Zborurile întârziate sunt un motiv de stres pentru pasageri. Pentru a vă optimiza călătoriile, ghidul oficial al aviaţiei (OAG) publică „Punctuality League 2020”, un clasament al celor mai mari companii aeriene şi aeroporturi din lume raportate la performanţa lor de punctualitate (OTP).
Surpriză, în vârful topului se află compania sud-americană LATAM Airlines (86,4%), urmată de ruşii de la Aeroflot (86,3%). Podiumul este completat de All Nippon Airways (85,9%). Ierarhia celor 20 de companii aeriene mari listate continuă cu Delta AirLines, Japan Airlines, Alaska Airlines, Air France, Southwest Airlines, American Airlines şi Indi Go. Din top 10 au ieşit operatori importanţi – Turkish Airlines, United Airlines, British Airlines (locul 14), Lufthansa şi easy Jet. Ultimele poziţii sunt ocupate de China Eastern Airlines, Air China şi Air Canada. În ceea ce privește marile aeroporturi (peste 30 de milioane de utilizatori pe an), cele mai punctuale din lume, sunt Moscova-Sheremetyevo (OTP 86,87%), Tokyo-Haneda (86,60%) șiSingapore-Changi (84,03%). Patru platforme europene reușesc să se plaseze în acest Top 20: Madrid (locul 6; 79,92% OTP), Londra-Heathrow (13; OTP 75,27%), Munchen (15; 74,97% OTP) și Paris-CDG (20; OTP 73,67%).
Radu Jacotă