AcasăDIVERSEMetaverse, un business de 13 trilioane de dolari. Cine sunt marii beneficiari

Metaverse, un business de 13 trilioane de dolari. Cine sunt marii beneficiari

Se estimează că valoarea industriei metaverselor va ajunge la 13 trilioane de dolari până în 2030, potrivit unui studiu realizat de Chalhoub Group.

În prezent, acest sector are o valoare cuprinsă între 40 și 65 de miliarde de dolari. Potențialul este deosebit de mare în țările din Golful Arabic(CCG), unde o combinație între o populație tânără și experimentată în domeniul tehnologiei, un mediu de reglementare favorabil și un ecosistem de start-up-uri bine finanțat, în care cei implicați în Web3 – una dintre tehnologiile cheie care stau la baza metaversului – au atras investiții de aproximativ 553 de milioane de dolari.

Adoptarea criptomonedelor, o componentă emergentă a metaversului care poate fi utilizată pentru tranzacții, este relativ ridicată în regiune, 48% dintre utilizatori deținând aceste active digitale.

Metaversul este spațiul virtual în care oamenii, reprezentați de avatare, pot interacționa. De asemenea, este pregătit să remodeleze locurile de muncă și întreprinderile prin utilizarea de noi tehnici de eficientizare a operațiunilor.

Web3, între timp, este noul concept emergent al World Wide Web, având printre componentele sale de bază blockchain, descentralizarea, deschiderea și o mai mare utilitate pentru utilizatori.

Metaversul va contribui cu aproximativ 15 miliarde de dolari anual la economiile CCG până în 2030, în frunte cu Arabia Saudită și Emiratele Arabe Unite, se arată într-un raport realizat săptămâna aceasta de Strategy.

Cele mai mari două economii din lumea arabă, alături de Bahrain și Qatar, au deja în vigoare reglementări și programe care încurajează utilizarea tehnologiilor Web3.

Kuweit a pus în aplicare orientări pentru aprobarea băncilor digitale, în timp ce Omanul studiază cum să reglementeze criptomonedele și activele virtuale.

La nivel global, tehnologia este considerată o oportunitate economică în valoare de 8.000  – 13.000 de miliarde de dolari, care depinde în mare măsură de cât de mult sunt dispuse companiile să investească în această inovație.

Mărcile de retail de lux au încercat să profite de Web3 și de metavers pentru a crea noi surse de venit și parteneriate.

În GCC, criptomonedele se bucură de cea mai mare conștientizare în rândul consumatorilor de lux, cu 77%, în timp ce NFT-urile au 49% și metaversul 46%.

Mărcile premium LVMH, Prada, Richemont și OTB au încheiat un parteneriat cu Mercedes-Benz pentru a forma consorțiul Aura Blockchain, pentru a garanta autenticitatea produselor lor cu ajutorul soluțiilor de etichetare.

Lacoste și compania de decorațiuni interioare Christofle și-au lansat colecțiile NFT, în timp ce Nike, cel mai mare brand de îmbrăcăminte sportivă din lume, a generat peste 200 de milioane de dolari din aceste active digitale.

„Metaversul ar putea schimba regulile jocului pentru industria luxului, forțând jucătorii să își ajusteze agenda pe această temă, să testeze și să învețe, iar CCG este un banc de încercare perfect”, se arată în raportul Chalhoub.

 

 

author avatar
Radu Jacotă Redactor
249 afisari

1 COMENTARIU

  1. Metaversul eate o prosteala si o pacaleala, cu scopul de a suci si mai mult mintile oamenilor si de a produce mormane de bani pentru aia care il gestioneaza.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger