AcasăNewsȘoc! De unde provine carnea de la Carrefour?

Șoc! De unde provine carnea de la Carrefour?

Toate cele 14 magazine Carrefour controlate au fost sancționate de ANPC

Comisarii ANPC au depistat într-unul dintre magazinele Carrefour carne și produse din carne fără documente de proveniență. Totodată, cantitatea de ficăței, piept de pui și pulpe de pui, din zona Gastro, era mai mare decât cea înregistrată în evidențele zilnice.

Toate cele 14 magazine Carrefour controlate au fost sancționate de ANPC

Rezulatele controalelor comisarilor ANPC, efectuate la sfârșitul acestei luni la 14 magazine Carrefour din București și din țară, au relevat practici aproape generale ale comerciantului care puneau în pericol grav sănătatea consumatorilor. Mai mult de atât, într-unul din magazine au fost depistate cantități de carne și produse din carne care nu aveau documente de proveniență, existând suspiciunea de evaziune fiscală. ”Pentru produsele din carne tranșate și porționate în unitate, ambalate și expuse la vânzare nu s-a putut stabili o trasabilitate, nefiind găsit lotul inițial, ci un lot intern, sau nefiind menționat niciun lot. Pentru produsele din zona Gastro – ficăței de pui, piept de pui, pulpă de pui, salată de ciuperci, salată paste cu șuncă, salată de pui – nu s-a putut stabili ziua preparării, cantitatea cântărită fiind mai mare decât cea rezultată din evidențele zilnice”, se arată în comunicatul ANPC referitor la controlul de la SC Carrefour România SA București, punct de lucru Oradea Lotus Market.

Totodată, la SC Carrefour România SA Mega Mall București a fost depistat piept de mânzat cu data limită de consum depășită, iar comercializarea diferitelor specii de pește era făcută fără respectarea condițiilor de păstrare impuse de producător. De la acest magazin au fost oprite definitiv de la vânzare 142 kg de carne și s-au aplicat amenzi în valoare totală de 30.000 de lei.

Două magazine, închise

ANPC a propus închiderea temporară pe o perioadă de până la șase luni a magazinelor Carrefour Park Lake și Grand Arena, din București, pentru neregulile grave descoperite în acestea. La Carrefour Orhideea se comercializau diferite specii de pește fără respectarea condiițiilor de păstrare impuse de producător, peștele și fructele de mare congelate prezentau arsuri de la congelare și acumulare de gheață în ambalaj, preparatele calde erau comercializate la temperaturi mai mici de 60 de grade Celsius, iar pentru unele preparate culinare produse în unitatea proprie nu s-au putut prezenta documente din care să reiasă data fabricației. Pentru abaterile constatate în cele 14 magazine Carrefour, au fost aplicate 35 amenzi în valoare de 301.000 lei şi 3 avertismente, fiind dispuse măsuri de retragere temporară de la comercializare a 209 kg produse alimentare în valoare de 3.798 lei și de retragere definitivă de la comercializare a 1.423 kg produse alimentare în valoare de 28.875 lei. Totodată, a fost oprită temporar prestarea serviciilor din raionul de gastronimie, făcându-se și propunerea de închidere a două magazine.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
2.453 afisari

2 COMENTARII

  1. Golaneala de la Carrefour nu-i de ieri ,cu golaneala au venit din prima fiinca odata cu intrarea in UE au avut grija sa scoata orce control sanitar-vetreinar intern. Au disparut sanepidele din orasele mari ,au ramas de forma ceva pe linga directiile sanitare.
    Am luat de la Carrefour Focsani acum vro 2 ani fileu de crap -46 lei /kg !!!,am dat 100 lei pe 2 kg ,pestele mi l-a pus in pachet cel de la raionul de peste ,cand am ajuns acasa si am desfacut pachetul am gasit 4 bucati de peste partial curatat de solzi ,cu coaste si aripioare intacte ,lipsea doar coada si capul !!,asa ceva vindeau CARREFOURUL Focsani fileul
    de crap ,am sunat la supermarket si am reclamat ,fara sa comenteze mi-au spus sa aducpeste la magazin ca o sa-mi restituie banii ,l-am restituit .
    Daca vezi si ai habar n-o iei in barba ,daca le merge ,le merge ,asta-i CAREFOURUL in general.

  2. De mult zace la rețeaua Carrefour o lipsă totală de respect pentru clienți. Nu numai în zona de alimente există neajunsuri. De multe ori în zona fructelor și legumelor persistă legume alterate, lămâi mucegăite, mere putrede etc., lucru care în țara mamă sau una occidentală nu și-ar permite. Foarte bine s-a procedat cu închiderea unor unități. Acțiunile de acest gen, controale spontane concomitente, trebuie să continuie la toate supermarketurile, deoarece ROMÂNIA nu este un sat fără câini și nici noi, românii, cobaii europenilor.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger