AcasăAfaceriNebunia NFT-urilor va crea afaceri și în lumea reală?

Nebunia NFT-urilor va crea afaceri și în lumea reală?

Designerii celor mai bine vândute obiecte de colecție de pe internet au răspuns la prăbușirea valorii criptomonedelor  și a activelor digitale prin căutarea de noi venituri, cum ar fi folosirea desenelor animate pentru a vinde produse din lumea reală și pentru a crea francize de divertisment.

Obiectele digitale cunoscute sub numele de jetoane nefungibile au dat buzna în cultura mainstream anul trecut, când oamenii au cumpărat colecții de animale, inclusiv Bored Ape Yacht Club, Cool Cats și Pudgy Penguins.Susținerile unor celebrități și agitația din social media au contribuit la încurajarea amatorilor să cheltuiască miliarde de dolari pentru a achiziționa NFT-uri de pe piețe precum OpenSea.

Dar piața a căzut din aprilie, odată cu falimente răsunătoare în lumea criptomonedelor. Între ianuarie și martie,  peste 19 miliarde de dolari au fost cheltuite pe NFT-uri – reprezentând majoritatea vânzărilor din acest an în valoare de 36 miliarde de dolari, potrivit Chainalysis.

De atunci, cheltuielile lunare s-au prăbușit cu peste 87%, ajungând la puțin peste 442 de milioane de dolari în noiembrie. Numărul de cumpărători și vânzători activi din NFT a scăzut la puțin peste o treime din vârful înregistrat la începutul anului.

Asta i-a lăsat pe producătorii de colecții populare NFT să caute modalități de a-și extinde mărcile în investiții din lumea reală, cum ar fi vânzarea de produse care nu sunt legate de așa-numita tehnologie blockchain, în care înregistrările tranzacțiilor sunt stocate într-un registru digital descentralizat.

Unii analiști sunt sceptici că acești producători vor crea afaceri de succes dincolo de vânzarea de artă digitală. „Modelul fundamental al NFT-urilor nu a funcționat”, a declarat Claire Enders de la Enders Analysis. „A fost o bulă care a explodat și nu se va mai repeta”.

Doodles, un proiect de top al NFT, l-a angajat recent pe muzicianul Pharrell Williams ca director de brand, care și-a folosit piesele pentru a produce animații live ale personajelor Doodles. Grupul lucrează la o serie de videoclipuri și la un album.

Pudgy Penguins este un alt proiect care a făcut oferte pentru a produce jucării și cărți pentru copii pe baza NFT-urilor sale, returnând o parte din profituri deținătorilor de jetoane. Knights of Degen a adoptat o abordare mai dispersată a investițiilor sale, care includ o echipă de fotbal american din liga secundară, întâlniri cu celebrități și bere IPA.

Yuga Labs, compania mamă a unora dintre cele mai populare colecții NFT, cum ar fi Bored Ape Yacht Club, CryptoPunks și Meebits, a lansat o serie de produse care utilizează conținut de la mărcile sale.  A strâns 450 de milioane de dolari într-o rundă de finanțare condusă de Andreessen Horowitz, care a evaluat-o la 4 miliarde de dolari la începutul acestui an. Între timp, în aprilie, a generat 300 de milioane de dolari prin vânzarea de „acte” NFT pentru până la 55.000 de parcele de teren virtual în „Otherside”, viitorul său joc metaversal.

Cu toate acestea, în condițiile în care încrederea în criptomonede se clatină și valorile NFT se prăbușesc, este puțin probabil ca mărcile să se impună în lumea reală.

„Odată ce a existat o deconectare între evaluare și produs, acestea nu vor putea deveni niciodată o marcă de tip Disney”, a subliniat Claire Enders.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
300 afisari

1 COMENTARIU

  1. Au luat-o razna rau aia cu metaversul lor. Nu e prost ala care scoate bani din afacere, ci ala care baga. Pana la irma e tot un fel de schema poramidala.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger