AcasăNewsCaile Ferate Romane, puse pe butuci chiar de statul roman

Caile Ferate Romane, puse pe butuci chiar de statul roman

Calatoria cu trenul a devenit o bataie de joc la adresa celor care cumpara bilete

Din 4.000 de vagoane, CFR Calatori are in prezent mai putin de 800, fapt ce a condus la un dezastru resimtit din plin de toti cei care indraznesc sa calatoreasca cu trenul. Statul roman nu a mai dat bani pentru investitii la calea ferata din 2011, iar ultimele achizitii de trenuri s-au facut prin 2006, cand au fost aduse sagetile albastre, spun sindicalistii CFR.

Calatoria cu trenul a devenit o bataie de joc la adresa celor care cumpara bilete

In timp de Franta anunta pentru acest an cumpararea a peste 1.700 de trenuri electrice, Autoritatea pentru Reforma Feroviara abia a lansat licitatia pentru achizitia a 80 de rame electrice, tip sageti albastre. Din 17 vagoane, cate aveau trenurile romanesti in vremurile bune, astazi abia de vezi agatate doua-trei vagoane, la care sunt adaugate si locomotive de rezerva, in caz ca cea principala se strica. Reducerea numarului de vagoane nu s-a facut in numele vreunei rentabilitati, caci afluenta de calatori a crescut foarte mult in ultimii ani. Iar acestora li s-au adaugat si studentii, cu gratuitati pentru calatorii nelimitate. In jurul Bucurestiului, pe o raza de 60-100 de kilometri, sunt circa 6 milioane de navetisti care folosesc ca mijloc de transport trenul. In fapt, numarul de vagoane s-a redus pentru ca nu mai exista. Si chiar si cele care mai sunt in circulatie au defectiuni care transforma calatoria cu trenul intr-un cosmar. In weekend, oamenii care au mers cu trenul la mare s-au sufocat in vagoane. Aerul conditionat era defect, iar geamurile nu erau proiectate sa se deschida.

Transportul pe calea ferata nu este o prioritate pentru Romania

Rodrigo Maxim, presedintele Federatiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari, ne spune ca statul roman ar trebui sa investeasca masiv in material rulant si in infrastructura caii ferate. ”Nu s-a mai cumparat nimic de peste 13 ani la CFR Calatori, in conditiile in care peste tot in Europa transportul pe calea ferata se dezvolta enorm. Trenurile electrice reprezinta o alternativa ieftina si nepoluanta, care ar decongestiona traficul rutier si ar reduce numarul de accidente. Si noi, romanii, avem dreptul la material rulant nou. Chiar statul roman nu se gandeste ca trebuie sa investeasca in CFR Calatori. Nu intreaba nimeni Autoritatea pentru Reforma Feroviara, care din 2017 promite ca aduce 80 de rame electrice noi, de ce a facut comanda doar de 40 plus 40 de rame, pentru ca necesitatea Romaniei era de cel putin 500 de rame electrice noi”, ne-a declarat Rodrigo Maxim.

Abuzurile trebuie pedepsite

Sindicalistii de la Caile Ferate sustin ca nu este un lucru rau ca studentii au gratuitate, insa recunosc ca se comit si abuzuri.”Daca studentii sunt prinsi ca isi iau bilete in mai multe directii ar trebui sa li se interzica sa mai mearga cu trenul. Sau sa plateasca integral toate celelalte calatorii neefectuate”, sustine presedintele Federatiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
4.221 afisari

1 COMENTARIU

  1. Cata nesimțire.Calatoresc acuma de la Sighetul Marmației la București Nord.Nu sant locuri deloc.Are doar un vagon de clasa 2 și un vagon de dormit.S-au dat bilete in picioare cam 50.Ce sa spun călătoria durează cam 15 ore.Multa răbdare trebuie să ai.Multumim CFR călători pentru bătaia de joc pe care o face.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger