AcasăEconomieDe la mașina poporului la cârnații poporului

De la mașina poporului la cârnații poporului

„Volkswagen Original Currywurst” va invada rafturile supermarketurilor

Uitați de Golf GTI,  SUV-uri electrificate și mașini concept cu realitate augmentată: produsul Volkswagen nu are baterie, nu are ecran XXL și nu are roți. Se prăjește în cuptorul cu microunde timp de 30 de secunde și poate fi mâncat în trei îmbucături.

„Volkswagen Original Currywurst”, emblema lanțurilor Wolfsburg din 1973, va invada acum rafturile supermarketurilor, notează Automobile Magazine. Cu 8,55 milioane de cârnați vânduți în 2024 – mai mult decât cele 5,2 milioane de mașini marca VW – această gustare legendară își părăsește bastionul din Saxonia Inferioară pentru a-și lua locul alături de șuncă și iaurt. Dacă vă aflați în vacanță în Germania, veți putea scrie Volkswagen pe lista de cumpărături.

În imensul catalog intern al producătorului, Currywurst are un număr de referință real – 199 398 500 A – la fel ca  bara de protecție a unui Golf. Conceput inițial pentru a satisface muncitorii, cârnatul afumat, acoperit cu un ketchup de curry făcut în casă, s-a răspândit rapid dincolo de porțile fabricii: vizitatorii plecau cu tăvi, convertind cartierele la „gustul VW”.

Cincizeci de ani mai târziu, produsul culinar este pe cale să devină un articol de masă, ștampilat Originalteil ca orice ambreiaj Passat.

Cifrele sunt uluitoare: 6,317 milioane de Currywursts „clasici” și 2,18 milioane de variante de hot dog au fost cumpărate anul trecut, ceea ce înseamnă un record absolut. În același an, marca a livrat „doar” 5,2 milioane de mașini.

Currywurst a fost aproape de dispariție în 2021, când o cantină pilot a vrut să scape de acest meniu. S-a stârnit imediat un val de revoltă: fostul cancelar Gerhard Schröder, un mare fan al specialității, a luat cauza în piept și, sub presiunea presei, conducerea a reintrodus cârnatul în 2023.

De atunci, vânzările au crescut din ce în ce mai mult, demonstrând că tradițiile gastronomice din Saxonia Inferioară nu sunt de neglijat.

Sosirea Currywurst în supermarketuri este doar începutul. Echipele de cercetare și dezvoltare ale Volkswagen lucrează deja la o versiune organică –  alternativă vegetală bazată pe proteine de mazăre și chiar la ambalaje conectate care vor spune povestea fabricii prin intermediul codului QR.

După ce a democratizat mașina poporului, se pare că  Volkswagen vrea să  creeze cârnații poporului. Un lucru este sigur: în conturile pentru 2025, cutiile de wurst ar putea absorbi o parte din costurile asociate electrificării accelerate a catalogului.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
156 afisari

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
*** National nu isi asuma continutul comentariilor si isi rezerva dreptul de a NU le publica sau de a le modera. Va rugam sa va exprimati opiniile folosind un limbaj respectuos si civilizat. ***
Introduceți aici numele dvs.

Zenville

Ultimele știri

proger