AcasăNews„Conștient, nu dependent” – un apel urgent din partea școlii românești la...

„Conștient, nu dependent” – un apel urgent din partea școlii românești la acțiune coordonată împotriva consumului de droguri în rândul elevilor

În cadrul Conferinței Webdidactica „Conștient, nu dependent – Educația, prima linie în lupta antidrog”, organizată de Fundația Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României, doamna Adriana Iancu, director al Școlii Gimnaziale Nr. 206 din București, a tras un semnal de alarmă în privința lipsei unei strategii clare la nivelul sistemului de învățământ pentru combaterea consumului de droguri în școli.

„Școala românească își caută direcția din perspectiva consumului de droguri. Nu are o direcție clară de acțiune, iar acesta este un lucru grav”, a declarat Adriana Iancu în intervenția sa.

Conform acesteia, fenomenul consumului de droguri în rândul elevilor nu mai poate fi ignorat sau minimalizat. Deși nu se poate vorbi despre un fenomen generalizat, semnalele din teren arată că acest tip de comportament riscă să se acutizeze, iar tratarea subiectului cu superficialitate poate avea efecte dramatice pe termen lung.

„Nu putem să vorbim despre un fenomen, dar nici nu putem să negăm. Trebuie să fim extrem de atenți și să ne preocupe subiectul. Este esențial ca directorii de școli, inspectoratele școlare și Ministerul Educației să acorde atenția cuvenită acestei realități.”

În acest context, campanii naționale precum „Conștient, nu dependent”, inițiate de Fundația Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României, devin exemple de bune practici și un punct de plecare pentru o abordare unitară, structurată și eficientă în lupta antidrog. Directorul Școlii Gimnaziale Nr. 206 a subliniat că prevenția nu înseamnă doar informare, ci și implicare activă din partea tuturor actorilor implicați în procesul educațional: părinți, cadre didactice și societatea civilă. Parteneriatul între școală și familie este esențial, iar implicarea ONG-urilor și a fundațiilor cu expertiză poate asigura continuitate și resurse necesare.

„Numai școala, fără sprijinul familiei, nu poate face față. Noi, profesorii, suntem familia de la școală. Dar dacă părinții nu vin alături de noi când le semnalăm o problemă urgentă, nu avem nicio șansă. Este nevoie de coeziune.”

Un alt aspect vital punctat de Adriana Iancu este planificarea timpului liber al elevilor, considerat un pilon important în prevenția comportamentelor de risc. Lipsa activităților constructive după școală poate deveni o poartă de intrare către medii periculoase.

„Elevul lăsat fără preocupare după terminarea programului școlar riscă să meargă în direcții nefavorabile. Prevenția reală înseamnă și grijă pentru timpul său liber.”

Referindu-se la vârsta critică în care trebuie intervenit, Adriana Iancu atrage atenția asupra importanței intervenției precoce:

„Cred că vârsta critică este în școala generală. Elevii nu au maturitatea necesară să discearnă corect, iar lucrurile se agravează la intrarea în liceu.”

Conferința Webdidactica a reunit profesori, psihologi, părinți, autorități și reprezentanți ai societății civile, într-un efort comun de a transforma școala într-un bastion al prevenției și conștientizării. Demersul Fundației Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României se conturează ca o platformă esențială de dialog și intervenție, într-un moment în care sistemul educațional are nevoie de repere clare și de acțiuni ferme.

author avatar
Andrei Coman
40 afisari

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
*** National nu isi asuma continutul comentariilor si isi rezerva dreptul de a NU le publica sau de a le modera. Va rugam sa va exprimati opiniile folosind un limbaj respectuos si civilizat. ***
Introduceți aici numele dvs.

Zenville

Ultimele știri

proger