Unul dintre cei mai importați sponsori olimpici a anunțat că va încheia parteneriatul cu Comitetul Internațional Olimpic (CIO) la sfârșitul acestui an.
Compania multinațională de electronice Panasonic, una dintre cele 15 companii din cadrul programului de sponsorizare al Olimpiadei, care aduc împreună aproximativ 3 miliarde de euro în buzunarul CIO, și-a confirmat retragerea.
Organizația japoneză a anunțat că va pune capăt colaborării de 37 de ani, în decembrie, o lovitură pentru Jocurile Olimpice înaintea ediției din 2028, care va avea loc la Los Angeles. Panasonic a jucat un rol esențial în furnizarea de tehnologie și echipamente pentru Jocurile Olimpice încă din 1987.
Compania a motivat decizia prin schimbările strategice interne și direcția pe care vor să o urmeze în afaceri. „CIO înțelege și respectă pe deplin faptul că Panasonic trebuie să își adapteze strategia de afaceri,” a declarat președintele CIO, Thomas Bach.
„Acest parteneriat se încheie într-un mod respectuos și prietenos. CIO dorește să mulțumească Panasonic și CEO-ului său, Yuki Kusumi, pentru cele peste patru decenii de colaborare strânsă. Panasonic a fost un membru fondator al Programului de Parteneriat Mondial al Jocurilor Olimpice și a susținut cu succes organizatorii, Comitetele Olimpice Naționale și sportivii din întreaga lume. Aprecierea CIO pentru Panasonic va continua,” a adăugat Bach.
De asemenea, există de mult timp zvonuri că un alt sponsor japonez, Toyota, ar putea să își încheie și el contractul cu CIO. Totuși, Toyota a emis o declarație prin intermediul Associated Press, în care a afirmat că nu au luat nicio decizie încă.
Printre ceilalți membri ai programului TOP al CIO se numără companii de renume mondial precum Airbnb, Coca-Cola, Samsung și Visa.
Parteneriatul cu Panasonic a inclus furnizarea de echipamente esențiale pentru transmisiuni, inclusiv camere și proiectoare comerciale de mari dimensiuni. Deși nu este clar cât valorează acest contract de sponsorizare, impactul său este indiscutabil.
Pentru CIO, pierderea unui partener de lungă durată precum Panasonic va fi resimțită cu siguranță, mai ales în perspectiva Jocurilor Olimpice din 2028 de la Los Angeles.
La Los Angeles sa plateasca iancheii si sa demonstreze ca au bani si nu sint in curul GOL !!!
Japonezii NU UITA SI NU IARTA !!!
Ce a fost la Paris a fost decent fața ce va fi la Los Angeles cu homalai in pielea goala , cu multa pride parade , cum sa sponsorizezi asa ceva !?