rugam sa va exprimati opiniile folosind un limbaj respectuos si civilizat. ***
Introduceți aici numele dvs.

Zenville

Ultimele știri

proger