AcasăNewsCum l-a ajutat Facebook pe Trump să câștige America

Cum l-a ajutat Facebook pe Trump să câștige America

Retorica agresivă și politica dictatorială dusă în raport cu adversarii au făcut din Donald Trump o țintă a atacurilor establishmentului american. Demitizarea președintelui este un proces care zi de zi atinge un nivel tot mai ridicat. Ultimul glonț tras are gravat pe el chipul unui James Barnes, personaj cu nume împrumutat din industria Hollywoodului, care vorbește despre bani negri, implicarea Rusiei în alegeri și blatul Facebook cu echipa de campanie a lui Trump. Este noaptea minții în SUA și băieții ăștia promit să nu se lase până nu-l alungă de la Casa Albă pe liderul republican.

Wall Street Journal a ieșit pe piață cu o „bombă” – cum a lucrat Facebook pentru Donald Trump la alegerile din 2016! Fost om cheie în echipa care a implementat campania de publicitate online a candidatului Trump, Barnes lucrează acum pentru un ONG progresist, numit Acronim, care încearcă să evite realegerea miliardarului la Washington. De ce a plecat din echipa câștigătoare? IT-istul James Barnes spune că s-a trezit într-o bună zi scârbit de practicile șefilor de la FB, iar asta și agresivitatea republicanilor de după alegeri i-au zdruncinat serios principiile și valorile morale. Bullshit, comentează cititorii americani, ca o precizare de culoare.

După ce Twitter a anunțat încă din octombrie că va interzice orice formă de publicitate politică, platforma Facebook semnalează că va aduce și ea modificări la sistemul de publicitate. Totul, pe fondul criticilor pe care gigantul din social media le-a primit în ultima vreme fiindcă permite politicienilor să-și facă reclamă.

Cu trei ani în urmă, Facebook nu avea nicio problemă să ajute echipa Trump la strângerea de fonduri pentru campania electorală. În cele trei săptămâni de interviuri cu jurnaliștii Wall Street Journal, James Barnes face lumină asupra rolului pe care l-a jucat Facebook în 2016. Astfel, aflăm cum s-a implicat plaftforma lui Mark Zuckerberg în campania pro-Trump – a permis FSB-ului rus ca, prin agenți infiltrați în SUA, să cumpere reclamă pe Facebook pentru a influența rezultatul alegerilor prezidențiale! Barnes spune că se știa asta, implicarea Moscovei, dar nimeni nu comenta, banii erau bineveniți!

James Barnes nu este un personaj complet străin clasei politice de peste Ocean. Înainte să se alăture departamentului de publicitate politică a companiei Facebook, el a lucrat la o firmă de consultanță digitală care avea contract cu echipa de campanie a senatorului John McCain, fost candidat la Casa Albă. Trecut în tabăra republicanilor, a pus umărul la campania pro-Trump, orientând tot felul de reclame de strângere de fonduri pe ecranele telefoanelor mobile folosite de persoanele cărora le plăceau postările de pe Facebook despre Donald Trump. Cu alte cuvinte, la fiecare „like” dat pentru o postare pro-Trump, Barnes avea grijă ca respectivul utilizator să fie „asaltat” cu reclame care vorbeau despre strângerea de fonduri pentru Donald Trump.

Iată ce scriau republicanii la finalul alegerilor, într-o notă internă, despre James Barnes: „Campanie agresivă, testare multivariată/ FB ne-a ajutat să învățăm rapid calea către câștigul maxim de $$$. @jamesbarnes de la FB a fost MVP!”. Mesajul îi aparține lui Gary Coby, chiar directorul de campanie digitală al președintelui Trump.

Despre „Make America Great Again”, sloganul lui Trump, progresistul Barnes crede că „este despre activarea sufletului întunecat al naționalismului alb”.

author avatar
Nicholas Cezar Redactor
152 afisari

1 COMENTARIU

  1. Democrații și sataniștii și-o iau, din nou, în bot, după bulshit-ul (al câtelea?) cu quid pro quo-ul ucrainean și acum vin cu altul. Sunt absolut demenți.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger