AcasăEconomieParmigiano italian pariază pe fotbalul american

Parmigiano italian pariază pe fotbalul american

Consorțiul care promovează și protejează renumita Parmigiano Reggiano a semnat un parteneriat pe mai mulți ani cu echipa New York Jets

Sporturile americane și mâncarea au fost întotdeauna strâns legate. Companiile de consum încă folosesc devotamentul Americii față de sport – sponsorizând echipe, ligi și evenimente pentru a-și promova dulciurile, guma de mestecat și băuturile.

Legăturile comerciale datează din secolul al XIX-lea, când proprietarii de fabrici de bere, distilerii, baruri și companii de tutun au recunoscut pentru prima dată că meciurile stimulează direct vânzările produselor lor.

Acum, producătorii italieni de brânzeturi de lux – afectați de tarifele impuse de  Donald Trump –  speră că o colaborare cu o echipă din Liga Națională de Fotbal American va avea un efect similar, relatează Financial Times. Consorțiul care promovează și protejează renumita Parmigiano Reggiano a semnat un parteneriat pe mai mulți ani cu New York Jets.

Puțini americani înțeleg cu adevărat diferențele profunde dintre parmezanul produs în SUA, comercializat de companii precum Kraft, și parmezanul autentic Parmigiano,  produs în cantități limitate în regiunea Emilia-Romagna din Italia, în conformitate cu norme atât de stricte încât dictează chiar și ce pot mânca vacile.

„Mulți americani nu știu că Parmigiano Reggiano este diferit de parmezanul care are steagul Italiei sau o fotografie a Colosseumului pe ambalaj”, a declarat Nicola Bertinelli, președintele consorțiului italian.

De obicei, grupurile agroalimentare italiene sunt disprețuitoare față imitațiile ieftine ale delicatesei lor tradiționale, pe care le descriu contrafăcute –  „fake italian”. Prețul unui kilogram de  Parmigiano Reggiano în SUA  poate să ajungă la 50 de dolari, comparativ cu doar 10 dolari pentru  versiunile americane.

Campania Parmigiano servește brânza — și preparate precum Creamy Parmigiano Reggiano Alfredo și Spicy Rigatoni Vodka — la stadionul Jet’s MetLife.

„Abordarea noastră nu este de a critica”, explică Bertinelli. „Încercăm doar să spunem că există două lucruri diferite: parmezanul este una, iar Parmigiano Reggiano este alta. Credem că susținerea sportului este o modalitate cu adevărat eficientă de a răspândi aceste cunoștințe.

Ambițiile consorțiului nu se opresc aici. Vrea să contracareze percepția publică asupra Parmigiano drept un deliciu gastronomic rezervat ocaziilor speciale și să convingă americanii că această brânză scumpă poate fi integrată în viața lor de zi cu zi.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
23 afisari

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
*** National nu isi asuma continutul comentariilor si isi rezerva dreptul de a NU le publica sau de a le modera. Va rugam sa va exprimati opiniile folosind un limbaj respectuos si civilizat. ***
Introduceți aici numele dvs.

Zenville

Ultimele știri

proger