Volkswagen intenționează să închidă mai multe fabrici și să concedieze mii de angajați. Lucrătorii care își păstrează locurile de muncă și-ar putea vedea salariile reduse cu până la zece procente.
Dar problemele cu care se confruntă această companie emblematică pentru miracolul economic al Germaniei arată că însuși modelul industrial german se destramă. Tranziția spre net zero a adus țara în criză – și poate toată Uniunea Europeană.
Costurile energetice germane au crescut vertiginos în urma războiului din Ucraina, deoarece gazul rusesc ieftin a fost oprit. Germania ar fi putut reacționa construind centrale nucleare sau, bineînțeles, folosind resursele sale abundente de gaze de șist, notează The Spectator. Numai că politicienii ecologiști refuză să ia în considerare în mod corespunzător oricare dintre aceste variante.
În schimb, nemții au rămas cu gazul importat scump și cu energiile regenerabile. O alegere proastă: fabricile de automobile necesită multă energie și este imposibil ca Germania să rămână competitivă atunci când energia costă mai mult decât în SUA sau în Asia.
Subvențiile pentru vehiculele electrice și obiectivele de eliminare treptată a mașinilor pe benzină nu au ajutat deloc producătorii germani. Dar au deschis o fereastră de oportunitate pentru rivalii chinezi de a acapara o parte din piețele auto.
China și-a văzut șansa de a produce vehicule electrice mai ieftine și mai bine proiectate. Companii precum Volkswagen se chinuie să vândă modele care sunt atât de scumpe încât nimeni nu le vrea.
VW, Audi, Skoda și Seat dominau cândva piețele europene. Această epocă s-ar putea să se încheie brusc. Alți giganți auto, atât din Statele Unite, cât și din UE, au fost nevoiți să restructureze și să concedieze personal. Însă restructurarea VW va lovi direct o industrie care alimentează economia Germaniei.
Sindicaliștii intenționează deja să se opună schimbărilor: Thorsten Groger, negociatorul-șef al IG Metall, cel mai mare sindicat din Europa, a promis „o rezistență de un tip pe care nimeni nu și l-ar putea imagina”. Dar chiar dacă sindicatele câștigă lupta, este greu de văzut cum VW poate continua pe această cale.
Sigur, unii vor spune că schimbările climatice sunt importante. Dar ignoră realitatea dură: Europa a gestionat complet greșit tranziția energetică. Și-a distrus baza industrială presupunând cu inconștiență că „locurile de muncă ecologice bine plătite” vor apărea în mod miraculos pentru a înlocui cele pierdute în industria prelucrătoare tradițională. Unul dintre cei mai mari angajatori din cea mai mare economie a sa plătește acum prețul. Din păcate, VW nu va fi ultimul.
S au sapat singuri și ei ca amerlocii prin bălăriile de elite care le au !!
Eeee… ecologeala costă. „Verdeața” e scumpă, helectricele te-ngroapă.
Unde nu-i cap, vai de picioare.
Noi, mioriticii, știm cel mai bine. Acum văd și friții.
Sa produca arme in loc de autoturisme ca sa se salveze.
autoturismele germane sunt prea complicate si prea migalite deci prea scumpe
ma uitam la un motor opel si comparam cu dacia 1300
prea sofisticate, piese scumpe, grele
dacia 1300 copia aia parlita dupa renault 12 cu motor cleon-fonte care nici macar cross-flow – admisia pe o parte si evacuarea pe cealalta parte a chiulasei – nu avea?
succes…in viata !!! ai foarte mare nevoie de el! mai multa decat mine! prea sofisticate prea scumpe prea grele PREA PERFORMANTE! prea ca de la tara – tu !
autismul – nu este o insulta ci un fapt – german in actiune. lucrurile perfect facute pana la 99.9% dupa care se ia cea mai mare tesla posibila – unealta nu autovehiculul – si se aplica cu maxim de forta posibila in zona inghinala.
MODELUL INDUSTRIAL EUROPEAN (SUBLINUEZ, EUROPEAN, NU GERMAN) S A PRABUSIT DEJA, DUPA CE EUROPA SI A DAT SINGURA CU TESLA N… OAIE??? 😝😝😝. IUROPOOOOOO, DATI LE BA ALTE SANCTIUNI LA RUSI.CA PUTIN BESE SI CUCERESTE UCRAINA LUI. SI CUMPARATI LA PRET DE 5 ORI MAI MARE GAZE SI PETROLIERE… TOT DE LA RUSI, DAR DIN INDIA SI TURCIA😝😝😝. DA LASA BA, CA VA IMBOGATITI CURAND, CAND VA LUATI INAPOI DATORIILE DE LA AGENTUL CIA CERSENSKI SI I RECONSTRUITI… SUACRAINA😝😝😝. BA, DA DE UNDE VA MAI LUATI DATORIILE INAPOI DACA PUTIN NU SE OPRESTE DECAT LA KIEV, LIOV, ODESA??? CU RECONSTRUCTIA(JAFUL ADICA), MAI ASTEPTATI… DUPA RUSIA, CHINA, INDIA, COREEA DE NORD, IEAN… HAHAHAHAHA, VOI IUROPA, DATI I CU SLAVA😝😝😝
Nemtalacii vor deveni irelevanți. Natia lor e legata de motorul termic . Un motor complicat pe care ei de pricepeau sa l produca ca ei se pricepnla suruburi. Ce inseamna BMW cu motor electric? TurboDiesel daa era ceva nemtesc, suna nemtesc. Da electric? Electric nu li se potrivește nemților de nici o culoare.