Nu este deloc o gluma si se pare ca este unul dintre semnele sigure care atesta o criza economica. Specialistii au chiar si un nume pentru el: se numeste The Lipstick Factor (Factorul Ruj). Se pare ca un fenomen similar a avut loc si in timpul crizei declansate in 1929. Pentru ca sint obligate sa renunte la cheltuielile mai importante, cum ar fi cele necesare pentru achizitionarea de haine si pantofi sau accesorii noi, femeile compenseaza cumparind cosmetice, in incercarea lor de a ramine frumoase. Astfel, in Anglia, spre exemplu, vinzarile de cosmetice au crescut cu 7,4% intre 2007 si 2008, pina la un volum de 1 200 de milioane de lire sterline. Piata produselor pentru ingrijirea fetei si corpului a crescut, in aceeasi perioada, cu 6,7 procente, pina la un volum de 1 000 de milioane de lire sterline. Directorul Selfridges, Anne Pitcher, declara ca, in perioadele de criza femeile prefera nuantele stralucitoare de rosu, pentru ca acestea le fac sa se simta mai increzatoare: “Rujul de culoare rosie este in mod special popular, si pentru ca Scarlet Johansson si Monica Bellucci promoveaza machiajul de tip hollywoodian clasic“. Vestea proasta ar fi ca, in contrapartida, barbatii par sa cumpere tot mai mult alcool, ceea ce ii face insensibili la nou descoperitul farmec feminin.
Scris de Ziarul National
Pe timp de criza, cresc vinzarile de cosmetice
Ultimele știri
Viitorul unei vieți mai lungi și mai sănătoase: tehnologie, comunitate și wellness sustenabil
Longevitatea nu mai înseamnă doar medicină avansată – ci și stil de viață, solidaritate și tehnologii care ne ajută să fim mai conectați la...
De la genunchiul lui Vîlceanu la halba de Oktoberfest: Florin Roman între scandalul din Parlament și distracția cu iz bavarez
Florin Roman, actual deputat PNL de Alba, e genul de politician care nu trece neobservat nici când vorbește, nici când tace. Mai toată cariera...
