LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton își vinde participația la Stella McCartney fondatoarei brandului, în timp ce grupul de lux își curăță portofoliul de mărci pe fondul scăderii cererii pentru produsele premium.
Stella McCartney, în vârstă de 53 de ani, va răscumpăra participația minoritară de la LVMH după o colaborare de peste cinci ani, au declarat părțile luni seara, potrivit Bloomberg. Termenii tranzacției nu au fost dezvăluiți.
Acțiunile LVMH au scăzut marți cu până la 1% în primele ședințe de tranzacționare de la Paris. Au scăzut cu 2,8% în ultimele 12 luni.
Aceasta este cea mai recentă dintr-o serie de tranzacții ale LVMH, inclusiv vânzarea companiei care deține eticheta Off-White în septembrie. Analiștii se așteaptă ca vânzările LVMH să scadă cu 1,04% în trimestrul al patrulea, pe fondul cererii scăzute, în special în China.
În urmă cu aproximativ un an, LVMH și-a vândut participația la Cruise Line Holdings, compania mamă a afacerilor Starboard & Onboard Cruise Services, în timp ce unitatea DFS a LVMH a închis un magazin de lux din Veneția în noiembrie.
Stella McCartney a fost fondată de fiica lui Paul McCartney, solistul trupei The Beatles. Creațiile designerului sunt cunoscute pentru faptul că evită produsele de origine animală precum pielea, blana și penele, oferind în același timp modele ecologice. Brandul a făcut parte anterior din Kering SA, proprietarul Gucci.
McCartney va rămâne să consilieze LVMH cu privire la aspectele legate de durabilitate, se arată în declarația comună.
Stella McCartney Ltd a avut vânzări de 40 de milioane de lire sterline (50 de milioane de dolari) în 2022, cu o pierdere operațională de aproximativ 8,8 milioane de lire sterline, potrivit celor mai recente conturi disponibile publicate în decembrie 2023 în registrul britanic Companies House.
LVMH este considerat gigantul mondial al luxului, dar grupul condus de magnatul francez Bernard Arnault este penalizat de acționari pentru colecția sa disparată de branduri. Nu numai că include cele mai mari două mărci ale sale, Louis Vuitton și Dior, dar are și ceasuri, bijuterii, cosmetice, vinuri și băuturi spirtoase, comerț cu amănuntul duty-free și ospitalitate.
Richemont, Cartier, Kering și LVMH au raportat scăderi ale vânzărilor în regiunea Asia-Pacific. Consumatorii din China se orientează acum spre bunurile second hand, într-un moment în care întreaga industrie a luxului, odată înfloritoare, se confruntă cu o presiune tot mai mare.
Piața second-hand scade cererea de la produsele noi, a afirmat Jacob Cooke, directorul executiv al grupului de marketing WPIC cu sediul în Beijing, și ar putea „dăuna valorii de marcă”.