Finala Euro 2024 dintre Anglia și Spania a marcat încheierea unui turneu de mare succes organizat în Germania.
Datele furnizate de organizatori arată o audiență impresionantă.
Succesul Fan Zone-urilor
În timpul turneului, cele zece Fan Zone-uri din orașele gazdă au atras un total de 5,8 milioane de vizitatori. Ziua cu cea mai mare afluență a fost sfertul de finală dintre Germania și Spania, când 547.000 de fani s-au adunat în aceste zone.
Audiența televizată și interesul global
Euro 2024 a stabilit recorduri de audiență în țările echipelor participante și a atins un nivel de interes global fără precedent, estimându-se o audiență cumulată de peste 5 miliarde de telespectatori. Pe rețelele sociale, canalele oficiale EURO de pe TikTok, Instagram, Facebook, X și WhatsApp au adunat peste 14 milioane de noi urmăritori de la începutul turneului, cu 335 de milioane de interacțiuni și 2,8 miliarde de vizualizări video.
Participarea fanilor pe stadioane
Până înainte de finală, aproximativ 2,6 milioane de spectatori au asistat la cele 50 de meciuri jucate, atrăgând fani din peste 190 de țări. Peste 1,1 milioane de bilete au fost vândute, dintre care 387.000 de bilete „Fans First” au fost disponibile la prețuri accesibile, începând de la 30 de euro pentru meciurile din faza grupelor. Doar 0,7% dintre deținătorii de bilete au contactat serviciul clienți, indicând o gestionare eficientă a vânzărilor.
Inițiative durabile
UEFA a pus un accent deosebit pe sustenabilitate, iar inițiativele au avut succes. Aproximativ 280.000 de fani au achiziționat bilete Deutsche Bahn dedicate doar pentru fani, iar 81% dintre spectatori au folosit mijloace de transport ecologice pentru a ajunge la stadioane. De asemenea, peste 850.000 de utilizatori ai UEFA Fan Pass și-au activat biletele de transport public pentru a călători în și între orașele gazdă.