Ieri, taximetristii au protestat din nou impotriva proiectului de ordonanta care reglementeaza transportul alternativ de tip ridesharing, sustinand ca se fac discriminari grave. Daca vor intra in vigoare astfel de reglementari, taximetristii spun ca vor renunta la profesie si isi vor face platforma on-line.

Adoptarea in forma actuala a legislatiei care priveste transportul alternativ inseamana sfarsitul taximetriei, ne spune Vasile Stefanescu, presedintele Confederatiei Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR). ”Nimeni nu se gandeste la consecinte. Nici macar cei care spun ca prefera sa utilizeze platformele online. Noi suntem blamati ca cere un sofer 2-4 lei in plus. Da, corect, trebuie sa raspunda din punct de vedere material, civil sau penal. Dar aplicatia platformelor foloseste tariful dinamic, in timpul zilei, cand traficul este aglomerat. Si te trezesti ca la sfarsitul cursei, in loc de 40 de loei, platesti 80 de lei sau 90 de lei. E ca si cum v-as cere eu 50 de lei in plus la sfarsitul cursei. Dar ei o vor face legal. Nu scrie nicaieri in ordonanta cum calculeaza tarifele aceasta aplicatie, in baza la ce. La noi este o fisa de fundamentare a tarifului, iar taximetrul este metrologizat”, afirma Vasile Stefanescu.
”Am fost niste prosti”
Presedintele COTAR sustine ca este aberant sa afirmi ca, dupa 8-10 ore de munca isi scoate omul masina din fata blocului sa faca venituri suplimentare. ”Pai ce, am ajuns noi sa facem protectie sociala? Putem fi si noi smecheri. Noi am fost niste prosti, ca am respectat legile de transport. Daca vor da aceasta ordonanta ne vom deschide si noi conturi pe afara. Trebuie create aceleasi conditii, nu pe unii sa-i lasi sa faca ce vrea, cu paradisuri fiscale, iar altii sa fie controlati si fiscalizati. Nu este nicio diferenta intre ce fac ei si ce facem noi. Este tot taximetrie, deci trebuie sa se supuna acelorasi reguli. Noi daca avem masini mai vechi de 10 ani, ne-au luat autorizatia, la ei nu exista nicio limita. La ei se contorizeaza prin GPS, iar noi suntem obligati sa mai luam inca un rand de case fiscale”, a mai precizat Vasile Stefanescu.
30.000 de taxiuri vin in Capitala
Desi la protestul de astazi au fost circa 400 de taxiuri, presedintele COTAR anunta pentru urmatoarea actiune un numar urias. Astfel, vor fi chemati in Capitala peste 30.000 de taxiuri din toata tara. ”Sigur nu ne vor da aprobare sa stationam intr-un loc, dar vom protesta in mers, cu toate taxiurile pe strazile Bucurestiului”, mai spune presedintele COTAR.
Da-ți-le la oase ! Și daca era unsurosu de Dragnia nu facea nimic! Da-ți în Dăncila bucatareasa din Roșiori de Vede!
Buna ziua.As dori sa spun ca la fel de bine si uber poate bloca actuala modificare a legii 38,la CCR foarte simplu.Modificarile au multe lacune.
Legea 38,legea sclaviei,mașina ta obligat să renunti la dreptul de proprietar,in favoarea unor Firme ,care au ZECI de licențe in sertarele birourilor ,NR de
Înmatriculare și Case de marcat Fiscalizate cu Nr auto și Nr licență .Care se închiriază foștilor proprietari auto cu 200 euro/luna ,fără chitanță ,fără cheltuieli auto sau reparați etc…. Redevență anuală 150 lei/licență Primăria mun București .Soluția :contract comodat auto ,licență transport,licență execuție