AcasăAfaceriCriza economică nu se asortează cu gențile Birkin. Gingații luxului ridică prețurile

Criza economică nu se asortează cu gențile Birkin. Gingații luxului ridică prețurile

Grupul Hermes plănuiește creșteri mari de preț. Motivul este simplu: explozia vânzărilor.

Producătorul genților Birkin – costă peste 10.000 de dolari bucata – a anunțat că va majora prețurile cu până la 10% în 2023, o creștere net superioară față de ultimii ani, în contextul în care grupul de lux din Franța înregistrează vânzări peste așteptări în trimestrul al treilea.

Ca un ecou al comentariilor optimiste de la începutul acestei luni ale rivalului LVMH, proprietarul Louis Vuitton, Hermes a înlăturat îngrijorările că boom-ul post-pandemic al industriei ar putea să se răcească din cauza unei recesiuni iminente, în timp ce cumpărătorii americani au profitat de puterea dolarului în Europa, iar uriașa piață din China a revenit puternic.

„Vom majora preţurile cu 5% până la 10%”, a declarat joi vicepreşedintele financiar de la Hermes, Eric du Halgouet, adăugând că această majorare este cauzată de creşterea costurilor cu mâna de lucru şi fluctuaţiile valutare.

Hermes a majorat deja preţurile cu aproximativ 4% în acest an şi cu o medie de 1,5%-2% în anii anteriori.În perioada iulie-septembrie a realizat o cifră de afaceri de 3,14 miliarde de euro, în creştere cu 24,3% la un curs de schimb constant şi dublu faţă de creşterea de 12% prognozată de analiştii de la UBS.

„Vânzările în China şi-au revenit puternic, în pofida restricţiilor temporare introduse ca urmare a măsurilor sanitare în Macao, Chengdu şi Dalian, în lunile iulie şi august. Pentru moment, nu vedem nici un semn de încetinire pe niciuna dintre piețele noastre”, a precizat du Halgouet.Grupul a adăugat că veniturile totale în regiunea Asia-Pacific, exceptând Japonia, au crescut cu 34% în trimestrul al treilea.

Aceste rezultate sunt o nouă dovadă că sectorul de  lux rămâne în mare parte imun la criza economică,  spre deosebire de alți retaileri și companii producătoare de bunuri de larg consum.

“Cifrele de la Hermes sugerează că cererea globală de bunuri de lux de înaltă calitate încă nu s-a normalizat”, spune Luca Solca, analist  la Bernstein.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
158 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger