Cine crede ca va salva planeta alegand un brad artificial se inseala in demersu-i ecologic
Cu ocazia Craciunului, milioane si milioane de brazi sunt vanduti in Europa. Numai in Franta se vand anual aproximativ sase milioane, din care un milion sunt din plastic. Aceasta inseamna ca o gospodarie din cinci din Hexagon dispune de un brad care costa in medie 27 de euro (alo, Romanica, se aude pretul?). Tentatia de a salva un brad de drujba ii incita pe multi sa cumpere brazi arficiali, din plastic. Dar este o greseala. Acestia din urma, desi numiti ecologici, numai ecologici nu sunt. Fabricarea brazilor artificiali, din plastic, se face din petrol, care constituie doua treimi din amprenta de carbon a acestora. Restul este impartit intre emisiile industriale produse in timpul fabricarii lor si drumul pe care-l fac inainte de a sosi la punctele de vanzare, adica un drum pe distante mari. Un brad artificial de doi metri inaltime are o amprenta de carbon echivalenta cu 40 de kilograme de emisii de gaz cu efect de sera. Ceea ce reprezinta de doua ori mai mult decat cea a unui brad natural care ajunge in depozitele de deseuri, si de zece ori mai mult decat cea a unui brad natural care este ars dupa Craciun. Pentru a amortiza acest bilant energetic, amatorii de brazi din plastic trebuie sa-si pastreze acelasi brad timp de 20 de ani. Chiar si dupa aceasta perioada, bradul artificial este aproape imposibil de reciclat din cauza PVC-ului continut. Dimpotriva, un brad natural este susceptibil sa fie reciclat, fie debitat pentru alta folosinta , fie pur si simplu replantat. Cu toate acestea, daca este aruncat intr-un depozit de deseuri, un brad natural poate genera o amprenta de carbon de 16 kg de CO2 (pentru un brad de doua metri) si va produce metan in timpul descompunerii. Cea mai buna solutie ramane totusi cumpararea unui brad natural care este produs local, reducandu-se astfel emisiile de carbon produse in timpul transportului, si apoi reciclarea lui.
Cine crede ca va salva planeta alegand un brad artificial se inseala in demersu-i ecologic
O, brad frumos, facut din petrol, cu cetina vopsita
Cu ocazia Craciunului, milioane si milioane de brazi sunt vanduti in Europa. Numai in Franta se vand anual aproximativ sase milioane, din care un milion sunt din plastic. Aceasta inseamna ca o gospodarie din cinci din Hexagon dispune de un brad care costa in medie 27 de euro (alo, Romanica, se aude pretul?). Tentatia de a salva un brad de drujba ii incita pe multi sa cumpere brazi arficiali, din plastic. Dar este o greseala. Acestia din urma, desi numiti ecologici, numai ecologici nu sunt. Fabricarea brazilor artificiali, din plastic, se face din petrol, care constituie doua treimi din amprenta de carbon a acestora. Restul este impartit intre emisiile industriale produse in timpul fabricarii lor si drumul pe care-l fac inainte de a sosi la punctele de vanzare, adica un drum pe distante mari. Un brad artificial de doi metri inaltime are o amprenta de carbon echivalenta cu 40 de kilograme de emisii de gaz cu efect de sera. Ceea ce reprezinta de doua ori mai mult decat cea a unui brad natural care ajunge in depozitele de deseuri, si de zece ori mai mult decat cea a unui brad natural care este ars dupa Craciun. Pentru a amortiza acest bilant energetic, amatorii de brazi din plastic trebuie sa-si pastreze acelasi brad timp de 20 de ani. Chiar si dupa aceasta perioada, bradul artificial este aproape imposibil de reciclat din cauza PVC-ului continut. Dimpotriva, un brad natural este susceptibil sa fie reciclat, fie debitat pentru alta folosinta , fie pur si simplu replantat. Cu toate acestea, daca este aruncat intr-un depozit de deseuri, un brad natural poate genera o amprenta de carbon de 16 kg de CO2 (pentru un brad de doua metri) si va produce metan in timpul descompunerii. Cea mai buna solutie ramane totusi cumpararea unui brad natural care este produs local, reducandu-se astfel emisiile de carbon produse in timpul transportului, si apoi reciclarea lui.
Fostul premier Călin Popescu Tăriceanu o acuză pe Oana Gheorghiu, vicepremier și fondatoare a ONG-ului „Dăruiește Viață”, că spitalul construit de organizația sa ar...
Reforma pensiilor magistraților rămâne subiectul cel mai tensionat din coaliția de guvernare. După mai bine de trei ore de discuții la Palatul Cotroceni, întâlnirea...
Pentru a oferi o experiență cât mai plăcută, noi și partenerii noștri folosim tehnologii precum cookie-urile pentru a stoca și / sau a accesa informații despre dispozitivul tău. Consimțământul față de aceste tehnologii ne va permite nouă și partenerilor noștri să procesăm date cu caracter personal, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site și să afișăm reclame (ne)personalizate. Neacordarea sau retragerea consimțământului poate afecta negativ anumite caracteristici și funcții.
Fă clic mai jos pentru a consimți la cele de mai sus sau pentru a face alegeri mai detaliate. Opțiunile tale vor fi aplicate doar pe acest site. Poți modifica oricând setările, inclusiv prin retragerea consimțământului, utilizând comutatoarele din Politica privind Cookie-urile sau făcând clic pe butonul de gestionare a consimțământului din partea de jos a ecranului.
Functional
Mereu activ
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice anonime. Fără o citație, conformitatea voluntară din partea Furnizorului tău de servicii de internet sau înregistrările suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau preluate numai în acest scop nu pot fi utilizate de obicei pentru a te identifica.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.