Probabil că întrebarea a trecut prin mintea celor 87 de pasageri, în principal jurnaliști, în timpul primei curse a acestui avion care a fost consemnat la sol 20 de luni după două accidente cu 364 de victime.
Pentru acest zbor promoțional din Dallas, Texas, către Tulsa, Oklahoma, menit să îndepărteze temerile și să convingă de fiabilitatea acestui avion, American Airlines, care intenționează să repornească zboruri comerciale la bordul 737 MAX pe 29 decembrie, a lansat marele joc. La decolare, însoțitoarele de zbor, ca de obicei, au prezentat instrucțiunile de siguranță înainte de a distribui gustări și apă îmbuteliată. Singura particularitate: căpitanul, Pete Gamble, a salutat pasagerii asigurându-i că s-a făcut totul pentru a restabili „lanțul de siguranță”, rupt de accidentele Lion Air (189 de morți) în octombrie 2018 și Ethiopian Airlines (157 morți) din martie 2019. „Între modificările aduse sistemelor, examinarea vigilentă a fiecărui dispozitiv și instruirea pe care am pus-o la punct, nivelul de încredere a crescut cu adevărat”, a asigurat ulterior căpitanul pentru AFP. Pentru a prelua controlul aeronavei, fiecare pilot American Airlines trebuie să finalizeze mai întâi o sesiune de antrenament de două ore pe un iPad, înainte de a petrece o oră singur într-un simulator, apoi două ore cu un coleg în timpul căruia vor experimenta mai multe scenarii și incidente. În afară de unele turbulențe pe un cer cenușiu, zborul de miercuri, care a durat aproximativ cincizeci de minute, s-a desfășurat fără probleme. American Airlines se asigură că orice client care achiziționează un bilet de avion va fi informat dacă va urca într-un 737 MAX. Compania se angajează să ofere alternative oricărui pasager care nu dorește să călătorească cu acest avion. „Siguranța este prioritatea noastră. Nu există excepții”, afirmă directorul David Seymour, dorind să evidențieze munca desfășurată de mecanici, ingineri și piloți. American Airlines va opera un zbor pe un Boeing 737 MAX între Miami și New York.