Reprezentanții transportatorilor români și-au manifestat indignarea față de prevederile Acordului prelungit de Comisia Europeană în care să fie rarefiate controalele la frontieră pentru șoferii ucraineni, semnalând riscurile unor altercații cu șoferii din țara noastră. Mai mult, permisiunea pentru ucraineni de a umbla beți și drogați la volan contrastează flagrant cu noile reglementări pentru români, care pot rămâne zile întregi fără permis din cauza erorilor date de drug test.
Vestea că Acordul încheiat de Comisia Europeană cu Ucraina dă drepturi absolute transportatorilor din această țară a stârnit indignare maximă în rândul reprezentanților transportatorilor români. Aceștia au avertizat că șoferii români, care înțepenesc zile întregi la cozile din vamă, nu vor accepta ca ucrainenii să treacă înaintea lor.
”Cum adică să fie controlați mai puțin spre deloc șoferii ucraineni? Noi stăm cu zilele la cozi la vamă și ăștia vor să treacă ca prin brânză? Păi o să iasă măcel la vamă, dacă văd transportatorii români cum îi lasă pe ucraineni să treacă. Dacă ai noștri vor fi ținuți la vamă și vor trece camioanele ucrainene, că vezi Doamne trebuie să îi favorizezi, o să iasă un scandal și niște bătăi între șoferii noștri și șoferii ucraineni că n-o să se vadă om cu om”, ne-a declarat Vasile Ștefănescu, președintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR).
Reamintim faptul că, potrivit acordului semnat de Comisia Europeană, controalele efectuate transportatorilor ucraineni nu trebuie să fie sistematice, în special la frontiere, și trebuie organizate astfel încât să reducă la minimum impactul asupra fluxurilor de transport și, în orice caz, să prevină perturbările acestora. În același timp a fost inventat autocolantul de liberă trecere, care descurajează orice intenție de verificare a ucrainenilor.
Liber la ucis
De departe cea mai mare aberație a Comisiei Europene este introducerea permisiunii pentru șoferii ucraineni de a circula beți și drogați la volan și de a-i ucide, nestingheriți, pe ceilalți participanți la trafic. Comisia Europeană a decis că autoritățile ucrainene trebuie să ia măsuri împortiva propriiilor transportatori doar dacă comit fărădelegi grave în mod repetat și persistent.
”Autoritățile competente ale fiecărei părți iau măsuri pentru a identifica operatorii de transport rutier de mărfuri stabiliți pe teritoriul celeilalte părți care desfășoară operațiuni de transport rutier de mărfuri neautorizate, cum ar fi operațiuni de transport în contul terților sau de cabotaj, care sunt implicați în fraudarea sau falsificarea documentelor conducătorului auto sau utilizează aceste documente ori beneficiază de pe urma lor; sau ai căror conducători auto au comis, în mod repetat și persistent, încălcări grave ale normelor de circulație legate de siguranța rutieră, cum ar fi conducerea sub influența alcoolului, astfel cum este definită în legislația Ucrainei sau a statului membru al Uniunii Europene în care a fost săvârșită infracțiunea, depășirea limitelor de viteză în vigoare în Ucraina sau în statul membru al Uniunii Europene în care a fost săvârșită infracțiunea pentru drumul sau tipul de vehicul în cauză, conducerea sub influența drogurilor sau a altor substanțe cu efect similar, astfel cum este definită în legislația Ucrainei sau a statului membru al Uniunii Europene în care a fost săvârșită infracțiunea, precum și un comportament care încalcă regulile de circulație rutieră ale Ucrainei sau ale statului membru al Uniunii Europene în care a fost săvârșită infracțiunea și care a dus la deces sau la vătămare corporală gravă”, se arată în acordul cu Ucraina.
Guvernul vrea să elimine concurența din România
Conducerea COTAR se întreabă ce înseamnă ”în mod repetat și persistent”. ”De câte ori trebuie să-l prindă pe ucrainean beat sau drogat la volan și de câte ori trebuie să ucidă români în accidente făcute cu încălcarea regulilor de circulație, ca autoritățile din Ucraina să ia măsuri împotriva lor? Nouă premierul ne spune că, dacă prinde un șofer care iese la aparatele alea drug test care dau erori în 70% din cazuri, nu e nicio problemă dacă rămâne fără permis două-trei zile sau o săptămână. Cu toate că IML-ul în București îți dă rezultatul după 6 luni de zile. Noi nu ne opunem la controalele în trafic și nici la sancționarea șoferilor drogați depistați în trafic, indiferent că sunt șoferi amatori sau șoferi profesioniști. Dar nu putem să mergem în controale cu aparate care dau atâtea erori. Omul ăla trebuie să plece în cursă pentru două săptămâni, deci tu îi iei dreptul la muncă dacă îl lași fără permis. Păi ne trezim așa, deodată, că ne face pe toți drogați? Dacă iei un Nurofen sau o pastilă pentru răceală, pe care ți-o recomandă doctorul, ieși pozitiv la test. Și ce faci? Rămâi fără serviciu? Culmea este că ies pozitiv la drug-teste exact medicamentele care se găsesc în farmacii la liber, fără prescripție medicală. Astea sunt niște controale făcute pe picior și nu ai nicio garanție că nu se vor comite abuzuri grave. Și asta în timp ce șoferii ucraineni au primit undă verde de la Comisia Europeană de a conduce beți și drogați. Probabil că, în contextul în care ucrainenii fac deja concurență neloială transportatorilor români, Guvernul vrea să ne elimine de tot de pe piață. Noi, românii, avem numai obligații? Dar drepturile noastre, ca cetățeni ai Uniunii Europene, unde sunt?”, ne-a declarat președintele COTAR, Vasile Ștefănescu.
Am trecut la fapte. L-am batut pe in porc ucrainian
Bravooo. Așa trebuie să facem toți
La mai mulți!!
Bravo!
Nu inteleg de ce ne purtam cu manusi cu ucrainienii. Astia de cand s-au infiintat ne-au facut numai mizerii.
Tot ce putem face ptr ei e sa Le dam un presedinte pe Werner si 2 prim ministri pe Ciuca si Ciolacu CA tot stau toata ziua cu ucraina in gura.
Si dragii nostri transportatori de ce nu trag toti camioanele pe dreapta si sa le incuie, macar o saptamana, sa vezi atunci haos in transporturi, ca noi cale ferata nu mai avem, totul e pe auto. Ar rezolva si problema cu Valea Oltului, iar Grindeanu s-ar angaja cioban la stana, ca asta e meseria lui.
Știrea că transportatorii unui stat „X” – indiferent care, ar fi acesta – ar urma, vezi Doamne, să obțină imunitate absolută de la legislația circulației pe drumurile publice din România, e o mare nerozie și duce ziarul „Naional” în categoria fițuicilor de gang!
ROMANI BLOCATI VAMELE DE INTRARE A UCRAINIENILOR !!!!!!!!!!!!!!!,INTERESELE ROMANIEI MAI PRESUS DE ORICE DISPOZITII UE .
S-A INTRECUT ORICE MASURA ,AM AJUNS SA NU PUTEM NOI ROMANII CIRCULA DIN CAUZA UCRAINIENILOR CARE NU RESPECTA REGULILE DE CIRCULATIE.
UE DA LIBER UCRAINIENILOR SA CIRCULE CUM VOR IN ROMANIA !!, IN CE PROTOCOL DE ADERARE ESTE PREVAZUTA ACEASTA TAMPENIE ??.
Felicitari !!!!
Ce tot va mirsti atat?Ukraina e protejata ZStapsnului American iar Romania cs o simpla Colonie trebui sa rxecute ordinele
MAI MARINE ,dupa nume esti oltean !, din cate stiu oltenii sunt patrioti si NU SUNT SLUGI !!,nu v-au stapanit austriecii si au plecat ,va stapanesc americanii astia pe care nu-i mai satura pamantul ?.
E ADEVARAT AVEM DESTUI TRADATORI SI LINGE CLANTE LA AMERICANI !,DAR SA FIN+M CALCATI IN PICIOARE PENTRU UCRAINIENI !!,ASTA-I PREA MULT.
IMBECILII LA CONDUCEREA UE,iar slugile
lor care ne conduc ,fac orice împotriva noastră,
iar au fost alese slugile ,să ne conducă ,,bravo” alegători!
Trebuie sa se termine cu drepturile speciale pentru rusnacii ukrainieni. Ei ce drepturi au dat romanilrol asupriti deportati si umiliti de catre ocupantii ukrainieni. Treziti-,va romani si nu lasati propagandisti ukrainieni de publica si injura pe toate site-urile pe cei care au si alta opinie despre razboiul lor de kakao nu e razboiul nostru nu e in nato cum nu e nici Armenia sau alte state atacate
Suntem slugile altora si se pare ca ne indreptam spre haos. Asta este.respectul guvernantilor.Romanii sa fie umiliti indiferent de situatie. Daca eu au avantaje , noi nu mai contam. Si va fi si mai rau.
Să-mi bag ceva în UE și în sistemul ăsta corupt de nenorociți,pina la urmă ne merităm soarta dacă ne place doar să plecam capul la coruptii ăștia.
Bătaie de joc la adresa tuturor romanilor, nu numai ca ii lasam sa tranziteze tara noastră fără a mai fii controlați ( pot intra în tara noastră cu droguri, cu pasageri clandestini).
Numai zic ca li se oferă mai mult ajutor decât noua romanilor, sunt pensionari și salariați care nu primesc 3000lei pe luna, sunt tineri care stau cu chirie și se descurca greu, iar noi Ucrainienolor le oferim cazare, servici medicale gratuite (rețete gratuite). Mi se pare o bătaie de joc la adresa noastră, a celor care muncim aici, plătim taxe și impozite, nu avem atâtea beneficii….. dar …
Nicio vorbă despre comisarul european de la transporturi (care-o fi ?)
Votați PSD și PNL și USR ca vă dă 2 mp pământ gratis.
Dacă Romanu votează în continuare psd și PNL o sa dispară Tara aceasta.
Poate doi metri cubi.
Au mare dreptate șoferii de tir români, care circula în condiții grele, pentru câțiva bani. Soluția: Greva generală. Dar adevărată, amplă și nu cu grătare și foto TV. Acum pe timp de vară, când toate drumurile sunt „închise”. Apoi proces la Curtea Dr. Omului. Drept la munca, siguranța omului
Despre ce procese vorbiți oameni buni,poate de conștiință..a ZOL, a poliției din Belgia,Olanda,Suedia,pt că majoritatea sunt Români,pe care ii opresc..nu Ucraineni…de fapt nici nu exista Ucraina,decit..Ucraina lui Baiden