Lansarea vehicului electric al Xiaomi, YU7, a stârnit două reacții puternice: uimirea față de tehnologia sa impresionantă și perspectiva sumbră pentru viitorul producătorilor auto occidentali.
YU7 este pachetul complet: un SUV elegant și sportiv, cu o autonomie de până la 835 de kilometri, la un preț rezonabil. Versiunea entry-level costă 35.400 de dolari, potrivit Bloomberg.
Xiaomi înscrie puține puncte pentru originalitatea designului – YU7 arată ca o încrucișare între un Ferrari Purosangue și un McLaren, în timp ce primul său model, sedanul sportiv SU7, seamănă cu Porsche Taycan. Chiar și așa, sunt realizări uimitoare pentru o companie de smartphone-uri care a intrat în industria automobilelor în urmă cu doar patru ani. YU7 a primit aproape 300.000 de comenzi într-o singură oră.
Într-adevăr, Xiaomi umilește companiile occidentale care oferă modele premium cu prețuri mult mai mari. Cum vor supraviețui odată cu restrângerea motoarelor cu combustie? Și aceste companii ar trebui să se teamă de mașinile electrice din ce în ce mai sofisticate pe care le produce China.
Investitorii par încrezători că Ferrari își păstra poziția, inclusiv pe piața chineză. Totuși, un V12 Purosangue pornește de la aproximativ 430.000 de dolari și, odată personalizat, costă mult mai mult.
Porsche și ceilați producători din Germania se vor confrunta cu probleme. Oferirea unui zgomot fals de motor V8, așa cum face Mercedes pe conceptul de hypercar electric prezentat săptămâna trecută, nu va fi suficientă.
Electrificarea, conducerea automată și conectivitatea digitală transformă automobilele în telefoane mobile pe roți. Prin urmare, companii precum Xiaomi și Huawei Technologies pătrund pe piața EV.
Accelerația, un punct forte al mărcilor sportive occidentale, este acum ceva obișnuit în cazul vehiculelor electrice. Modelele Xiaomi au obținut niște timpi amețitori pe circuitul Nürburgring (punctul de referință al industriei). YU7 ajunge la 100 km/h în 3,2 secunde.
Inovarea mai rapidă din China și ciclurile de dezvoltare a produselor reprezintă amenințări pentru mărcile străine care nu pot ține pasul.
În cele din urmă, singura modalitate prin care producătorii occidentali își pot apăra în mod durabil prețurile mari în era vehiculelor electrice și definite de software este să demonstreze că pot depăși China. Va fi o sarcină foarte grea.