AcasăNewsMasinile de vis ale chinezilor

Masinile de vis ale chinezilor

Alta noutate: marcile chinezesti s-au lansat in prototipuri de supercars spectaculoase. Dar mai e mult pana departe...

Cea mai mare piata auto a planetei si-a deschis salonul anual auto de la Shanghai (19-28 aprilie). Ca suprafata, este cea mai mare expozitie de profil din lume, un gigantism care i-a inspirat pe producatorii chinezi.

Alta noutate: marcile chinezesti s-au lansat in prototipuri de supercars spectaculoase. Dar mai e mult pana departe…

Anul trecut, China , care este si primul producator de automobile, a vandut 21 milioane de masini, o tara care are doar 115 automobile la 1000 de locuitori. Un scor la care viseaza toti constructorii mondiali. Spre comparatie, in Europa sunt 500 de masini la 1000 de locuitori, iar in SUA 820 la mia de locuitori. In China, Volkswagen este lider de piata de 32 de ani, cu peste trei milioane de masini vandute in 2016. Dar guvernul chinez vrea sa schimbe datele problemei. Obiectivul? Cei 60 de producatori auto chinezi sa-si sporeasca vanzarile si sa devina majoritari pe piata locala.

Changan, cel mai mare constructor auto chinez, a prezentat un masiv prototip cu patru usi, demn sa atraga atentia. Rotile par din lava topita.

Astazi, detin doar 43% din vanzari, dar sunt asteptate cresteri. Daca masinile chinezesti (deseori copii ale modelelor occidentale) par moderne, ele sunt (mult) in urma constructorilor occidentali, in special in domenii precum confort, securitate mai ales, calitate si imagine de marca.

Daniel Baluta
Citroen a prezentat un nou model C6 la Shanghai, bazat pe o berlina Peugeot 408, alungit in partea din spate, cu o luneta curbata.

Dar ca look, par sa fi castigat pariul cu chinezul de rand.

Succecsul Mini ii fascineaza pe chinezi. Geely, proprietarul Volvo, a lansat un mic SUV botezat ”01”. Motorul porneste prin recunoastere vocala.

 

In China, marimea conteaza. Toyota vinde aici un masiv model familial, adaptat gusturilor locale: Alphard.
Volkswagen continua ofensiva: un SUV viril, lung de peste 5 metri, denumit Teramont. Se vinde si in SUA, dar nu in Europa.
Warrior Motor a lansat un 4×4 demn de Rambo, cu linii agresive si militare.
Rover, fosta marca britanica, a devenit chinezaria numita Roewe. Chiar si asa, chinezii au prezentat un superb prototip de coupe.
author avatar
Tudor Borcea
588 afisari

Ultimele știri

Mintea ta trăiește în viitor cu 80 ms: ce este intuiția

Creierul tău nu stă pasiv — el anticipează constant ce urmează. Deși pare paradoxal, percepția nu este o simplă recepție a realității: din cauza...

Intervențiile stomatologice cu anestezie generală, mutate în spitalele publice, după moartea fetiței de doi ani la o clinică din București

Ministrul Sănătății, Alexandru Rogobete, a anunțat vineri seară că ia în calcul reglementarea posibilității ca intervențiile stomatologice care necesită anestezie generală să fie efectuate...
spot_img