Pina si analistii economici occidentali “s-au prins” ca multe produse „comuniste”, altadata ironizate pentru calitatea lor indoielnica, au redevenit pe placul cetatenilor la aproape 20 de ani de la caderea totalitarismului in Europa de Est, generind nostalgie in rindul celor batrini si curiozitate in rindul tinerilor. Biscuiti si batoane de ciocolata, dintre care unele si-au pastrat acelasi amabalaj de carton ca in perioada comunista, au reaparut in rafturile supermarketurilor si nu au niciun motiv sa invidieze, in materie de vinzari, marcile „capitaliste” consacrate. La noi au reaparut “Eugeniile” si ciocolatele cu Rom, la bulgari biscuitii Detka-Zakuska („Gustare de copil”), la unguri batoanele de ciocolata “Szerencsi”, iar in Croatia condimentul „Vegeta”, celebru in toata fosta Iugoslavie si in afara granitelor ei, a supravietuit caderii comunismului si ramine una dintre „emblemele” industriei alimentare. In Polonia, masina de spalat cu rotor Frania, foarte cautata intre anii 1950 si 1970, continua sa se vinda in numar de circa 40.000 de unitati pe an, iar in Germania de Est, pasionatii masinii Trabant s-au constituit in asociatii. Cit despre Dacia, nici macar noua “stapinire” (grupul francez Renault) n-a indraznit sa-i schimbe numele…
Scris de Ziarul National
Revansa Trabantului si a Eugeniei
Ultimele știri
Ofensivă economică europeană: 20 de bănci rusești, în pragul excluderii din SWIFT
Uniunea Europeană ia în calcul un nou pachet de sancțiuni de amploare împotriva Rusiei, vizând atât sectorul financiar, cât și cel energetic, într-un efort...
Breaking news… în jurul lumii: Crize în lanț, atacuri și alianțe fragile
🌍 EuropaAtac asupra KievuluiÎn noaptea de 23 spre 24 mai, Rusia a lansat un atac combinat cu drone și rachete asupra capitalei Ucrainei, Kiev....
