100 de Trains a Grande Vitesse (TGV) ale viitorului vor reinnoi flota cailor ferate franceze (SNCF) in perioada 2023-2033. A cincea generatie a celebrului tren se vrea si mai aerodinamica si performanta.
Cea mai mare comanda de TGV-uri din Franta va aduce fabricantului Alstom nu mai putin de trei miliarde de euro (aproximativ 25 de milioane de euro pe rama). Contractul este apreciat drept crucial pentru constructorul feroviar si pentru viitorul uzinelor sale franceze, in conditiile in care trecerea lui Alstom sub controlul gigantului german Siemens a generat ingrijorari privind mentinerea locurilor de munca. Insa, potrivit lui Guillaume Pepy, PDG-ul SNCF, acest contract va permite pastrarea a 4000 de locuri de munca pe zece ani. In plus, noile trenuri consuma cu 20% mai putina energie decat cele actuale iar costurile de mentenanta sunt cu 30% mai scazute. ”Aceasta comanda a 100 de TGV-uri ale viitorului reprezinta pentru caile ferate franceze un formidabil pas inainte pentru a consolida competitivitatea trenurilor TGV in momentul in care concurenta se dezvolta pe toate planurile oferind o experienta noua in segmentul calatoriilor cu mare viteza”.