International Airlines Group cumpără compania spaniolă Air Europa pentru un miliard de euro în numerar. O o tranzacţie care îi va extinde prezenţa în Spania, unde IAG deţine deja transportatorul aerian naţional Iberia şi operatorul low-cost Vueling.
“Preluarea Air Europa va aduce IAG o nouă companie competitivă, eficient din punct de vedere al costurilor, va consolida poziţia Madridului de hub european şi va permite IAG să devină lider pe piaţa Atlanticului de Sud”, a declarat directorul general Willie Walsh. Air Europa operează 69 de destinaţii interne şi internaţionale, inclusiv în Europa şi pe distanţe lungi în America Latină, SUA, Caraibe şi Africa de Nord. Compania a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 2,1 miliarde euro şi un profit operaţional de 100 milioane euro, transportând 11,8 milioane de pasageri cu o flotă de 66 de aeronave. Luna trecută, Norwegian Air, a treia mare companie low-cost din Europa, a semnat un parteneriat cu JetBlue Airways care va pune la dispoziţia pasagerilor europeni zboruri directe spre 100 de oraşe din SUA. Însă cel mai mare transportator low-cost european are probleme: Ryanair se aşteaptă, în anul financiar care se va încheia la 31 martie 2021, la cel mai redus ritm de creştere a numărului de pasageri din ultimii şapte ani, din cauza întârzierii livrărilor de avioane Boeing 737 MAX, anuţat CEO-ul Michael O’Leary. Pentru Ryanair livrarea avioanelor Boeing 737 MAX era esenţială pentru sporirea eficienţei flotei sale. Compania aeriană irlandeză făcuse o comandă de 210 aeronave Boeing 737 MAX şi spera să folosească 30 de aparate până în vara anului viitor. Avioanele au interdicţie de zbor la nivel mondial după două catastrofe aeriene care au avut loc în decurs de cinci luni şi în care este suspectată o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor (MCAS) menit să împiedice intrarea avionului în picaj. (R. Jacotă)