Compania Tesla deschide în următoarele săptămâni prima sa investiţie de la zero din România: un centru dedicat construit în nordul Bucureştiului.
Cererea ridicată pentru maşinile Tesla pe piaţa locală i-a determinat pe americani să accelereze investiţiile pe plan local şi să extindă reţeaua.
Showroom dedicat Tesla
În următoarele săptămâni cel mai probabil va fi deschis noul showroom dedicat mărcii, investiţie realizată direct de compania condusă de Elon Musk. Informaţii cu privire la suprafaţă sau valoarea investiţiei nu au fost comunicate, Tesla fiind de departe cel mai discret brand auto la nivel mondial.
Sediul Tesla va fi amplasat vizavi de clădirea în care îşi au birourile cei de la Michelin România sau Ford România Services, compania naţională de vânzări a americanilor de la Ford.
Tesla are o abordare diferită faţă de alte mărci – nu are dealeri sau importatori, ci doar reprezentanţe directe, iar maşinile se comandă şi configurează online.
Deschiderea de la Bucureşti are loc la doi ani de la inaugurarea celui din Budapesta. Pe de altă parte, Tesla a investit direct în România într-un centru complet nou, pe când la Budapesta a deschis într-un fost centru Toyota.
Libertatea de exprimare, noua afacere a lui Elon Musk?
Elon Musk adoptă o abordare din ce în ce mai combativă față de ceea ce el susține că sunt eforturile guvernelor de a cenzura postările de pe platforma sa de socializare X, miliardarul angajându-se în bătălii publice cu personalități politice pe această temă.
În ultimele săptămâni, X a atacat cereri de „takedown” în Brazilia, India și Australia, după ce autoritățile au cerut eliminarea conținutului de pe site pe care îl consideră ilegal sau dăunător.
Musk, un autoproclamat absolutist al libertății de exprimare, a mers mai departe, etichetându-l pe judecătorul Curții Supreme din Brazilia, Alexandre de Moraes, drept „dictator” și pe comisarul pentru eSafety din Australia, Julie Inman Grant, fost angajat al Twitter, drept „comisar al cenzurii”.
Textul integral al lui Radu Jacotă, AICI.
Credeam că a deschis o uzină pentru fabricarea acestui tip de autoturisme. Dacă este numai de vânzare, nu văd unde este marea afacere. Și ăsta a ajuns la concluzia că România este o vacă d muls?