Cel mai mare grup mondial de produse de lux, LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy) a anuntat o crestere spectaculoasa a vanzarilor dupa primele trei luni ale acestui an, veniturile companiei au urcat cu 13%, la 10,85 miliarde de euro (13,4 miliarde de dolari), desi analistii estimau un avans de 9%.
Desi tensiunile comerciale dintre Statele Unite si China pot provoca turbulente in industria produselor de lux, apetitul consumatorilor chinezi pentru aceste marfuri nu da semne de scadere si este si unul dintre motivele vanzarilor record ale LVMH. In ceea ce-l priveste pe Bernard Arnault, presedintele companiei, el a devenit cel mai bogat om din Europa cu o avere de 70 de miliarde de dolari, dupa ce l-a depasit pe fondatorul Zara, Amancio Ortega. De la inceputul anului, averea lui Arnault a crescut cu 7,45 miliarde de dolari, in timp ce fondatorul imperiului Inditex a pierdut in acest timp peste 5 miliarde de dolari. Bernard Arnault (care administreaza marcile Louis Vuitton, ceasurile TAG Heuer, Sephora, Carrefour si sampania Dom Perignon) a preluat, anul trecut, Christian Dior, pentru 12,1 miliarde de euro. “Pietele din Asia, Statele Unite si Europa se dezvolta bine, vanzarile bune de la inceputul anului, inclusiv online, sunt rezultatul unui impuls creativ al grupului nostru”, a precizat un purtator de cuvant al LVMH. In segmentul bauturilor spirtoase si vinurilor, coniacurile Hennessy si sampaniile Dom Pérignon, Moët, Chandon sau Ruinart – au totalizat vanzari de 1,19 miliarde de euro, in crestere cu 10%.