AcasăNewsDictatura minorităților. Reguli draconice în școli

Dictatura minorităților. Reguli draconice în școli

Limba maternă, istoria și tradiția etniei trebuie predate în clasele cu romi

Profesorii vor fi obligați să urmeze cursuri de istorie și cultură a romilor și să combată fenomenul de segregare în școli. Cadrele didactice vor fi urmărite dacă așează copiii romi în ultimele bănci, iar conducerea școlilor va trebui să răspundă pentru gruparea copiilor romi în anumite clase.

Limba maternă istoria și tradiția etniei trebuie predate în clasele cu romi

Școlile din țară vor intra într-un proces de monitorizare privind fenomenul segregării, iar profesorii vor fi urmăriți dacă se implică în mod direct în creșterea performanțelor la învățătură a minorităților, în special a copiilor romi. Totodată, unitățile de învățământ vor fi obligate să îi aducă în consiliile de administrație și pe părinții copiilor romi. Monitorizarea va fi începută pe parcursul anului școlar 2019-2020, în județele Constanța, Maramureș și Iași, în vederea testării aplicabilității ei la nivel național. ”Pentru prevenirea și/sau combaterea segregării școlare, unitățile de învățământ preuniversitar, indiferent de ciclurile de educație acoperite în activitatea lor, au obligația de a monitoriza repartizarea copiilor/elevilor cât mai echilibrat în grupe/clase, clădiri, ultimele două bănci, pentru asigurarea diversității socio-culturale a comunității. Refuzul unităţii pilot de învăţământ preuniversitar de a monitoriza formele de segregare şcolară sau de a raporta datele necesare pentru monitorizarea tuturor formelor de segregare şcolară, de asemenea, raportarea eronată, cu rea-credinţă, a indicatorilor urmăriţi pentru identificarea oricărei forme de segregare şcolară atrag răspunderea disciplinară, administrativă, civilă sau penală, după caz, în conformitate cu prevederile legale în vigoare”, se arată în proiectul de act normativ elaborat de Ministerul Educației.

Istoria romilor, predată obligatoriu în clase

Ministerul Educației va urmări și va analiza indicatori precum procentul elevilor absolvenți aparținând fiecărui grup etnic pentru fiecare ciclu de educație (clasa aIV-a / clasa a VIII-a / an terminal liceu sau şcoală profesională) la nivelul unității de învățământ preuniversitar și, din acest procent, procentul celor care s-au înscris la Evaluarea Națională la finalul clasei a VIII-a / care s-au înscris la examenul de bacalaureat. Totodată, trebuie raportat numărul cadrelor didactice care au urmat cursuri despre cultura şi istoria minorităților naționale care se regăsesc în unitatea de învățământ și exemple de astfel de cursuri, dar și cursurile, în Curriculumul la decizia şcolii, care reflectă diversitatea elevilor, inclusiv istoria și cultura minorităților naționale. Monitorizarea va viza și numărul elevilor din grupurile etnice care au participat la activități extrașcolare, cum ar fi competiții, concursuri, excursii, serbări, precum și procentul părinților aparținând fiecărui grup etnic reprezentat în Consiliul de Administrație al unității de învățământ preuniversitar și în Comitetul de Părinți al fiecărei clase.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
2.277 afisari

7 COMENTARII

  1. Ne-am TAMPIT DEA BINELEA ,despre ce istorie vorbim ?,acum 60 de ani tiganii erau nomazi ,umblau cu cortul din sat in sat ,unii erau caldarari cei care faceau cazanele de tuica,turnau ceoane,cratiti din tuci (fonta),mai reparau cateceva,mai spoiau cu cositor cate o tigaie sau oala,altii cautau par de porc si faceau bidinele,altii erau lingurari ,de sarbatori veneau cu ursul in lant .Zlatarii erau cei mai bogati din ei si aveau destule invarteli cu aur ,de aceea se numeau zlatari din slavonul zolota=aur.
    Multi nestiind nici o meserie erau hoti ,hoti de cai ,de vite.
    Au un dar al lor au ureche muzicala si prind repede ritmul ,astia-s tiganii din targuri.
    Ca au venit adusi de turci ca robi odata cu razboaiele ,cert este ca au fost robisi fara drept de libera miscare pina la Cuza.Dezrobirea tiganilor nu i-a schimbat ca mod de viata doar i-a lasat sa umble pe unde vor- nomazi.Ceausescu a fost cel care i-a obligat sa se stabileasca intr-o localitate si sa aiba o locuinta.
    Cand li s-a dat locuinta la bloc au bagat caii in apartamente ,au pus usile pe foc asta prin anii 70.
    Nici 10 % n-au putut fi integrati in societate.UE striga urla,francezii ai fac pachet si
    ai trimit acasa,lenea ,hotia,excrocheria ,cersitul ,inselaciunea,traficul de persoane,crima organizata sunt activitatile de baza ale tiganilor.
    Daca inainte de 89 tiganii aveau niste limite in abuzurile lor ,azi fac ce vor ,legile pentru ei sunt 0,00 !!,si azi ei asculta mai mult de legile lor tiganesti ,de bulibasa daca -l au, sau de stabor . Tiganii sunt ca o molima sociala ai gasesti oriunde ,cu cat societatile in care au trait au fost mai stricte cu ei tiganii sunt mai civilizati.
    Societatea romaneasca n-a evoluat ,societatea romaneasca s-a tiganit !!.
    Notiunea de tigan nu-i romaneasca o regasesti in Europa,notiunea de rrom este o facatura si o prostie post decembrista si duce la confuzii pentru cei neavizati si pentru necunoscatori.
    In cazul casatoriilor mixte din perioada comunista rezultatele au fost benefice,in special pentru tiganii lautari .
    Asta-i toata istoria tiganilor !!.
    Cine vrea o poveste a tiganilor sa caute CIANDALAUA pe internet: in india cei care incalcau legile scrise sau nescrise erau judecati si daca se declara ciandalaua erau dezbracati de straiele lor,li se dadeau haine rupte vechi si erau scosi inafara localitatii fara drept de a se mai intoarce ,erau practic morti pentru familiile din care proveneau ,erau alugati din comunitate si deveneau pribegi-nomazi.
    Ce vreti sa se predea la scoala copiilor ??,asa ceva !!,ce efect educativ va avea aceasta istorie ??.
    Eu nu sunt un antisemit ,eu ai cunosc ,am avut colegi tigani dintre copii lautarilor ,am avut chiar profesoara de muzica fata unui lautar care terminase conservatorul.
    Ceea ce am scris nu-s povesti nu-s inchipuiri nu-s din carti sunt din ceea ce stiu din satul si orasul in care am trait si traiesc.
    Scoala ,scoala de altadata de acum 45-50 de ani aceea care am facut-o nu facea diferente intre roman si tigan ,aveam aceleasi manuale aceleasi interese,ce vreti prin aceasta istorie sa le aratatii copiilor de tigani caprovin din robi si din nomazi ?,nu-i veti capacita niciodata pentru a invata ,ai veti face sa urasca ,veti inocula ura in sufletele lor vulnerabile ,ce vreti sa faceti este o prostie o ticalosie .Lasati ranile sa se vindece tratatii ca pe egalii nostri ,promovatii pe cei meritosi, talentati,harnici ,cinstiti si veti castiga.Sa pui pe tava ,sa scoti din om animalitatea si ura ,razbunarea ,crima asta nu-i civilizatie asta-i sadism,asta-i boala psihica.

  2. Cum ramane cu furtul de copii, schilodirea in scopuri de expoloatare prin cersitorie, femei rapite, camatarie, prostitutie, droguri, distrugerea peisajului arhitectonic, distrugerea muzicii de petrecere autentice, devalizarea spitalelor???

  3. Lăsați pe țigani sa fie ceeace sunt. Cei valoroși dintre ei, care se lasă de apucăturile lor tradiționale, care vor sa intre in randul lumii civilizate, aceia trebuiesc ajutati pe toate căile. Cu ceilalți faceți eforturi zadarnice. Deocamdată măsurile dictate de UE au dus la apariția unor clanuri țigănești extrem de periculoase, unde se cultiva ură împotriva majoritarilor. Istoria țiganilor? Termenul e cam forțat. Multi au încercat să le scrie istoria și nu au reușit. Că fiecare etnie de pe pământ și țiganii își doresc o istorie glorioasa, care sa le laude trecutul. Trecutul țiganilor se pierde undeva in India zona Kandla, pe la Tuticorin, pe la Kakinada și în insulele Indoneziei, mai ales pe partea de est a Sumatrei prin strâmtoarea Gelasa unde viețuiesc „țiganii apelor” (termen extras din National Geographic), unde se ocupa cu pirateria fiind foarte temuți de marinarii de pe navele comerciale ce le traversează apele în drum spre Singapore. Cea mai importantă educație ce se poate face țiganilor este cultura unei familii programate. Ei fac multi copii pe care nu ii pot educa, aceștia crescând alandala fara educatie, fara biserica și fără niciun Dumnezeu. Familiile țigănești care au reușit să aibă o familie programată au reușit să se integreze în rândul societății civilizate. Ceilalți rămân încă în lumea lui „ți an gana” adică în sanscrita „tu nu atinge” sau intangibilii, lumea din afara castelor indiene (se pare că este populația aborigenă a Indiei, înainte de năvălirea arienilor masageti.)

  4. Și rromii sunt suflet și unde mai pui că aduc plus valoare României prin cazanele de țuică și arhitectura deosebită.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger