AcasăAfaceriProducătorii din China remodelează piața auto globală

Producătorii din China remodelează piața auto globală

Viteza și amploarea revoluției vehiculelor electrice din China au luat lumea prin surprindere, iar această tendință nu dă semne de încetinire

Viteza și amploarea revoluției vehiculelor electrice din China au luat lumea prin surprindere, iar această tendință nu dă semne de încetinire.

BYD și-a extins rapid piața internă și a  depășit Tesla ca cel mai mare producător mondial de EV-uri în 2024. Dar orientarea către inteligența artificială scrie acum un nou capitol în ceea ce a devenit nu doar o rivalitate între primii doi producători de vehicule electrice, ci și un pilon central al concurenței tehnologice SUA-China.

Start-up-urile chineze precum Nio și Li Auto, alături de producători auto mai consacrați –  Geely și SAIC Motor –  ocupă poziții de top. BYD a înregistrat o creștere de aproximativ un milion de unități pe an în ultimii trei ani.

Henner Lehne, vicepreședinte al departamentului de informații competitive, analiză de piață și previziuni la S&P Global Mobility, a declarat pentru CNBC că industria vehiculelor electrice din China a devenit o „forță semnificativă” în remodelarea pieței auto globale.

În mod remarcabil, în 2023, China a depășit Japonia ca cel mai mare exportator de vehicule din lume. Vânzările interne de automobile au crescut apoi până la un nivel record de 31,4 milioane de unități anul trecut, mașinile electrice reprezentând aproximativ 41% din totalul producției.

Creșterea sectorului auto al gigantului asiatic a fost atribuită subvențiilor, stimulentelor fiscale și, între 2009 și 2023, costurilor de dezvoltare a vehiculelor electrice estimate la 230 de miliarde de dolari. Analiștii au menționat, de asemenea, dezvoltările tehnologice inovatoare și un lanț de aprovizionare robust cu baterii.

Ascensiunea Chinei a dus la o supraveghere strictă din partea autorităților de reglementare din piețele occidentale, pe fondul acuzațiilor de practici anticoncurențiale.

Michael Dunne, CEO al Dunne Insights, se așteaptă ca China să-și consolideze dominația în producția de automobile, „la fel cum a făcut-o în ultimii ani în cazul panourilor solare, construcțiilor navale, dronelor și oțelului”. El estimează că, până în 2030, companiile chineze vor produce 36 de milioane de vehicule pe an, adică patru din zece mașini construite la nivel global în acel moment.

Sigrid de Vries, director general al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), descris China drept un „concurent redutabil” pe piața mondială.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
55 afisari

1 COMENTARIU

  1. Cine dreak și mai ales din China să-și cumpere mașină electrică. Fantezia asta, dispare ca Green Deal-ul. Stați blânzi…

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
*** National nu isi asuma continutul comentariilor si isi rezerva dreptul de a NU le publica sau de a le modera. Va rugam sa va exprimati opiniile folosind un limbaj respectuos si civilizat. ***
Introduceți aici numele dvs.

Zenville

Ultimele știri

proger