AcasăDezvaluiriAncheteVoicu și ”Acțiunea secolului” la Capitală!

Voicu și ”Acțiunea secolului” la Capitală!

În urmă cu ceva vreme, chestorul Mihai Marius Voicu anunța cu surlele și trâmbițele de rigoare cea mai mare operațiune polițienească ”ever” din Capitală , zăpăcind presa și conducerea superioară cu cifre bombastice precum 650 de polițiști sau 150 de percheziții ! Ceea ce ținând cont de criza ”totală” de personal de la DGPMB, dar și de cheltuielile exacerbate impuse de o astfel de operațiune ”faraonică” ar fi trebuit să se traducă în rezultate pe măsură… Numai că deja de a doua zi nu s-a mai pomenit niciun cuvințel despre operațiune , dosarul cu zero rețineri, zero arestări și zero controale judiciare fiind între timp ”aruncat” de la Poliția Capitalei la Sectorul 4 și apoi fiind pasat la DICE – IGPR. Unde ofițerii pe care a căzut ”năpasta” se chinuie și în prezent să mai scoată câte ceva din ceea ce Voicu raporta drept ”Acțiunea Secolului”…

Iar cu toate că între timp ”chestorul șofer” care a condus atâta amar de vreme ”pe persoană fizică” Poliția Capitalei a ajuns între timp un ”biet” pensionar, recentul ”prăpăd” făcut  printre evazioniștii controversatului complex ”EUROPA” arată că în România zilelor noastre există încă ”două Poliții”… Una condusă precum cea de la Caracal sau de cea a Capitalei fidelă chestorului Voicu și care în ciuda desfășurărilor halucinante de forțe nu a reușit să obțină niciun rezultat concret după nu mai puțin de 150 de percheziții simultane… Dar și ”noua Poliție a Capitalei”… Cea care, în urma operațiunii fulger din data de 31 august, cu zona de inițere Poliția Sectorului 2 și declanșată de-abia după câteva luni bune de adevărată muncă operativă a reușit ca prin doar 40 de percheziții într-un dosar de contrabandă să obțină 22 de rețineri, 18 mandate de arestare emise de instanța de judecată și alte trei pentru măsura controlului judiciar! Și mai are vreun rost să opunem ”cele două Poliții” în oglindă?

”EUROPA” și ”10 lei”!

Deci uite că se poate și nu neapărat spectaculoasa, dar migăloasa și atât de pragmatica operațiune a DGPMB – Poliția Sector 2  a dus la un dosar ”beton” în chiar ”inima” evaziunii din Complexul ”EUROPA”, așa cum nu a mai fost de mult lucrat la nivelul Poliției Capitalei! Încă de pe vremea când fostul ”management” asigurat direct sua prin interpuși de către chetsorul Voicu arunca ”pe piață” tot felul de ”acțiuni ale secolului” precum cea în care chipurile s-ar fi dat o cruntă lovitură ”marii evaziuni” din insignifiantele magazinașe de cartier care vindeau și ele diverse ”ciurucuri” sub denumirea ”Orice produs 10 lei”…

Avem nevoie de ”ofițeri de Academie”…

Iar această paralelă arată o dată în plus câtă nevoie au structurile de Poliție de ”omul potrivit la comanda potrivită”! Numai că dacă ”șoarecii de birou” de la minister ar avea curiozitatea ”să scaneze” schema de personal din DGPMB ar vedea că ofițerii cu studii la Academie au ajuns să nu mai reprezinte nici măcar 40 la sută din funcțiile totale de comandă! Astfel că dacă tot au scăpat de ”epurările lui Voicu”, cei care încă mai fac operațiuni precum cea de la ”Europa” și ”spală” astfel imaginea întregii Poliții Române ar trebui să fie instalați la comanda unor structuri superioare, pentru a se beneficia astfel din plin de experiența lor. Cea care i-a făcut să declanșeze o operațiune precum cea de la ”EUROPA” doar după luni întregi de muncă operativă, pentru a fi astfel siguri că au ce pune pe masa judecătorilor…Hai că se poate!

author avatar
Catalin Tache
3.783 afisari

8 COMENTARII

  1. Care Academie? Aia cu plagiatele, aia cu doctoratele „evaporate” sau aia cu rector, un actoras de mana a doua/profesor de sport si licente date pe sub mana viitorilor ofiteri de combatere a criminalitatii organizate? Intreb pentru un prieten…

  2. Referitor la procesul de formare AL CADRELOR este de mentionat ca ACADEMIA DE POLITIE trebuie transformata, din “fabrica” de facut doctori, masteranzi si de acordat titluri universitare pe banda rulanta, in institutie de pregatire profesionala pentru politisti doxati unde sa se predea stiintele necesare, corespunzatoare nevoii sociale de catre cei mai experimentati profesionisti din domeniile unde au ocupat functii importante in structura sistemului de ordine si siguranta publica.
    – Politia, Jandarmeria si cei care actioneaza in situatii de urgenta, trebuie sa fie emblematici si sa contribuie substantial la innobilarea valentelor poporului roman, dar faptul ca in prezent procesul de formare si de invatamant sunt neadecvate, iar formatorii acestei institutii sunt preponderent proveniti din cadre nepotrivite precum, agenti sau subofiteri de instructie sau din domeniul administrativ al trupelor, ori din alte categorii de personal care au discernamintul afectat din diverse motive subiective ori obiective nu-i de vina natiunea.
    – Unii formatorii existenti, ce au titluri universitare, castigate prin metode originale, obscure, care predau discipline de stricta specialitate trebuie inlocuiti cu profesionisti pasionati (tip diamant) care sa indeplineasca o serie de criterii, ce ofera garantii intelectuale, de specialitate si morale, in domeniile specifice si anume:
    – sa aiba o vechime in munca operativa de minim 10 ani;
    – sa fi ocupat cel putin functia de sef de unitate;
    – sa aiba un minim de instruire pedagogica;
    – sa se bucure de o buna reputatie si moralitate in sistem, etc.;
    – sa aiba contributie stiintifica sau rezultate foarte bune pe timpul exercitarii profesiei;
    Acestora trebuie sa li se acorde pentru motivare un spor la salarizare fata de nivelul veniturilor avute in munca operativa.
    – Durata mentinerii la catedra a unui formator nu trebuie sa fie mai mare de 5 ani, dupa care respectivul „profesor” sa se intoarca in domeniul operativ pe functia celui care-l inlocuieste ca dascal.
    – Liftarea formatorilor intre operativ si invatamint si invers va compune un angrenaj benefic sistemului de ordine si siguranta publica, pentru completarea continua cu cele necesare (teorie si practica) a celor doua domenii.
    – In contextul conditiilor aratate, candidatii Academiei de Politie, vor trebui sa provina din randul absolventilor cu studii superioare ai diferitelor institutii civile, care au implinit si virsta necesara cind pot sa discearna pentru a decide de ce vor sa „imbratiseze” cariera de politist, de jandarm sau de lucrator in cadrul unitilor pentru situatii de urgenta.
    – Scolarizarea poate echivala cu un ciclu de masterat de 1,6 ani, iar stagiatura pentru ofiteri sa aiba durata de 6 luni. Un asemenea sistem de formare ofera mai ales ofiterilor atat siguranta in exercitarea profesiei cat si incredere in abordarea realitatilor deoarece mai au o calificare in plus pentru orice eventualitate, dar in celasi timp, cel mai important lucru este ca scuteste bugetul statului de foarte multe cheltuieli care se fac in prezent cu scolarizarea de lunga durata si fara a se obtine nivelul de instruire specifica si randament scontate.
    – Pentru dezvoltarea gandirii logice si a rationalitatii, a abilitatilor de comunicare si de gestionare a situatiilor de criza, precum si in vederea implementarii unei tactici politienesti moderne adaptate la cerintele impuse de apararea valorilor societatii romaneasti, trebuie perfectionat continutul programei scolare privind materiile si cunostintele predate si marit numarul orelor de pregatire la disciplinele mentionate.
    – Pentru o abordare profesionala, unitara, pe arme este necesar sa se organizeze centre scolare pe arme de politie, jandarmi si pentru situatii de urgenta unde sa fie scolarizati (instruiti) atat ofiterii cat si subofiterii ori agentii.

  3. IN LEGATURA CU INDEPLIIREA ATRIBUTIILOR DE POLITIE JUDICIARA, In vederea cresterii rolului controlului judiciar si al diminuarii celui
    politic si administrativ este necesara organizarea unor structuri cu ierarhii interne cat mai reduse si suple, ceea ce ar determina si o imbunatatire a conditiilor de pastrare a independentei, inegritati si competentei profesionale precum si o valorificare superioara a resurselor disponibile.
    – Pentru micsorarea riscului de a fi supuse la diverse vulnerabilitati si amenintari (inclusiv familiale), identitatea cadrelor cu atributii operative nu trebuie cunoscuta public, relationarea pentru exercitarea sarcinilor de serviciu poate fi facuta in baza unor coduri cifrate (purtate la vedere), schimbate periodic in functie de necesitatile obiective.
    – Pentru eliminarea, scurgerilor de informatii judiciare in detrimentul anchetelor penale (si nu numai) ori a riscurilor de formare a unor grupuri cu interese obscure fata de bunul mers al societatii, se impune dispunerea unor masuri ferme prin care sa se prevada ca cei ce activeaza, in structurile de ordine publica sau ale politiei judiciare, le este interzisa, sub sanctiune penala si a excluderi din sistem, aderarea la diverse organizatii de tipul LOJELOR MASONICE sau MISA.

  4. Daca nu se vor intreprinde, pe baze stiintifice si obiective, un minim de masuri pentru reducerea riscurilor si vulnerabilitatilor care afecteaza independenta, integritatea si competenta profesionala a lucratorilor din structurile M. A. I., iar restructurarea se va amana sau nu va avea la baza rezultatele unui AUDIT EXTERN de SISTEM atunci cu siguranta intr-un termen scurt SISTEMUL DE ORDINE SI SIGURANTA PUBLICA va SUCOMBA, generand efecte perverse deosebit de grave pentru existenta STATULUI de DREPT in Romania, ca si alte subsisteme (invatamant, sanatate, agricultura etc) ale sisitemului nostru social, deformate in numele reformei, dupa “pareri savante” care au avut ca scop satisfacerea unor interese nelegitime de grup sau individuale DE TIP MAFIOT.

  5. @Chestorul de l capitală repetă după Dan Petrescu de la CFR Cluj care a zis că are nevoie de jucători tineri de la reprezentativa națională, ? Lui Dan Petrescu nu i s-a aprobat, ?

    https://www.digisport.ro/fotbal/liga-1/dan-petrescu-mesaj-pentru-conducere-am-nevoie-de-tineri-de-nationala-ce-le-a-zis-jucatorilor-la-pauza-701040
    ”Noi trebuie să luăm jucători, fac apel la club. Ne trebuie să luăm jucători tineri care să fie de echipa națională, nu de la echipa a doua. Treaba cu Europa se va termina la un moment dat. Itu e băiat bun, dar nu face față Ligii 1”, a mai spus Petrescu.

  6. ,,Hai că se poate!”
    Un îndemn folosit și de Dan Petrescu pentru jucătorii pe care îi antrenează, ?

  7. SUNT MARI DEFICIENTE IN PROCESUL DE SELECTARE A PERSONALULUI;
    Selectia personalului necesar pentru completarea nevoilor(?) de resurse umane, prin incadrari directe s-a efectuat in mod neunitar si descentralizat potrivit viziunilor mai putin experimentate sau obiective ale echipelor manageriale care au coordonat structurile din componenta ministerului (in cele mai multe cazuri neperformante). In acelasi timp s-a constatat ca si procesul de selectie in vederea scolarizarii ori formarii in sistemul propriu de instruire (invatamint) contine foarte multe imperfectiuni.
    Astfel procedurile, utilizate in procesul selectiei sunt statuate pe principii partizane ce au determinat ca in perioada de dupa 1990, o parte importanta a posturilor (multe create discetionar fara just temei) sa fie ocupate de rudele ori acolitii unor factori cu putere de decizie sau de influenta din sistem ori din afara acestuia, ceea ce a afectat atat independenta cat si integritatea profesionala.
    Perpetuarea unor asemenea deficiente a permis patrunderea in sitem si a unor persoane fara un minim de potential stiintific si abilitati profesionale necesare, care in multe situatii manifesta mai curand interese ostile in indeplinirea obiectivelor tinta stabilite de institutia ministerului.
    In cadrul procesului de selectie a candidatilor pentru incadrare directa ori admitere in invatamantul propriu al ministerului s-au folosit in multe cazuri metode sofisticate de aranjare a blaturilor, cu cat s-a facut publicitate mai mare eliminarii vulnerabilitatilor sau cresterii exigentei referitoare la obiectivitatea concursurilor cu atat mai mult a crescut si valoarea „onorariilor”- spagii pretinse pentru promovare frauduloasa, sub pretextul cresterii riscurilor. Astfel cei admisi prin asemenea cai si mijloace au suficiente motive pentru a perpetua spiritul de imoralitate in sistem.
    Un element de rationalitate si factor important in gestionarea resurselor umane in tarile din U.E il constituie, in cadrul procesului de selectie, pentru imbunatatirea independentei, integritatatii si competentei profesionale, mentinerea unor procente cuprinse intre (3-5)% a celor proveniti din randul rudelor cadrelor sistemului in totalul admisilor sau incadratilor. Acest aspect, in politica de personal desfasurata in ultimii 27 de ani, a fost total neglijat, ba mai mult s-a incurajat la maxim cresterea acestei ponderi cu afectarea grava a INDEPENTENTEI, INTEGRITATII si COMPETENTEI PROFESIONALE in randul cadrelor.
    Problemetica selectiei, pentru asigurarea resurselor umane (fondului de cadre) si formarii profesionale este una din cele mai importante functii manageriale, care influienteaza randamentul sistemului de ordine si siguranta publica, de aceea acest domeniu trebuie coordonat in mod unitar de catre profesionisti cu abilitati corespunzatoare inalta calificare de stricta specialitate si care au vocatie.

  8. RFERITOR LA GESTIONAREA RESURSELOR UMANE;
    Deoarece modul de aplicare a procedurilor interne privitoare la gestionarea resurselor umane sunt anarhice, nu pot conduce la armonizarea sau optimizarea corespunzatoare a politicii de personal (situatia existenta genereaza “perpetuum-mobile” coruptie, noncompetenta si nonperformanta) este necesar o noua abordare institutional-organizatorica.
    Astfel, pentru eliminarea si prevenirea cauzelor care afecteaza independenta, integritatea si competenta profesionala a cadrelor precum si in vederea normalizarii procesului de gestionare a resurselor umane privind selectia, formarea si promovarea in grad si in functie a personalului este necesar ca aceste activitati esentiale pentru functionarea Sistemului de Ordine si Siguranta Publica, sa fie efectuate la un nivel (STANDARD) profesionist superior si uniform, de catre un „DEPARTAMENT INDEPENDENT DE GESTIONARE UNICA A RESURSELOR UMANE” care sa fie subordonat doar ministrului si sa aiba in componenta urmatoarele directii:
    – Directia cunoastere, selectie si evidenta personal – care sa aiba in competenta gestionare procesului de selectare, asigurarea incadrarii cu necesarul de personal si urmarirea trecerilor in rezerva sau iesirile de cadre (militare cu statut special sau civile) din sistem;
    – Directia formare – invatamant si actualizare a pregatirii sau specializarii pentru coordonarea procesului de formare teoretica si practica a cadrelor si stabilirea necesarului de materii de studiu pentru fiecare specialitate sau nivel de pregatire profesionala si care sa stabileasca necesitatea actualizarii, pregatirii pe categorii de personal si specialitati in cadrul fiecarei unitati (pe arme in functie de necesitatile impuse de comanda sociala, politicile publice adoptate sau randamentul profesional pretins (dorit)al cadrelor);
    – Directia promovare personal – care sa coordoneze politica de promovare, sa stabileasca normativele de personal necesare (pe grade profesionale si functii) si sa examineze avansarile in grad si functie, pentru fiecare specialitate si nivel de calificare profesionala;
    – Directia coordonare si sprijin tehnic – care sa coordoneze procesul de gestionare a resurselor umane din punct de vedere pedagogic, psihologic, economic si al imaginii publice;
    – Directia Regim Disciplinar – pentru, a monitoriza caificatifele acordate personalului, a gestiona fenomenul disciplinar in randul cadrelor din sistem precum si aplicarea procedurilor de cercetare pralabila disciplinara;
    – Directia drepturi de personal – pentru a monitoriza salarizarea si actualizarea drepturilor si stimulentelor acordate personalului.
    Functionarea acestui Departament incuba preluarea atributiilor pe linie de personal ale tuturor structurilor de la toate nivelele (superioare si inferioare), care in pezent au in competenta gestionarea resurselor umane, obtinandu-se astfel in cadrul fluxului de personal doar o singura intrare si o singura iesire din sistem si asigurarea reducerii la maximum a vulnerabilitatilor oferite de actuala organizare anarhica pe linie de cadre.
    Sediul administrativ al acestui Departament poate fi stabilit in zona din centrul tarii pentru a fi la dispozitia cetatenilor intr-o conditie relativ echidistanta, iar personalul care va ocupa statul de functii destinat acestei structuri centrale trebuie sa exceleze in diverse specialitatii referitoare la gestionarea resurselor umane in domeniul sigurantei si ordinii publice.
    (Modelul structural al „Departamentului” indicat pentru nivelul central (minister), poate fi aplicat in functie de anumite conjucturi (nivel de descentralizare) si direct la nivelul, structurilor de arme, I.G.P.R, I.G.J.R. si I.G.S.U. inlocuind cele 6 directii cu o configuratie organizatorica tip servicii).

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger