Pe lângă scumpirile la carburanți, care le-au dat deja serioase bătăi de cap multora dintre ei, pe șoferi îi mai așteaptă o veste deloc ușoară. Cel puțin pentru cei care conduc mașini mai vechi și pe care autoritățile le consideră poluante.
O adresă trimisă de către Ministerul Transporturilor către Ministerul Finanțelor arată faptul că se fac calcule pentru noile impozite auto, potrivit stiripesurse.ro. Și dat fiind faptul că în jalonul 59 din PNRR (Planul Național de Redresare și Reziliență) se cere o nouă bază de calcul la impozitele pentru autovehicule și clădiri, acestea trebuie finalizate până la sfârșitul acestui an și vor intra în vigoare de la 1 ianuarie 2026.
Ar urma să intre în vigoare la începutul anului viitor
Așadar, Executivul lucrează la o reformă fiscală care va introduce o nouă taxă pentru mașinile vechi și poluante, începând de anul viitor, din 2026. În timp ce proprietarii autoturismelor cu norme de poluare reduse vor fi obligați să plătească impozite mult mai mari, cei cu vehicule ecologice ar putea beneficia de unele scutiri.
Potrivit scenariilor pe care se lucrează în prezent la Guvern, impozitul pentru mașinile mai vechi ar urma să crească cel mai mult. Ar urma să fie creșteri pe toată linia de autovehicule, însă cel mai mult ar urma să fie majorate impozitele pe mașinile vechi. Astfel că, potrivit sursei menționate, pentru o mașină veche de 20 de ani, impozitul ar urma să crească de câte ori, față de cel care se plătește în prezent.

O altă măsură esențială vizează modificarea sistemului de taxare pentru transportatori. În locul rovinietei plătite anual, TIR-urile ar putea achita o taxă pe baza kilometrilor parcurși, potrivit aceleiași surse. Adică o situație similară cu sistemele aplicate în alte țări europene.
36% dintre autoturismele din România au peste 20 de ani vechime
De altfel, „Național” a scris, recent, că „peste 3 milioane de autoturisme din România ar putea fi trase pe dreapta, după ce Guvernul va introduce noile taxe de poluare și impozite pentru a-i forța pe cetățeni să renunțe la mașinile vechi.
Adăugate la tarifele exorbitante ale RCA, dat fiind că pseudo-plafonarea a expirat, deținerea unei mașini în țara noastră va deveni un lux. Potrivit Eurostat, 36% dintre autoturismele din România au o vechime de peste 20 de ani, singura cu un procent mai mare fiind Estonia, cu 36,3%.
Ultimele date publicate de Eurostat arată că cele mai mari procente de autoturisme „tinere” (cu o vechime mai mică de 2 ani) au fost în Luxemburg (20,2%), Germania (15,0%), Suedia și Belgia (13,7%,), Irlanda (12,8%), Austria (12,6%), Olanda (12,6%) și Danemarca (10,4%). În schimb, diverse alte țări ale UE au raportat o pondere mare de autoturisme „vechi” (de 20 de ani sau mai mult) în 2024.”
Citiți mai multe AICI: Impact devastator al noilor taxe de poluare: România se pregătește de marea „pietoneală”/ Mașina devine un lux
Fanarioții vechi, au pus biruri pe spinarea poporului, ca: fumaritul, vacaritul, oieritul, absolut pe orice, dacă nu era se inventa, iar fanarioții de azi pun pe tot ce există, exact ca în Evul Mediu. Așa vor rămâne si-n istorie…