AcasăNewsTrenul nou de la Alstom, anulat în a doua zi de circulație...

Trenul nou de la Alstom, anulat în a doua zi de circulație cu pasageri. Motivul anunțat de ARF

sursa foto: ARF - Autoritatea pentru Reformă Feroviară/Facebook

Trenul Alstom Coradia Stream, care miercuri a făcut primul drum cu pasageri, între București și Brașov, a fost anulat joi dimineață. Astfel că, în această dimineață, călătorii care așteptau să plece cu trenul inaugurat cu doar o zi înainte au fost nevoiți să își „adapteze” planurile de călătorie. Pasagerii au fost direcționați către o altă garnitură CFR Călători, programată să plece cu jumătate de oră mai târziu față de cea la care ar fi trebuit să pornească pe traseu trenul nou.

Un anunț în această privință a fost făcut de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), care a precizat că au apărut „erori afișate de computerul de bord”.

Când ar fi trebuit să plece trenul

„Trenul nou a trebuit să fie anulat în această dimineaţă în urma unor erori afişate de computerul de bord care nu s-au resetat în timp util, după tractarea la depou şi decuplarea locomotivei de manevră. Călătorii au fost redirijaţi către următorul tren programat cu 30 de minute mai târziu”, au declarat reprezentanţii ARF, informează joi Agerpres.

Sursa citată a precizat că trenul Coradia Stream, preluat de ARF şi pus în circulaţie (din lotul de 37 trenuri contractate în martie 2022), nu are în prezent vreo rezervă tehnică, până la intrarea în parc a următoarelor trenuri.

Trenul trebuia să plece joi din Gara de Nord la ora 5:40.

Trenul electric are șase vagoane și o capacitate de peste 300 de locuri

Amintim că CFR Călători a introdus în circulaţie, de miercuri, primul tren electric format din material rulant nou, rama RE-IR TS02 Alstom Coradia Stream.

Rama este alocată pentru exploatare operatorului naţional CFR Călători de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), proprietarul de facto al trenurilor Alstom achiziţionate pentru România.

Despre modelul Coradia Stream s-a mai aflat că este primul tren furnizat de către firma producătoare Alstom Ferroviaria S.p.A. pentru transportul feroviar de pasageri din România, în cadrul contractului de achiziţie încheiat şi derulat de către ARF.

CFR Călători operează rama electrică Alstom pe ruta Bucureşti Nord – Ploieşti Vest – staţiunile de pe Valea Prahovei – Braşov ca tren Interregio şi cu tarif aferent acestui rang de tren, conform contractului de servicii publice încheiat de companie, cu ARF.

Astfel, un bilet pe distanța București Nord – Brașov costă 63,00 lei la clasa a II-a și 91,00 lei la clasa I – anunțase, recent, CFR Călători, într-un comunicat.

„Rama electrică livrată de către Alstom este formată din 6 module (vagoane), oferind o capacitate de 351 de locuri. Prin construcție, are o podea joasă, ceea ce asigură accesul facil pentru persoanele cu mobilitate redusă și este aptă să circule cu o viteză maximă de 160 km/h. Și, foarte important, mentenanța ramei electrice este asigurată de către firma producătoare Alstom”, se mai menționase în comunicatul transmis de CFR Călători în 19 noiembrie, cu o zi înainte ca primul tren electric nou din România să fie pus în circulație.

474 afisari

2 COMENTARII

  1. Ha , ha, ha, era să întreb, până când va circula ? Am primit răspunsul. Bine că politrucii si-au făcut pozele.

  2. Unu a luat foc , altu da erori, se vede treaba ca sunt foarte fiabile. Mai continuam contractul pentru pericolele alea publice?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger