Nu este deloc o gluma si se pare ca este unul dintre semnele sigure care atesta o criza economica. Specialistii au chiar si un nume pentru el: se numeste The Lipstick Factor (Factorul Ruj). Se pare ca un fenomen similar a avut loc si in timpul crizei declansate in 1929. Pentru ca sint obligate sa renunte la cheltuielile mai importante, cum ar fi cele necesare pentru achizitionarea de haine si pantofi sau accesorii noi, femeile compenseaza cumparind cosmetice, in incercarea lor de a ramine frumoase. Astfel, in Anglia, spre exemplu, vinzarile de cosmetice au crescut cu 7,4% intre 2007 si 2008, pina la un volum de 1 200 de milioane de lire sterline. Piata produselor pentru ingrijirea fetei si corpului a crescut, in aceeasi perioada, cu 6,7 procente, pina la un volum de 1 000 de milioane de lire sterline. Directorul Selfridges, Anne Pitcher, declara ca, in perioadele de criza femeile prefera nuantele stralucitoare de rosu, pentru ca acestea le fac sa se simta mai increzatoare: “Rujul de culoare rosie este in mod special popular, si pentru ca Scarlet Johansson si Monica Bellucci promoveaza machiajul de tip hollywoodian clasic“. Vestea proasta ar fi ca, in contrapartida, barbatii par sa cumpere tot mai mult alcool, ceea ce ii face insensibili la nou descoperitul farmec feminin.
Scris de Ziarul National
Pe timp de criza, cresc vinzarile de cosmetice
Ultimele știri
Europenii au mai mult timp, iar americanii mai mulți bani
Compararea europenilor cu americanii este un teren periculos, dar Nicolai Tangen, șeful uriașului fond petrolier norvegian, a mers până acolo.El a declarat pentru...
De ce vrea Macron să dea bombe nucleare Uniunii Europene
Emmanuel Macron a sugerat că armele nucleare franceze - Sfântul Graal al securității naționale - ar putea fi puse la dispoziția apărării Uniunii Europene....