AcasăDezvaluiriAncheteDosarul care aruncă în aer România pe 25 august!

Dosarul care aruncă în aer România pe 25 august!

După ce pe 3 mai dezvăluiam schema de ”devalizare definitivă” a companiei de stat CFR Marfă, structurile informative au început să își pună întrebări. Ce-i drept, numele grele implicate în acest ”ghem” transpartinic de interese majore, plecând de la o sumă netă de pornire de 570 de milioane euro- de la fostul șef al ANAF, Bogdan Stan și până la ”beneficiarul final”, miliardarul Gruia Stoica- sunt ”legendate” la vârful sistemului ca fiind ”indestructibile” în fața oricărei anchete. Dar, uite că ”șurubul” începe totuși să se strângă… 

Oare Gruia Stoica s o bucura de războiul fratricid dintre CFR Infrastructură și CFR Marfă

Chiar dacă, într-adevăr, ”cheița” a fost întoarsă de la Bruxelles, de acolo de unde mai marii Comisiei Europene avertizează autoritățile de la București ca până la data scadentă de 25 august 2020 să recupereze 570 milioane de euro. Sumă considerată printr-o decizie definitivă a Comisiei Europene drept ajutor de stat în ”afacerea suveică” derulată cu sprijinul tacit al ”săgeților” de la ANAF și Curtea de Conturi între două companii de stat al căror acționar majoritar este Ministerul Transporturilor. Însă sperând că ”plata” se va face la grămadă, de la buget, după 25 august, atunci când guvernanții vor începe să plângă din nou cu lacrimi de crocodil, pe modelul plăților efectuate către frații Micula, cum că nu mai au ce face, artizanii acestei uriașe scheme financiare se feresc ca de tămâie să răspundă la întrebările gata pregătite pentru ei. Și care trebuie să li se pună și oficial, dar până pe data de 25 august, atunci când România pur și simplu va fi aruncată în aer de o devastatoare procedură de infringement în domeniul Transporturilor! Totul doar pentru ca niște băieți deștepți să încaseze un comision de aproape șase milioane de euro iar  compania de stat CFR Marfă să poată fi depusă cu totul pe tava concurenței private!

Devalizarea SNTFM CFR MARFĂ SA

Iată că în ciuda eforturilor ”logistice” disperate de a se acoperi dedesubturile care au făcut ca două companii de stat, CFR Infrastructură SA și SNTFM CFR MARFĂ SA să se ”devoreze” între ele spre beneficiul de sute de milioane de euro a concurenței private se înmulțesc deja notele informative pe acest subiect. Și care scot la iveală nu doar cum a fost posibilă o asemenea manevră, dar și cum se acoperă urmele prin ”încăpățânarea” de a nu da drumul la raportul controlului  Curții de Conturi de către ”supervisor”-ul Bogdan Stan. Același care, din fosta sa calitate de președinte al ANAF se pare că s-a aflat ”la serviciu” și la declanșarea crizei de la CFR Marfă. Iar ultima informare deja parvenită beneficiarilor legali completează o mare parte din acest ”puzzle” prin care statul român tocmai ce este pe cale să piardă 570 milioane de euro: ”Pe 04.02.2020, în dosarul nr. 969/3/2020, înregistrat pe rolul Tribunalului București se pronunță încheierea de deschidere a procedurii de concordat preventiv al SNTFM CFR MARFĂ SA, fiind desemnat administrator concordatar provizoriu CITR Filiala Ilfov SPRL. Pe 12.03.2020, în același dosar se omologhează proiectul de concordat preventiv propus de SNTFM CFR MARFĂ SA.

Bogdan Stan are de dat multe explicații

Însă compania intră în procedura de concordat preventiv înainte ca DGAMC să recupereze valoare datoriilor restante cu titlu de principal ale SNTFM CFR MARFĂ SA față de ANAF din 2010 și până la conversia creanțelor în acțiuni în 2013, cât și valoarea datoriilor restante cu titlu de principal ale SNTFM CFR MARFĂ SA față de CFR Infrastructură SA, valori apreciate drept ajutor de stat incompatibil prin Decizia Comisiei Europene pronunțată în dosarul cu număr de caz SA.43549. De altfel, Comisia a concluzionat că finanțarea publică acordată de România societății SNTFM CFR MARFĂ SA este incompatibilă cu normele UE privind ajutoarele de stat. Și, prin urmare trebuie să fie recuperată o sumă de 570 milioane de euro. Revenind la DGAMC, acesta este organul fiscal care administrează societatea și are atribuții în ceea ce privește aplicarea măsurilor de executare silită pentru recuperarea ajutorului de stat incompatibil. Termenul stabilit de Comisia Europeană fiind  25.08.2020. Nerespectarea termenului de recuperare a ajutorului de stat incompatibil conducând la declanșarea procedurii de infringement împotriva României. Cu toate acestea, pe de o parte, suma reprezentând ajutor de stat incompatibil de restituit statului român nu este consemnată în proiectul de concordat preventiv al SNTFM CFR MARFĂ SA! Nefiind astfel recunoscută drept o creanță datorată și, ca atare, nu se propune nicio modalitate de plată a acesteia! Iar pe de altă parte, proiectul de concordat preventiv nici nu a fost comunicat către DGAMC în vederea exprimării votului de susținere sau de respingere a proiectului de concordat preventiv! Acestea fiind de altfel și motivele pentru care DGAMC a promovat apel împotriva hotărârii prin care a fost omologat concordatul preventiv propus creditorilor de SNTFM CFR MARFĂ SA, apel nesoluționat însă până acum.

Cine plătește pentru procedura de infringement ce va fi declanșată de Comisia Europeană

De asemenea, mari probleme ridică și tabelul de creanțe întocmit în procedura concordatului preventiv deschisă în dosarul nr.969/3/2020. Și unde, potrivit documentelor intrate în posesia noastră, creanța cu care DGAMC este înscris la masa credală este de aproximativ 127,5 milioane lei. Iar modalitatea în care a fost propusă restituirea acestei sume este prin eșalonare, atât în perioada celor 24 de luni de concordat preventiv, cât și ulterior finalizării celor 24 de luni! În perioada post concordat figurând o sumă de aproximativ 50 milioane lei de restituit. Mai mult decât atât, deși prin proiectul de concordat preventiv se afirmă că modalitatea de eșalonare a creanței ANAF a fost agreată în prealabil, DGAMC susține în apelul promovat că nici la data supunerii spre aprobare a proiectului și nici la data omologării sale nu exprimase acordul de eșalonare a creanței datorate de SNTFM CFR MARFĂ SA! Important de avut în vedere fiind și faptul că în perioada de desfășurare a concordatului preventiv nu se poate deschide procedura de insolvență împotriva debitorului SNTFM CFR MARFĂ SA, dar și că toate procedurile de executare silită sunt suspendate”!

Fără selecție de oferte!

De asemenea, un alt ”mister” care a pus serios pe jar structurile abilitate este cel referitor la practicianul în insolvență desemnat administrator concordatar, CITR FILIALA ILFOV SPRL, întrucât debitoarea SNTFM CFR MARFĂ SA nu a organizat obligatoria procedură a selecției de oferte! Dar se va stabili și cum a fost posibilă o asemenea decizie motivată doar printr-o halucinantă explicație gen” lucrăm doar cu firma noastră de casă”! Cert este însă doar că pentru atribuțiile exercitate de aceasta în calitate de administrator concordatar, SNTFM CFR MARFĂ SA va plăti lunar 21.000 euro + TVA, timp de 24 de luni, onorariu de succes 1%  + TVA din sumele stinse în cadrul planului de concordat, precum și suma de 170.000 + TVA pentru proiectul de concordat depus și omologat în instanță.

Cine răspunde?

Până la urmă, în ciuda tuturor ”legendărilor” celor implicați în devalizarea CFR MARFĂ, cineva tot va trebui să răspundă la următoarele întrebări. Și cu cât mai repede, cu atât mai bine, nemaifiind chiar atât de mult până la scadența din 25 august. Deci :

  1. Care au fost criteriile de alegere a practicianului în insolvență pentru desemnarea în calitate de administrator concordatar? Onorariul de succes de 1% se va aplica și la suma de 570 milioane euro pe care SNTFM CFR MARFĂ SA va trebui să o plătească către statul român până la 25.08.2020?
  2. Compania Națională a Căilor Ferate CFR SA-creditorul principal- este autoritate contractantă în sensul art.4 alin. (1) lit. b) din Legea 98/2016?
  3. Dacă s-a comunicat de către ANAF prin DGAMC somația de plată a sumei de 570 milioane de euro stabilite prin decizia Comisiei Europene? Și dacă da, la ce dată? În caz contrar, care a fost impedimentul transmiterii somației?
  4. Cine va plăti costurile declanșării procedurii de infringement împotriva României dacă ajutorul de stat nu este recuperat în acord cu Decizia Comisiei Europene?
author avatar
Catalin Tache
5.056 afisari

9 COMENTARII

  1. Țara de trădători. Se va vinde la preț de fier vechi si CFR marfa, doar pentru a isi lua cateva milioane camarila PNL ista, nu conteaza ca face parte din csat si ca este de interes național. In caz de vreun război, ne vom ruga de vreun patron Neamț sa ne duca soldații si armamentul. Halal nație de sclavi si taratori fara coloana vertebrală

  2. Vai de pulica noastră! Popor tâmpit și mancurt! Hai, băi, mămăligilor, să ne ridicăm de pe coadă, să-i spanzurăm de limbă și să le băgăm câte un drug de fier în cur nenorociților care, de treizeci de ani, îngroapă România. Altminteri, mâine, poimâine, o să ne fută până și nevestele și copiii, toate scursurile.

  3. Ala cu Glontu …clantza tie!
    Ce faci ma pocnitoare putinista? Latri aici ce ai invatat la orele de agitprop?
    Guleai, guleai de aici, pun-te capra pt bucatarul Krasnaya Armia a 14, poate e om cumsecade si te recompenseaza cu niste chebureki.

  4. Distrugerea transportului feroviar în România are ca bază tot măsuri luate de Băsescu. Amintiți-vă, când era ministru, a spart CFR în mai multe unități, Infrastructură, transport persoane, transport marfă etc., din dorința de a distruge structura sindicală de aici, care îi era potrivnică. Acum culegem roadele măsurii sale tembele.

  5. Escule , e usor sa hanteni fara sa te documentezi , arunci pisica in ograda altora , nu Basescu l-a trimis pe Gruia Stoica prin Rusia sa gaseasca bani pentru CFR Marfa , Victor Ponta l-a favorizat sa o preia , Basescu inclina pentru compania americana Omnitrax . Un lant al slabiciunilor , de la colectarea de fier vechi s-a ajuns la Grampet si la demisiile secretarului de stat Cristian Ghibu_( din functia de presedinte al Comisiei de Privatizare ) si a lui Marian Nicusor Buica IN MOD INTEMPESTIV , chiar in ultima zi cand solicitarea de transfer a garantiei de 10 milioane de euro mai putea ajunge la Raffeisen Bank . Ministrul Transporturilor in 2014 era Dan Sova , asociatul in afaceri al lui Victor Ponta , el i-a dat inapoi garantia de 10 milioane de euro lui Gruia Stoica . De aici a plecat ” ghemul ” , era normal ca o sa vina scadenta si se va strange ” surubul ”. Lasa propaganda de pacalit fraieri , pesedistii au fost la butoane si nu sunt straini de aceste matrapazlacuri , il confunzi pe Basescu cu acarul Paun ? Are el pacatele lui , aici e alta mancare de peste !

  6. stan asta nu e el singur de capul lui ,el e un execuant pt interese de gasti asa cum s a intamplat in toate domeniile , au pus mana pe tara o mana de oameni care nu au avut nicio mila sa distruga munca tuturor pt buzunarele lor!!!se acopera unii pe altii si nu e cine sa i traga la raspundere!!!

    • Am elucidat misterul , iar n-am nimerit-o , ”stan asta” care sta pe 400 de milioane de euro este descris de Tache in articolul din 03-05-2020 ( acum 22 de zile ) ca face parte din gasca lui Dragnea : ” Bogdan Stan A FOST UNUL DINTRE CEI MAI APROPIATI OAMENI AI LUI LIVIU DRAGNEA IN VREMURILE DE AUR ALE FOSTULUI EL LIDER MAXIMO ”

  7. Un agent provocator al unei puteri straine , fara cetatenie romana , incita romanii la nesupunere civica si violenta . Posteaza zilnic in National folosind mai multe pseudonime , cum ar fi Tata Glontu , Anonymous , TiraspuleaN..etc . Este activ pe youtube si facebook sub numele CONSTANTIN MOLDOVEAN TIRASPOL . Sa se ia legatura cu tara de origine pentru internarea acestuia la neuro-psihiatrie , reprezinta un pericol public , posibil sa aiba cazier si antecedente neuro-psihice , trebuie ferita societatea de asemenea capcauni !

  8. Cine poate crede,infara fraierilor,ca cei 2 tigani potcovari analfabeti din comuna Toflea–Galati,sunt adevaratii patroni care au pus genunchiul pe grumazul C.F.R.-ului ? Calin Mitica si Gruia Stoica,doi amarati,jegosi,bagati la inaintare de se atie cine.Acum sa vedem, ca dupa ce l-au strans de coaie,fiind condamnat la Iasi la 4 ani de inchisoare cu executare,Gruia Stoica probabil si-o luase in cap ca e mare afacerist,si nu mai vroia sa-si plateasca cotizatiile;la recurs cum va ramane…Inca o dovada a felului cum este jefuita Romania de adevaratii ei stapani.Cu acordul „tacit”al primarului dela Cotroceni el insusi facand parte din tagma jefuitorilor.Mare iubitor de trai de lux pe banii statului,navetistul fara abonament.Ar trebui amendat si „dat jos din tren”.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger