AcasăAfaceriPolitica Europei cu privire la Huawei ar trebui să se bazeze pe...

Politica Europei cu privire la Huawei ar trebui să se bazeze pe fapte, susține Dick Roche

Dick Roche, fost ministru pentru Afaceri Europene și pentru Mediu în Cabinetul Irlandez subliniază într-un material de opinie evoluțiile de pe piața telecom europeană în contextul dezbaterilor privind 5G și implicarea Huawei în realizarea noilor rețele. 

El subliniază  că nu are niciun dubiu că acei membri care au semnat scrisoarea din 14 octombrie către Comisia Europeană și guvernele statelor membre despre Huawei au făcut aceasta cu bună credință. Din păcate, scrisoarea conține afirmații despre Huawei care sunt demonstrabil inexacte.

Acuzații nefondate

Un punct cheie al comunicării creează un caz pentru excluderea Huawei de pe piețele europene pe baza faptului că furnizorii europeni de echipamente TIC sunt interzise sau restricționate pe piața chineză a telecomunicațiilor.

Acest argument este nefondat consideră Dick Roche. În ultimii 20 de ani, Ericsson și Nokia au primit contracte majore cu China Mobile, China Telecom și China Unicom. Ambele companii au furnizat echipamente pentru proiecte de rețea de bază 4G și 5G și rețea de acces în China.

Într-o declarație de presă din 8 iunie, Ericsson a menționat că și-a „consolidat piața din China” prin câștigarea contractelor 5G cu principalii operatori de telecomunicații din China. Declarația a subliniat că poziția consolidată a pieței Ericsson în China „este importantă strategic pentru Ericsson, deoarece aceasta va genera avantaje la scară și va consolida poziția Ericsson pe cea mai mare piață 5G din lume”.

La 15 iunie, Nokia a emis o declarație de presă prin care anunța „China Unicom selectează produsele Nokia pentru rețele de bază pentru dezvoltarea 5G”. Declarația spunea că Nokia este „mândră că își extinde relația de lucru cu prin China Unicom”.

Informațiile despre finanțele Huawei prezentate în scrisoare reflectă acuzații nefondate vehiculate în SUA.

Aceste acuzații au fost dezmințite în mod cuprinzător într-o prezentare detaliată făcută Comisiei Federale de Comunicații din SUA, în februarie 2020, de către respectatul profesor dr. Wei Jiang, ce predă Liberă Inițiativă și Competiție la Școala de Afaceri a Universității Columbia.

Dacă autoritățile și politicienii americani care au „tăbărât” pe Huawei ar avea vreo dovadă care să contrazică această dezmințire, ar fi făcut-o.

Ideea că Huawei a beneficiat de „miliarde de dolari în subvenții publice” este, de asemenea, în contradicție cu faptele. Huawei își îndeplinește 90% din cerințele sale financiare prin operațiunile sale comerciale; diferența provine mai ales de la bănci internaționale, în condiții comerciale standard.

Cota medie de impozitare efectivă plătită de Huawei este similară cu cea plătită de companiile americane. La fel ca orice altă companie, Huawei are dreptul să solicite asistență pentru cercetare și dezvoltare. Nu există nimic unic în acest sens. Multe, dacă nu toate statele membre UE oferă sprijin pentru activitatea de cercetare și dezvoltare.

Prezentarea reciclează afirmațiile nefondate făcute de administrația Trump cu privire la “gradul de încredere” al Huawei ca furnizor de echipamente TIC. Afirmațiile nu au fost niciodată susținute de nicio dovadă.

Etichetarea nejustificată a Huawei ca ”furnizor cu risc ridicat” este deranjantă, nedreaptă, nejustificată și trece cu vederea faptele ca:

  • Huawei este de peste 20 de ani un furnizor de încredere pentru principalii operatori de rețea din Europa,
  • Huawei este cel mai monitorizat furnizor de TIC de pe piață,
  • Compania nu a suferit niciodată un incident major de securitate cibernetică, iar produsele Huawei au fost mereu declarate ”curate”.

Beneficiile economice nu sunt luate în considerare

Cei care atacă dosarul de securitate al Huawei nu au produs nicio dovadă pentru a-și susține afirmațiile.

Huawei operează centre de securitate cibernetică în Marea Britanie, Germania și Bruxelles. Împărtășește accesul la coduri sursă și alte date sensibile cu guvernele europene, agențiile de stat și operatorii de rețea într-un grad fără egal.

În plus față de toate acestea, cei care susțin excluderea Huawei din Europa nu reușesc să recunoască nici beneficiile economice pe care le oferă operațiunile companiei în Europa, nici costurile care vor apărea dacă ar fi urmate politicile pe care le promovează.

În septembrie, Oxford Economics, lider în prognoze globale și analiză cantitativă, a publicat un studiu, comandat de Huawei, care a constatat că, în mod direct, indirect și indus, Huawei, în 2019, a sprijinit o contribuție totală la PIB-ul european în valoare de miliarde, susține zeci de mii de locuri de muncă europene și a generat miliarde de venituri fiscale pentru autoritățile europene.

Autoflagelarea economică considerabilă care ar fi provocată prin scoaterea Huawei din Europa este ignorată de cei care susțin ipoteza respectivă.

Cei care doresc “ieșirea” Huawei ignoră, de asemenea, contribuția extraordinară a companiei la cercetare și dezvoltare. Un top al investițiilor în cercetare și dezvoltare industrială din 2020 din UE produs de Joint Research Center al UE plasează Huawei în primele trei companii globale inovatoare.

Huawei, care a înființat primul său centru de cercetare european în Suedia, în 2000, și desfășoară activități semnificative de cercetare-dezvoltare în 23 de locații din Europa. În prezent, colaborează cu peste 150 de universități europene. Compania a anunțat recent un program de investiții în cercetare și dezvoltare de 70 milioane de euro în Irlanda.

Depunerea nu reușește să examineze costurile foarte substanțiale pe care excluderea Huawei le va impune operatorilor de telecomunicații din Europa.

Un alt studiu realizat de Oxford Economics examinează costurile asociate restricționării concurenței în echipamentele de rețea 5G din întreaga Europă.

Studiul concluzionează că excluderea unui furnizor cheie de echipamente, precum Huawei, ar crește costurile investiționale cu aproape 3 miliarde de euro pe an, în medie, în următorul deceniu (la prețurile din 2020), o creștere anuală a costurilor reale de 19%, care va avea un impact inevitabil asupra lansării 5G.

Aceste costuri crescute vor fi, în cele din urmă, transferate companiilor și cetățenilor europeni.

De asemenea, este trecut cu vederea faptul că, de peste 20 de ani, Huawei a deservit industria europeană a telecomunicațiilor, a devenit un furnizor cheie pentru principalii operatori de rețea din Europa și a construit o relație strânsă cu aceștia, bazată pe încredere și respect reciproc.

Compania a dezvoltat relații cu sute de furnizori europeni care susțin mii de locuri de muncă europene în mod direct și indirect. Asta ar trebui să conteze.

Huawei a fost folosit de infama administrație Trump ca pion într-un joc geopolitic. O campanie de dezinformare fără precedent împotriva unei companii private a fost lansată din SUA de agenții care s-au dovedit a fi incorecte în trecut.

Punctul făcut de la început merită repetat; politica publică ar trebui să se bazeze pe analize obiective și pe fapte. O mare parte a dezbaterii despre Huawei este orice dar nu obiectivă și bazată pe fapte. Este timpul să resetăm dezbaterea, concluzionează Dick Roche.

author avatar
Andrei Coman
183 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger