Este decizia Autoritatii Federale din domeniul Transporturilor din Germania (KBA), Daimler Benz trebuie sa recheme in service zeci de mii de modele GLK 220 CDI, fabricate in perioada 2012-2015, pentru ca au instalate dispozitive capabile sa reduca emisiile in testele de laborator anti –poluare.
O procedura care afecteaza in prezent o serie de producatori auto, insa Daimler Benz a pornit deja inca de anul trecut o operatiune de racall majora, vorbim de 700.000 de vehicule echipate cu motoare diesel din intreaga lume, inclusiv 280.000 in Germania, iar printre modele se afla Vito, Clasa C, V si GLC. „O investigatie este in derulare din aprilie”, s-a multumit sa declare un oficial Daimler. De asemenea, Daimler a rechemat la service in mod voluntar trei milioane de masini in UE care incalcau standardele privind emisiile de oxid de azot, in timp ce board-ul companiei a anuntat ca se vor investi 220 de milioane de euro pentru a moderniza peste trei milioane de vehicule Mercedes echipate cu motoare diesel. Expertii spun ca vehiculele incriminate sistemul de filtrare a emisiilor poluante este dezactivat cand temperatura exterioara coboara sub un anumit nivel. Conform normelor europene in vigoare, aceasta procedura nu este permisa decat in situatia in care permite evitarea unui accident sau pagubelor produse motorului. In consecinta, Guvernul german a cerut producatorilor auto sa revizuiasca acest mecanism.