AcasăEconomieVom fi invadați și de autobuzele electrice chinezești?

Vom fi invadați și de autobuzele electrice chinezești?

China s-ar putea folosi de amploarea pieței sale interne și de costurile sale de producție mai mici pentru a zdrobi rivalii europeni

Producătorii europeni, guvernele și Comisia Europeană sunt din ce în ce mai îngrijorați de mașinile chinezești alimentate cu baterii, dar mai există o altă amenințare care planează asupra transporturilor: autobuzele urbane electrice.

În 2023, o cincime din vehiculele electrice vândute în Europa proveneau din China, iar ONG-ul Transport & Environment se așteaptă ca acest procent să crească la un sfert în acest an.

Există preocupări similare în ceea ce privește sectorul autobuzelor: China s-ar putea folosi de amploarea pieței sale interne și de costurile sale de producție mai mici pentru a zdrobi rivalii europeni, relatează Politico. Dar, deocamdată, Bruxelles respinge apelurile industriei de a examina producătorii chinezi de autobuze pentru subvenții nedrepte.

Producătorii chinezi au câștigat deja  cote de piață în UE

„Printre amenințările la adresa competitivității industriei se numără concurența acerbă la nivel mondial, producătorii chinezi de autobuze câștigând deja de câțiva ani cote de piață în UE”, a declarat Thomas Fabian, șeful departamentului pentru vehicule comerciale din cadrul ACEA, grupul de lobby auto din UE.

Industria se schimbă rapid datorită deciziei UE de a interzice vânzarea de autobuze cu emisii poluante până în 2035. Acest lucru determină creșterea pieței pentru autobuzele care nu utilizează combustibili fosili și, în special, pentru autobuzele electrice.

În prima linie a electrificării

Autobuzele urbane se află în prima linie a electrificării – spre deosebire de autocarele de cursă lungă, acestea circulă pe rute fixe, au distanțe de călătorie mai mici și pot fi ușor de reîncărcat, spune Agenția Internațională pentru Energie.

Și este un sector în care companiile chineze sunt jucători puternici.Anul trecut, în Europa s-au vândut 5.107 autobuze electrice, aproape o treime  fiind produse de Yutong, BYD, precum și de societatea mixtă a BYD din UK și Zhongtong, potrivit unui raport realizat de Chatrou CME Solutions.

Producătorul de vehicule grele Daimler Truck a descris piața autobuzelor ca fiind „o industrie foarte competitivă și sensibilă la preț”. BYD, în special, este o prezență în creștere –  are  fabrici în Olanda, Ungaria și Marea Britanie.

În ianuarie, a reușit să obțină un contract pentru 92 de autobuze în valoare de 43 de milioane de euro pentru compania belgiană de transport în comun De Lijn –  o pierdere dureroasă pentru producătorii europeni Van Hool și VDL Bus & Coach. Contractul conține o clauză suplimentară pentru furnizarea unui total de 500 de autobuze în viitor, ceea ce ar aduce  234 de milioane de euro pentru BYD. Van Hool și-a declarat luna trecută falimentul.

Fabian de la ACEA subliniază că factorii de decizie politică au responsabilitatea de a se asigura că producătorii de autobuze vor putea continua „să concureze pe picior de egalitate”.

Până în prezent, Comisia Europeană nu și-a dezlănțuit inspectorii de concurență asupra sectorului autobuzelor în același mod în care a făcut-o cu mașinile electrice chinezești – un sector economic mult mai mare.

Companiile europene speră că Bruxelles-ul va supraveghea îndeaproape piața. „Piețele UE sunt disponibile pentru orice companie care respectă reglementările europene. Suntem convinși că autoritățile europene din domeniul concurenței se vor asigura că și în viitor concurența va fi corectă”, a declarat un purtător de cuvânt al Volvo.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
518 afisari

1 COMENTARIU

  1. Vrem autobuze și trenuri ,tramwaie numa second hand din westu civilizat!! Ca pina acu! Nu vrem otobuze noi chinezesti!! Vrem armament fregate date la casat de englezi ,luate de la fier vechi pe miliarde de $ va rog..!!!

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger