AcasăEconomieBruxelles-ul ecologist, năpasta producătorilor auto europeni

Bruxelles-ul ecologist, năpasta producătorilor auto europeni

Confruntată cu obiective privind emisiile de CO2 care rămân la fel de restrictive ca întotdeauna, Asociația Constructorilor Europeni de Automobile(ACEA) depune eforturi pentru a le amâna și a evita amenzile colosale pe care le implică.

Luca de Meo, șeful grupului Renault, este îngrijorat de aceste amenzi ce ar putea fi impuse încă din 2025 în fața unor obiective ecologice tot mai drastice. În calitate de președinte al ACEA,  un lobby puternic al industriei auto, încearcă să convingă Bruxelles-ul să cedeze.

Pe baza nivelului vânzărilor vehiculelor electrice, care ar trebui să reducă emisiile de CO2 din gama producătorilor,  Luca de Meo  a explicat că, până în 2025, industria europeană ar putea fi nevoită să plătească o amendă de 15 miliarde de euro, potrivit Automobile Magazine. Sau ar trebui să renunțe la producția a peste 2,5 milioane de mașini.

Pentru a evita oricare dintre aceste scenarii, ACEA ia măsuri pentru a încerca să amâne cu doi ani obiectivele privind emisiile.

Uniunea Europeană a introdus ceea ce se numește standardul CAFE, care impune un prag de emisii de 95 g de CO2 până în 2025 pentru 95% din vehiculele noi vândute în blocul comunitar. În caz de nerespectare, se va aplica o amendă de 95 de euro pe gram de dioxid de carbon care depășește pragul, înmulțită cu numărul de vehicule vândute de producătorul auto în cauză.

„UE trece printr-o criză cauzată de cererea slabă de vehicule electrice din partea consumatorilor și de concurența neloială din partea producătorilor de vehicule electrice din țări terțe, ceea ce înseamnă că industria europeană nu va fi în măsură să îndeplinească aceste obiective de reducere a emisiilor”, se arată în proiectul informal al ACEA, citat de Bloomberg.

Pentru ca obiectivele să fie îndeplinite, ponderea vehiculelor electrice ar trebui să depășească 22%, în timp ce în prezent stagnează la 15%.

UE vrea să interzică mașinile cu motoare cu combustie internă până în 2023, dar EV-urile nu se vând bine. Prin urmare, tranziția ecologică  este mult mai dificilă decât se aștepta. Și nerealistă.

Politică climatică fără politică industrială

Într-un comunicat publicat la 12 septembrie,  ACEA a reluat concluzia lui Mario Draghi privind starea industriei de pe Bătrânul Continent, explicând că „sectorul auto este un exemplu-cheie al lipsei de planificare a UE, care aplică o politică climatică fără o politică industrială”.

Dacă Bruxelles-ul continuă cu măsuri care lovesc producătorii auto, fără să găsească soluții realiste pentru a ajuta o industrie vitală, atunci viitorul mașinilor europene se va transforma într-un coșmar.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
270 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger