Companiile de transport maritim adaugă transportul aerian la afacerile lor, deoarece expeditorii caută un „ghișeu unic” pentru a livra în întreaga lume.
Această combinare elimină nu numai complexitatea logisticii, ci reprezintă o soluție optimizată și eficace, a declarat Michel Pozas, sef al departamentului de transport la compania Maersk.
Potrivit CNBC, Maersk, cea mai mare firmă de transport de containere din lume, a lansat o divizie de marfă aeriană în aprilie și are acum o flotă de 15 avioane, în timp ce concurentul CMA CGM și-a început divizia aeriană anul trecut și va avea 12 avioane în funcțiune până în 2026.
Asociația Internațională de Transport Aerian a estimat că transportul air-cargo înegistrează o creștere mai mare decât în perioada pandemiei, cu 2,2% pentru prima jumătate a anului față de nivelul din 2019.
“Mulți dintre giganții transportului maritim sunt plini de cash în acest moment, au avut câțiva ani excepționali și caută modalități de a investi miliarde de dolari – iar avioanele sunt o achiziție foarte atractivă”, spune Michael Field, analist senior la Morningstar.
Maersk se așteaptă la un „flux de numerar” de peste 19 miliarde de dolari în acest an. Va cumpăra alte șase avioane Boeing 767 și două 777, destinate rutelor SUA-Asia-Europa. De asemenea, a plătit 644 de milioane de dolari pentru achiziționarea companiei de transport Senator International.
CMA CGM, al treilea cel mai mare transportator maritim din lume, care deține și CEVA Logistics, a semnat un acord cu Air France-KLM pentru a împărți spațiul de marfă și a declarat că va cumpăra o participație de 9% în compania aeriană.
Foarte adevarat,la ora asta transportul de containere a ajuns la preturi imposibile si cine mai face comert in Asia prefera air-cargo.Daca cineva are minte si stie ca sa faca cu transporturile de containere se va imbogati ca O nassis