AcasăNewsCel mai mare proces colectiv: VW îşi înfruntă păgubiţii

Cel mai mare proces colectiv: VW îşi înfruntă păgubiţii

Gigantul auto, vizat de plângerile sutelor de mii de consumatori

A început primul proces al consumatorilor din Germania împotriva concernului Volkswagen, peste 400.000 de clienţi  înşelaţi cer despăgubiri în contul maşinilor lor trucate, la patru ani de la izbucnirea scandalului Dieselgate.

Gigantul auto vizat de plângerile sutelor de mii de consumatori

Germania permite doar de anul trecut procesele colective, dar în cazurile VW s-au înscris 470.000 de reclamanţi individuali, reprezentaţi de Federaţia asociaţiilor de consumatori din Germania (VZBV). Primele audieri au început la Tribunalul regional Braunschweig, mutat cu această ocazie într-o sală de congrese mai încăpătoare. ”Suntem încrezători în şansele noastre de succes, pentru că Volkswagen a fraudat. A păcălit clienţii şi acum trebuie să suporte consecinţele”, a declarat  Ralph Sauer, avocatul VZBV. Volkswagen susţine  că ”nu există pagube şi, prin urmare, nu există o bază a acestei plângeri”. ”Chiar azi, sute de mii de vehicule sunt folosite pe drumuri”, a reacţionat consiliera Martina de Lind van Wijngaarden. Procesul se întrevede istovitor, examinarea plângerilor va dura cel puţin până în 2023 (VW poate face apel la Curtea federală), iar în cazul unei victorii a consumatorilor, asta nu înseamnă că fiecare va primi automat o despăgubire. Dacă justiţia va decide dacă VW  trebuie să-i despăgubească pe şoferii maşinilor manipulate, atunci fiecare client se va adresa  din nou instanţelor pentru a se stabili suma pe care o poate primi de la producătorul din Wolfsburg. Tribunalul  din Braunschweig trebuie să stabilească dacă Volkswagen a ”cauzat un prejudiciu” şi a acţionat ”în mod contrar eticii” în cazul mărcilor VW, Audi, Seat şi Skoda, cu motoare diesel  de tip EA 189. Scandalul  Dieselgate a izbucnit în 2015, când Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule cu programe informatice, compania a pierdut peste 30 de miliarde de euro – cheltuieli de judecată, amenzi şi despăgubiri, plătite în principal în SUA – iar în Germania a plătit doar trei amenzi, în valoare de 2,3 miliarde de euro. Pe plan global, Volkswagen a plătit pentru implicarea în scandalul emisiilor aproximativ 30 de miliarde de euro.

author avatar
Andrei Coman
93 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger