AcasăDIVERSECavallino Rampante electric. “Toate emoțiile unui adevărat Ferrari”

Cavallino Rampante electric. “Toate emoțiile unui adevărat Ferrari”

Planul Ferrari de a construi un model electric reprezintă un pariu îndrăzneț și costisitor pentru o companie renumită în motoare cu combustie puternice și rafinate

Modelul complet electric al producătorului din Maranello nu va fi lansat decât peste un an, dar primele teste indică faptul că are “toate emoțiile unui adevărat Ferrari”, potrivit directorului executiv Benedetto Vigna.

„Judecătorul final va fi clientul”, a declarat Vigna pentru CNBC, la inaugurarea noii uzine e-Building, unde va  fi produsă mașina electrică. “Caracteristica definitorie a unui Ferrari este experiența emoțională. Tot mai mulți oameni au început să conducă Ferrari-ul nostru electric și au o senzație bună. Trăsăturile de conducere sunt acolo”.

Planul Ferrari de a construi un model electric reprezintă un pariu îndrăzneț și costisitor pentru o companie renumită în motoare cu combustie puternice și rafinate.

Se știu puține lucruri despre acest model a cărui lansare este programată eventual în al patrulea trimestru al anului 2025. Cu toate acestea, un Cavallino Rampante electric a  declanșat deja o dezbatere viguroasă în comunitatea auto și în rândul colecționarilor bogați.

Zgomotos sau silențios?

O mare parte a dezbaterii se concentrează pe sunetul motorului. Sistemele de propulsie Ferrari și tobele de eșapament sunt apreciate pentru zgomotul viguros, în timp ce motoarele electrice sunt în mare parte silențioase.

Vigna a declarat că acustica motorului Ferrari va fi întotdeauna „autentică”, ceea ce înseamnă că nu va încerca să recreeze neapărat  sunetul unui motor cu combustie prin programe audio false. El a sugerat, totuși, că ar putea amplifica sau prezenta mai bine „sunetul natural al unui motor electric”.

Oricum,  „sunetul motorului este doar o parte a experienței emoționale de a conduce supercarul”. „Pentru că este vorba despre accelerația liniară, accelerația laterală, experiența de frânare, schimbarea cutiei de viteze. Deci există multe dimensiuni, nu doar sunetul”.

Vigna a refuzat să ofere proiecții cu privire la prețul sau vânzările totale ale modelului electric. Ferrari va continua să ofere clienților posibilitatea de a alege motoare cu combustie internă și hibride, alături de cel electric.

Cu noua E-Building, a cărei construcție se întinde pe o suprafață de 400.000 de metri pătrați și a costat peste 200 de milioane de euro, Ferrari va putea, pentru prima dată, să producă mașini cu oricare dintre cele trei propulsoare în aceeași fabrică, ceea ce maximizează eficiența și flexibilitatea.

Ferrari a produs mai puțin de 14.000 de mașini anul trecut, iar cererea rămâne atât de puternică încât timpii de așteptare pentru unele modele sunt de până la trei ani.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
413 afisari

2 COMENTARII

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger