Brutăria poziționată strategic la intrarea în supermarket te determină, spun psihologii, să cumperi mai mult decât ţi-ai propus înainte să intri în magazin.
Este o strategie ingenioasă și eficientă, care a devenit binecunoscută în lumea supermarketurilor și care reușește să influențeze comportamentul de cumpărare al clienților în mod subtil, dar eficace.
Mirosul de pâine îţi face foame
Mirosul bun al produselor de panificație ar trebui să-i facă pe clienți să se simtă înfometați. Aroma de pâine proaspătă îi atrage, de asemenea, în subconștient, să facă o achiziție.
Și oricine a făcut vreodată cumpărături în timp ce îi este foame știe că nota de plată este atunci de două ori mai mare, pentru că dintr-o dată aproape fiecare produs este tentant.
Seceta și inundațiile au scumpit legumele
Am ajuns în sezonul în care românii pun murături, astfel că legumele sunt la mare căutare. Problema este că s-au scumpit, iar oamenii nu se îndură să cumpere nici din supermarket, nici din piaţă.
Preț halucinant pentru un kilogram de vinete luat din supermarket: costă nu mai puțin de 6 lei.
Scumpirile vin și după seceta și inundațiile devastatoare. Și în piețe însă, prețurile sunt la fel de mari, iar producătorii se plâng că nu au clienți.
Unii clienţi spun că mai convenabil este să iei preparatele din vinete gata făcute. Producătorii susțin însă că de multe ori, pentru a vinde legumele sunt dispuși și la negocieri. Prețurile pornesc astfel de la 5 lei pe kilogram, conform Realitatea Plus.
„Nu mai cumpără lumea, iau gata facute. S-au dus generațiile care luau cu sacii să coacă”, a spus un vânzător.