AcasăNewsPloaia și aviația

Ploaia și aviația

Un avion Boeing 737-800 aparținand companiei slovace AIR EXPLORE, înmatriculat OM-FEX, ce efectua o cursă charter pentru compania aeriana ENTER AIR, pe ruta Antalya – Cracovia, a ieșit de pe pista 25 în timpul rulajului de după aterizare în data de 14 septembrie 2025 orele 13.35.

Practic, în timpul rulajului după aterizare în timp ce se încerca înscrierea pe calea de rulaj, avionul a ieșit cu jamba dreapta și jamba de față a trenului de aterizare pe zona înierbată în timp ce jamba stanga a rămas pe zona betonată. Teoretic viteza avionului în timpul acestei manevre ar fi trebuit să fie de sub 30 de noduri aproximativ 55 km/h.

În urma incidentului echipajul a luat decizia aplicării procedurilor de evacuare de urgență a aeronavei, iar cei 190 de pasageri și membri ai echipajului au părăsit aeronava în deplina siguranță.

Aeroportul a trebuit să fie închis iar restul aeronavelor cu destinația Cracovia au fost dirijate spre aeroporturile de rezervă din zona.

Primele date indică următoarele:

1. Situația meteo în zona aeroportului era nefavorabilă cu plafoane și fenomene meteo asociate (precipitații, turbulențe, vânturi în altitudine)

2. La nivelul pistei de aterizare s-au înregistrat conform rapoartelor meteo de tip METAR o ploaie ușoară, o vizibilitate de peste 10 kilometri, pista umedă, temperatura de 16 grade Celsius, un vânt lateral stanga de aproximativ 10 km/h variabil ca direcție și o presiune atmosferică de 1013 mb (EPKK 141300Z 14004KT 110V170 9999 SCT004 BKN008 BKN033 16/15 Q1013).

Aceste condiții meteo publicate nu pot fi considerate ca fiind foarte dificile pentru aterizare dar pot influența rulajul după aterizare al aeronavei implicate.

3. La o primă vedere și în lipsa unor alte date preliminare, până la rezultatele anchetei declanșate de autoritățile poloneze, se pot suspecta următoarele cauze ale acestui incident

A) O eroare de pilotaj

B) O problemă de natură tehnică

C) O combinație dintre A și B

author avatar
Cezar Osiceanu
Studii - școala generală cu predare în limba chineză - ⁠Liceul de aviație București specializarea motoare de avion - Școala Militară de Aviație Bobocu-Buzau - ⁠Facultatea de drept Dimitrie Cantemir București - ⁠masterat în drept intern și internațional al afacerilor - ⁠doctorand în management al Universității Valahia Târgoviște - ⁠pilot profesionist cu o experiență de peste 16.000 ore de zbor acumulate în 45 de ani pe 14 tipuri și modele de avioane - ⁠membru al Clubului Român de Presă din anul 2000 și al Clubului de Presă de la înființare - ⁠arbitru chinologic internațional și proprietar al celei mai mari canise de câini ciobănești românești mioritici - ⁠creatorul și realizatorul campaniei de omologare internă și internațională a raselor de câini ciobănești românești mioritic și carpatin
216 afisari

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
*** National nu isi asuma continutul comentariilor si isi rezerva dreptul de a NU le publica sau de a le modera. Va rugam sa va exprimati opiniile folosind un limbaj respectuos si civilizat. ***
Introduceți aici numele dvs.

Zenville

Ultimele știri

proger