AcasăDezvaluiriAncheteChetă de un milion de euro pentru șefii MAI!

Chetă de un milion de euro pentru șefii MAI!

Uite că nu chiar toți lucrătorii Ministerului Afacerilor Interne ar da orice ca să poată declanșa mai repede procedurile de pensionare! Cu toate că, deși nu vor mai beneficia de avantajele financiare ale ”ușii” care a fost lăsată larg deschisă de către fostul vicepremier Gabriel Oprea în schimbul unei iluzii electorale, totuși, polițiștii și cadrele celorlalte structuri vor să se retragă cât mai repede. Mai ales că știu că ”îi paște” o creștere a vârstei de pensionare, astfel că stau deja cu sufletul la gură la auzul oricărei posibile modificări legislative în acest sens.

Însă lucrurile stau cu totul altfel în cazul anumitor șefi din Poliție și nu doar, pentru care posibila retragere, indiferent de forma acesteia  reprezintă o adevărată catastrofă! Inclusiv ”financiară” se pare!Astfel că  ar da orice pentru a a mai putea rămâne la ”butoanele” structurilor pe care le conduc, în unele cazuri nici măcar ei nu mai știu de când… Și uite cum în această conjunctură tocmai ce a mijit o anchetă care, dacă nu va înăbușită din fașă, ca în atâtea alte cazuri, chiar că ar putea zgudui decisiv sistemul. Pentru că, nici mai mult nici mai puțin, în unele note  informative se avertizează cu privire la constituirea unei adevărate ”chete” în urma căreia s-ar fi strâns deja suma de un milion de euro pentru ca unii ”mahări” din MAI să nu fie ”duși” sub nicio formă de pe funcțiile pe care le conduc! Chiar dacă pentru asta ar trebui să se schimbe tot, de la regulamente interne la legi și de la șefii structurilor de control până la cele de informații, care ar putea pune eventuale ”piedici”!

Să se știe că se știe!

Deocamdată ”hora” este atât de mare și de sus iar ”pământul” de sub picioarele ofițerilor de informații care instrumentează speța încă extrem de ”mișcător”, încât este greu de crezut că deocamdată cel puțin s-ar putea trece la ”next level” al anchetei! Mai ales că nu este vorba doar de ”mișcarea” unei singure grupări politice sau a unei anume ”frății”, ci de această dată au pus mână de la mână și ban lângă ban mai multe rețele trasnpartinice. Care au singur interes: ca oamenii lor de încredere, din Poliție în special să rămână pe funcții! Cu orice preț! Și dacă deja ”colecta” a depășit pragul de un milion de euro, sursele noastre susțin că  ”fondul de investiții” s-ar putea și tripla dacă este nevoie! Mai ales că unii politicieni par oricum mai lacomi decât cei din sistem…Dar, vorba ceea, barem să se știe că se știe!

author avatar
Catalin Tache
7.535 afisari

2 COMENTARII

  1. Promovarea in functie precum si avansarea in grad profesional, in baza procedurilor statuate de bunul plac al unor factori cu putere discretionara de decizie sau de influenta din minister ori din afara acestuia (in mod preferential a personalului ce desfasoara activitati sau servicii colaterale celor de baza – operative si care trebuiau externalizate din sistem conform angajamentelor luate de autorităţile romane fata de cele europene) constituie cauze principale ce afecteaza atat independenta cat si integritatea profesionala.
    In acest mod s-a dezvoltat intens dependenta unor lucratori de factorii nocivi (politizare, traficul de influienta, santaj etc.) bunului mers al sistemului de ordine publica si a celui judiciar, iar camelionismul, obiedienta si clientelismul au devenit (sunt) stari de normalitate in cadrul relatiilor profesionale.
    Avansarea in grad, la „exceptional” fara just temei, cu usurinta, fara examene exigente si fara a se tine cont totdeauna de varsta si vechimea ori experienta in munca a personalului, a condus la situatia pardoxala ca, in cei 28 de ani parcursi dupa 1989, in randul efectivelor de cadre sa predomine nr. celor cu grade superioare.
    Aplicarea acestor proceduri discretionare a permis de asemenea avansarea in mod exceptional si fara scrupule a unor agenti sau subofiteri la grade de ofiter, inclusiv de chestor ceea ce a determinat mentinerea submediocritatii in sistem precum si realizarea de contraperformante in munca operativa specifica, definite de critici ca rezultate caracteristice ori specifice unui sistem neperformant.
    Tot in cei 28 ani de „democratie originala” nu a fost dat publicitatii nici un caz de avansare (FARA NUMAR) in grad profesional, de general sau chestor pentru fapte remarcabile (de eroism ori in domeniul stiintei) ori pentru vreo lovitura (grea sau usoara) data marii infractionalitatii ori rezolvarii unor situatii de criza a sistemului.
    Scopul multor doritori de a obtine gradul de general (chestor) la cerere a fost fie sa-si prelungeasca sederea in activitate (pentru a asigura spatele unor afaceri necurate) fie pentru a-si crea anumite imunitati (anchetarea sa fie de competenta instantei superioare) in cazul in care abuzurile si ilegalitatile lor ar putea fi descoperite.
    De asemenea au fost avansati la exceptional (FARA LIMITA) din diverse interese neligitime, in detrimentul celor merituosi sau profesionistilor cu rezultate, cadre care nu au nimic comun cu munca operativa, acestea activand in structurile, de asigurare tehnico-materiala si financiara, in domeniile serviciilor publice administrative, eliberari permise si inmatriculari auto, pasapoarte, evidenta populatiei si cultural-sportive sau artistice, care de multe ori prin comportamentul lor necorespunzator in public au adus prejudicii grave imaginii si autoritatii institutiei politiei.
    Categoriile de personal mentionate, din domeniile serviciilor publice administrative sunt purtatori abuzivi de uniforme si grade profesionale destinate celor cu statut special si afecteaza grav munca operativa slabind in acelasi timp autoritatea judiciaristilor si proximistilor din Politia Nationala.
    Ocuparea functiilor manageriale pe baza altor criterii decat cele de competenta, integritate si moralitate a condus in multe situatii la compromiterea actului de conducere si a celui decizional precum si la cresterea apetitului semidoctilor de a accede in posturi managerile.
    Astfel in multe cazuri exercitarea functiei de conducere este similara cu manifestarea unor atitudini de „caprarie specifice societatii de tip retro a epocii de aur” fata de subordonati sau cu cosmetizarea raportarilor excesive de situatii eronate ori de date statistice aberante.
    In alte situatii aportul mangerial „al conducatorilor de paie” consta doar in corectari banale de natura morfologica si gramaticala sau completari cu sinonime a materialelor de lucru din care unele sunt umplutura pentru a justifica sarcinile de serviciu fictive ale „pilosilor”.
    Multi asa zisi manageri din structurile centrale sau operative indeplineasc doar rolul unor curele de transmisie sau cozi de topor ce contribuie la banalizarea actului managerial ori disolutia autoritatii structurilor.
    Starea de fapt existenta in sistem datorata conditiilor favorabile nefiresti mentionate, au oferit posibilitatea de a se forta in mod nejustificat infiintarea a tot mai multe functii de conducere si drept urmare in structurile interne au fost create foarte multe forme (organizatorice) fara fond, ceea ce a determinat cresterea in mod daunator a proportiei functiilor platite pentru manageriat si auxiliare in totalul posturilor. Situatia descrisa a condus la sporirea cheltuielilor inutile de resurse, iar starea de fapt negativa afecteaza atat eficienta rezolvarii problemelor operative cat si procesul de descentralizare a activitatii sistemului.
    Folosirea unor astfel de proceduri discretionare, neprincipiale, aberante de promovare in cariera ori de a forma inalti functionari publici a redus in mod categoric posibilitatea elaborarii de decizii pertinente ori de politici publice adecvate, care sa conduca la performarea sistemului de ordine si siguranta publica.
    In ultimii 30 de ani s-a promovat o politica de cadre interna ce a incurajat goana dupa functii de conducere si sporirea nr. acestora in detrimentul specializarii personalului pe diferite domenii si linii de munca specifice sistemului si care presupune un singur sens al evolutiei (ireversibile) in cariera spre cote superioare pana la un nivel de competenta pe care il poate atinge(dovedi) fiecare dupa pregatirea si capacitatile sale intelectuale ceea ce ofera si un cadru de stabilitate salariala personala ridicata dar si pe post.
    Asemenea deficiente au generat multe anomalii (chiar daca se spune ca functia bate gradul, avansarea in grad, in multe cazuri fara noima si promovarea in functie pe alte criterii decat cele de competenta), care au indus sistemului de ordine si siguranta publica mult regres, obtinandu-se rezultate mediocre (submediocre) si a instituit in cariera profesionala a multora (unii chiar nevinovati care puteau constitui corpuri de elita) trasee cu multe urcusuri si coborisuri de tip dinti de fierastrau in locul unor evolutii ascendente de tip plan inclinat cu unghi constant sau variabil in sens pozitiv.
    Ponderea celor cu functii si grade superioare in randul efectivelor este foarte mare si are consecinte negative atat in detrimentul muncii de conducere, conceptie cat si al celei de executie, toate acestea au fost posibile datorita dezvoltarii unui sistem clientelar (coruptibil), care a permis oricarui factor de decizie mai ales din societatea politica sa dispuna cu privire la ocuparea oricand si de catre oricine a unei functii publice (mai ales de conducere) bineinteles cu achitarea obligatiilor impuse (destul de insemnate si periculoase) care au constat in bani, bunuri de mare valoare ori alte favoruri sau amenintari-santajari.
    Neajunsurile mentionate sunt determinante din cauza perpetuarii si mentinerii procesului de cameleonizare politica a functionarilor publici cu statut special si slabirea eficientei sistemului ceea ce se reflecta in final in cresterea nesigurantei publice a cetatenilor si banalizarea actului de justitie.
    VEZI CARACLUL

  2. Uite că în Romanica noastră ajunsă într-un marasm total,mai sunt oameni de condei și jurnaliști de investigații care-și fac meseria cu onestitate și pasiune și se expun unor riscuri majore pentru a da un plus de speranță românilor.. pentru că aici vorbim de un adevărat sistem mafiot dezvoltat în ultimii ani precum buruiana după ploaie.. Întrebarea următoare este, cine insista cu vehemență să introducă aceasta lege și de ce? Căți polițiști Onești care au trăit din leafa doresc să rămână până la 62 de ani sistem? Niciunul.Spațiul public este inundat de numele senatorului de Constanta ,un domn Brăiloiu… cel care insista cu aceasta lege. Ale cui interese le reprezintă? Pentru cine vrea sa afle adevărul este relativ simplu…si atunci cititorul se va cruci..poate și el este împins de la spate de altcineva și nu este decât în pion..Constanta este chiar o cloaca controlata de interese meschine și așa nu mai poate merge mult timp. Și dacă într-adevăr s-au adunat acești bani,in buzunarele cui vor intra? Potentatii noului guvern? Mare atenție domnule Orban că asta este o bomba cu ceas, nu aveți nevoie de așa ceva. Vedeți că și asupra domnului ministru Vela sau făcut și se vor face presiuni pentru menținerea în funcții în MAI a unor capuse dorite în continuare de PSD.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger