Optimism în rândul marilor branduri elvețiene de ceasuri de lux: turiști chinezi vor stimula vânzările în acest an, dacă se vor întoarce în Europa în număr mare după relaxarea restricțiilor Covid.
Exporturile către China, o piață cheie pentru producătorii din Elveția, s-au contractat cu 13,6% în 2022 din cauza politicii zero-Covid a Beijingului.Cu toate acestea, au început să-și revină în februarie – cu 8,2% față de anul precedent, potrivit Federației industriei orologiere elvețiene.
„China va recăpăta o dinamică pozitivă”, a declarat pentru AFP președintele federației, Jean-Daniel Pasche, la târgul anual al industriei, Watches and Wonders, de la Geneva, unde 48 de mărci precum Rolex, Cartier și Patek Philippe și-au prezentat cele mai recente creații.
Odată cu redeschiderea Chinei, numeroși analiști financiari și-au majorat brusc previziunile de creștere pentru întregul sector al luxului în 2023.
În timpul blocajelor Covid, consumatorii chinezi au acumulat economii semnificative, analiștii HSBC indicând estimări de 6,6 trilioane de yuani (960 de miliarde de dolari) în economiile excedentare acumulate în ultimii trei ani.
Economiștii de la Morgan Stanley se așteaptă ca cheltuielile consumatorilor chinezi pentru bunuri de lux să crească cu 20% în acest an, o adevărată mană cerească pentru sectorul ceasurilor elvețiene din Europa.
Vedem că acești clienți se întorc în magazine, cu o poftă de a cumpăra și de a călători. Rămânem optimiști în ceea ce privește dinamica redresării Chinei”, spune Cyrille Vigneron, directorul executiv Cartier, marcă emblematică a Richemont.
Hermes nu are nicio îndoială că dorința cumpărătorilor chinezi de a se întoarce în Europa îi va propulsa vânzările, în timp ce Rolex și Patek Philippe mizează pe clienții bogați.
În Lucerna, prima destinație turistică din Elveția și un oraș renumit pentru magazinele de ceasuri, biroul de turism speră să vadă vizitatorii chinezi revenind în curând „la sfârșitul primăverii”, în funcție de „disponibilitatea vizelor și de capacitățile de zbor”.