IAG, proprietarul British Airways (BA), a anunţat că Oficiul de reglementare în domeniul datelor din Marea Britanie (ICO) intenţionează să impună o amendă de 183,4 milioane de lire sterline (229,8 milioane de dolari), după furtul de anul trecut al datelor clienţilor de pe site-ul operatorului aerian. Amenda propusă de ICO reprezintă echivalentul a 1,5% din cifra de afaceri pe plan global în 2017.

În septembrie, British Airways avertizase că aproximativ 380.000 de clienţi ar putea fi afectaţi de furtul datelor de pe cardurile folosite pentru rezervări online sau cu ajutorul aplicaţiei mobile. ”Suntem surprinși și dezamăgiți de această concluzie preliminară a Biroului”, a declarat Alex Cruz, președinte și director general al BA. “British Airways a reacționat rapid la un act criminal de furt al datelor clienților. Nu am găsit dovezi de fraudă sau de activitate frauduloasă în legătură cu furtul respectiv”, a spus Cruz, adresând totodată scuze clienților pentru orice inconvenient provocat. Willie Walsh, director general al International Airlines Group, va discuta cu reprezentanții biroului în legătură cu amenda propusă: ”Intenționăm să luăm măsurile potrivite pentru a apăra cu tărie punctul de vedere al operatorului aerian, inclusiv să facem apelurile necesare”.